Witam,
Jestem świeżym posiadaczem Avensiski... Mam mały problem i proszę kolegów forumowiczów o pomoc.
1. Otóż kupiłem auto, w którym było bardzo mało ropy, (do pokonania miałem ok. 10 km i żadnej stacji po drodze). Wszystko było OK, następnego dnia pojechałem na stację Orlen i zatankowałem pół zbiornika zwykłej ropy. Po jakimś czasie zapaliła się kontrolką widoczna na zdjęciu. Przez 2-3 dni paliła się podczas jazdy, a obecnie od kliku dni pali się tylko włączonym zapłonie, a po odpaleniu gaśnie. Przez ten cały czas łącznie zrobiłem może z 7-8 km po mieście. Proszę o pomoc, czy może to być coś niepokojącego? Co może być przyczyną?
2. Kontrolka oznaczona na zdjęciu nr 2 - czy to coś niepokojącego? Również znika po odpaleniu auta.
3. Kolejna sprawa to jak mogę zweryfikować czy auto posiada autoalarm?
4. Jak sprawdzić czy auto posiada filtr DPF? Może nr VIN coś pomoże?
Z góry dzięki za pomoc i sorki może za głupie pytania, ale jestem laikiem w tych sprawach.
Witam .
Kontrolka z filltrem paliwa to obecność wody w filtrze paliwa
druga kontrolka to chyba niski stan oleju. Jesteś nowym użytkownikiem samochodu więc pewnie ostatni właściciel nie wymieniał oleju, filtrów i wszystkich materiałów eksploatacyjnych Moim zdaniem zdaniem to oddaj samochód do mechanika i wymień oleje i filtry. Bardzo ważny jest rozrząd i musisz sprawdzić i być pewien nA 1000% KIEDY BYŁOSTATNIO WYMIENIANY.
Jeśli chcesz sprawdzić wyposażenie auta to jest strona TOYO.DIY.COM .Wpisz w wyszukiwarkę i na pewno wyskoczy . Wpisujesz vin wybierasz odpowiednią zakładkę i masz wszystko co cię interesuję.
Powodzenia i owocnej lektury. Sprawdź auto ponieważ wcześniej ktoś tylko jeździł i lał niewiadomo co. Instrukcja obsługi jest na forum ściągnij i będziesz miał
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2014-03-06, 18:54
Tak na pokrótce
kontrolka 1 = woda w filtrze paliwa - należy oczyścić filtr - tutorial jest na forum - poszukaj - patrz też pkt 2
kontrolka 2 = niski poziom oleju w silniku - sprawdź poziom oleju - ale jeśli jesteś nowym właścicielem - moja rada wymień olej i filtry (wszystkie nie tylko oleju), oraz sprawdź/wymień inne płyny ustrojowe
nawet jak minęło mało km od ostatniej wymiany a auto stało to raczej oleum wymienić
czy ma autoalarm:
1 poszukaj pod maską syreny
2 z kluczykami od auta może też być mały kluczyk od syreny
2 otworzyć okno -> "trzasnąć" drzwiami od zewnątrz -> "uzbroić" z pilota -> ręka przez okno otworzyć "z łapki" -> wsiąść z przodu/tyłu, spróbować odpalić - jak zacznie wyć znaczy że alarm jest
czy DPF jest "
1. 2004 chyba nie ma
2. jaka pojemność - bo jak 2,2 to ma a jak 2 to nie
3. sprawdzić czy znacze D4D ma zielone D
jeśli coś Ci to rozjaśniło to jest taki mały przycisk "pomógł" pod postem do naciśnięcia - z góry dzięki
Typ: Inne
Silnik: Inny
Rok: 2004
Nadwozie: Avant
Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 10 Skąd: Świecie
Wysłany: 2014-03-06, 22:41
Dzięki Panowie,
Kontrolki gasną zaraz po odpaleniu auta.
Auto jest sprowadzone z Holandii przez mojego znajomego, ma naklejkę w komorze silnika, z której wynika, że rozrząd był wymieniany przy 208804km - 28.03.2013, a teraz mam najechane ponad 228000km. W książce serwisowej są wpisy do 2011 roku. Zastanawiam się czy można jakoś sprawdzić stan tego rozrządu...
Myślałem też czy nie pokusić się o wymianę oleju i filtrów w ASO. Wymiana + olej + filtr oleju + sprawdzenie pozostałych podzespołów to 620zł. Do tego koszt pozostałych filtrów. Co myślicie? Jest sens? Miał ktoś doświadczenia z ASO Bydgoszcz? Wydaję mi się że trochę dużo wołają... Co przez to zyskam ze zrobię to w serwisie a nie u nieautoryzowanego mechanika?
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2014-03-07, 18:31
Zysk co do ASO - na pewno jak byś się pozbywał auta możesz powiedzieć że wymieniałeś w ASO i można to sprawdzić. Natomiast przy wymianie filtrów i płynów ustrojowych niekoniecznie trzeba to robić w TMP, wystarczy dla ewności dobry/sprawdzony mechanik no i kupno dobrej jakości materiałów - np co do oleju to ja preferuje LM - a na pewno dla Toyot nie jest wskazany Castrol - ale o tym jaki olej to tu na forum już jest multum dyskusji (jak i o innych mat.eksploatacyjnych) - poszperaj trochę i będzie wszystko jaśniej wyglądać.
Co do rozrządu to wygląda że jet oki,- chyba że w NL było "trochę" więcej wyjeżdżone niż pokazuje zegar i a teraz "cudownie" spadło (według książki wymiany rozrządu dokonuje się co 90kkm)
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2014-03-10, 09:39
ja nie mówię że od razu zwalisz silnik ale generalnie D4D nie do końca "lubi się" z Castrolem i jak jest możliwość to do stosowania inny olej. Zreszta temat szeroko opisany - jak się nie myle do wątek był "jaki olej do d4d"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum