Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Nierówne obroty i biały dym po odpaleniu
Autor Wiadomość
Krzysiek P 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 33
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2014-04-21, 10:51   [Avensis T25] Nierówne obroty i biały dym po odpaleniu

Witam wszystkich forumowiczów i przy okazji wesołych świąt :)
Mam avensis z 2007, 2,0 d-4d. Problem polega na tym, że na zimnym silniku, po odpaleniu z rury wydobywa się biały dym i tak dziwnie pachnie. Obroty po odpaleniu są nierówne i dopiero po chwili wchodzą na ustalony poziom. Czytałem o SCV, o uszczelce pod głowicą i innych rzeczach, ale może ktoś miał taką sytuację jak ja:)
Zamieszczam dwa filmiki:
1. Nierówne obroty
https://www.youtube.com/watch?v=EAAtucERPLk
Na tym filmie tego nie widać, ale czasami jest tak, że jak dodaje gazu, to obroty są "szarpane" i takie wrażenie jest, że trzęsie całym autem

2. Biały dym
https://www.youtube.com/watch?v=wpIpTjOQsoQ
Nie macie wrażenia, że chodzi trochę głośno? :D
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-04-22, 17:22   

Ciężko trochę odróżnić na tym filmie biały dym od niebieskiego, ale nierówna praca zaraz po rozruchu świadczy o tym że w trakcie uruchamiania coś jest w cylindrach czego nie powinno być - czyli albo woda (dostającą się przez nieszczelną uszczelkę lub pęknięcie w głowicy), albo olej (dostający się przez zużyte uszczelniacze zaworowe, uszczelkę pod głowicą...).
Przy zużytych uszczelniaczach silnik wystartowałby kłębem niebieskiego dymu, przy uszkodzonych zaworkach SCV to raczej albo nie chciałby zapalić, albo wystartował z czarnym dymem.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
valdi 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: Northampton
Wysłany: 2014-04-22, 18:09   

oleju w silniku nie ubywa?
 
 
zyga350 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Wiek: 53
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Goleniów Zachodniopomorskie
Wysłany: 2014-04-22, 21:22   

Miałem takie same objawy jak lałem do baku V-power Shela. Teraz zalewam zwykły ON i problem nie istnieje. Z forum dowiedziałem się że paliwo V-power jest suchym paliwem i z tego powody potrafi przyciąc się wtryskiwacz. Problem ustał po wypaleniu chyba czterech zbiorników.Pozdrawiam
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzysiek P 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 33
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2014-04-23, 22:14   

Nie, oleju cały czas tyle samo jest:)
A co do paliwa, to każdy mi mówi inaczej i w końcu zostało na tym, że jeżdże na Verva On non stop i jeszcze przez pół roku ze 3 razy wlałem do baku po kieliszku magicznego specyfiku Valvoline HD Diesel System complete :) Jakieś coś do czyszczenia wtryskiwaczy czy cos:) To może tak jak kolega spróbuje zalewać normalny ON i zobaczymy:)
A myślicie, że podpięcie pod komputer może dać jakąś podpowiedź?
 
 
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-04-24, 15:27   

Podłączenie pod kompa na pewno nie zaszkodzi.
Jak z płynem chłodniczym - poziom nie zmienia się, nie zmienia koloru na czarny? Można zrobić test na obecność spalin w płynie chłodniczym. Biały dym to woda w komorze spalania....
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzysiek P 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 33
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2014-04-24, 15:38   

Kurde, dolałem kapke płynu, ale chyba auto delikatnie stało pod górkę, więc płynu raczej nie ubywa, jeszcze sprawdzę:) Odkręcałem tez korek od płynu chlodniczego, bo slyszałem ze jak jakas nieszczelność jest, to bąbelki powinny iść i pachnieć spalinami, ale nic sie takiego nie dzieje:) Także chyba podepnę pod komputer na warsztacie:)
 
 
flozbi 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-04-24, 19:08   

To że obroty rosną między 800 a 1000 a zaraz znowu spadają to zupełnie normalne jak jest klima włączona.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzysiek P 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 33
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2014-04-24, 19:27   

Wiem, że spadanie obrotów to normalne, mi chodziło o to, że obroty jakby nie mogą się ustabilizować do pewnego momentu, a potem już są na stałym poziomie:) jak mnie wkurzało i przy 800 tak dziwnie głosno chodził, to włączyłem mu klimę o od razu podskoczyło na więcej i wydawało się że chodzi lepiej:) (mniej klekotał :D )
 
 
flozbi 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 131
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-04-25, 06:50   

Odnośnie uszczelki pod głowicą, to u mnie nie było żadnych bąbelek i nie "pachniało" spalinami a była wydmuchana. Test możesz zrobić, nawet w ASO Toyoty trwa to 2 minuty a będziesz wszystko wiedział, odpukać w razie czego jak uznasz, że drogo nie musisz u nich nic naprawiać a za test zapłacisz parę groszy albo i wcale.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzysiek P 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 33
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2014-05-03, 10:03   

Byłem u znajomego mechanika na podpięciu pod komputer i wykazało jakiś błąd z EGR-em, że przytkany czy coś takiego. EGR wyczyszczony, ale problem jest dalej niestety:)
Natomiast zauważyłem jedną rzecz, nie wiem czy to ma znaczenie, ale:
jeśli samochód stoi na polu (lub jak ktoś woli -na dworze :D ) i temperatura wynosi kilka stopni, to auto odpala bardzo ładnie i od razy wskakuje na 1000-1200 obrotów, natomiast jak jest ciepło na zewnątrz i się go odpali, to wtedy takie dziwne rzeczy się z dymem i obrotami dzieją, wtedy chce wejść na te 800 obr. ale coś nie może od razu. Może to jest jakiś trop? :)
 
 
kamilavensisT25 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 14
Skąd: Przemyśl/Francja
Wysłany: 2014-05-03, 13:54   

Kolego mam ten sam problem co chodzi o gaśnięcie bo dymić nic nie dymi. Jadę rano do pracy pale auto łapie od razu wracam z pracy po kilku godzinach pale i jakby odpala załapie ale obroty od razu spadają i gaśnie i tak za każdą próbą odpalenia aż do momentu dodania gazu na okolo 3-5sekund. Nie dzieje sie to zawsze. Na razie jestem we Francji więc nic nie moge zadziałać za tydzień jade do Pl i będę dochodził o co z tym chodzi.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-05-04, 10:34   

kamilavensisT25 napisał/a:
Kolego mam ten sam problem co chodzi o gaśnięcie bo dymić nic nie dymi. Jadę rano do pracy pale auto łapie od razu wracam z pracy po kilku godzinach pale i jakby odpala załapie ale obroty od razu spadają i gaśnie i tak za każdą próbą odpalenia aż do momentu dodania gazu na okolo 3-5sekund. Nie dzieje sie to zawsze. Na razie jestem we Francji więc nic nie moge zadziałać za tydzień jade do Pl i będę dochodził o co z tym chodzi.


Witam

Wg mnie to coś z układem paliwowym - cofanie paliwa do baku. Przy odpalaniu auto wypala resztki z pompy i filtra, i następuje przerwa w dopływie paliwa do czasu zassania go z baku. Sprawdź czy nie ma jakiś nieszczelności przy filtrze paliwa.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
martin29 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: śląsk
Wysłany: 2014-05-12, 20:04   

Mam to samo przy odpalaniu. Polecam wyczyścić układ zasilania poprzez bezpośrednie podpięcie Forte. U mnie przy takim dymieniu korekcja wtryskiwaczy sięgała 3,5. Po zabiegu spadło do 1,7.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Krzysiek P 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 33
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2014-08-06, 19:50   

Witam wszystkich ponownie i sorry, że tak długo:P

Padła decyzja o pojechaniu do ASO i sprawdzeniu o co chodzi. Autko zostawione tak, żeby mogli sobie odpalić na zimnym i wiedzieć o co chodzi:)
Diagnoza bardzo krótka, 2 wtryskiwacze na teście miały 5,0 (max ile pokazuje komputer) a dwa pozostałe po 3,0. Pan przedstawił 2 wyjścia:
wymiana wtrysków - ponad 2k za sztukę
regeneracja - prawie 1k za sztukę.
Dodam jeszcze, że EGR znów był zapchany (wyskakująca kontrolka silnika oraz VSC i TRC OFF) po 2 miesiącach od czyszczenia!
Wybór padł na regenerowane wtryski. Po wymianie samochód jest nie do poznania, zero kopcenia, chodzi dużo ciszej i przy niższych obrotach jest miliardkrotnie bardziej elastyczny.
Co do spalania:
wracając z serwisu średnie spalanie wyszły 5,3 (klima non stop), a przed wymianą zejście poniżej 6,5 graniczyło z cudem. Zobaczę ile z tankowania wyjdzie i dam znać:)
Podsumowując, proponuję nie sugerować się wyłącznie forum, gdzie ktoś od razu mówi, że jak wytryski są zepsute to dym jest wyłącznie czarny i koniec:)

Co do kopcenia, to mechanik coś mówił, że jak jest mróz na zewnątrz, to metal jest skurczony i nie ma problemu przy odpalaniu, a jak ciepło, to coś tam może trzeć i takie cuda się dzieją przy zimnym silniku :)

Sorki, że taka opowieść mi wyszła:)
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony