kolego jak będzie poniżej 2-3 stopni C to pojeździj trochę potem daj jej troszkę po garach i obserwuj z tyłu. Potem zatrzymaj się na chwilę z włączonym silnikiem i znowu rusz dając po garach. Jeśli ma ten problem to powinna po czymś takim zacząć kopcić.
Generalnie idzie to zlikwidować, lub przynajmniej poważnie ograniczyć, czyszcząc przewody idące od DPF, zmieniając oprogramowanie na aktualne. JA u siebie ograniczyłem to w znacznym stopniu. Teraz kopci sporadycznie i w sumie może tak powinno być w tym typie silnika (oczyszczanie się DPF).
re ampablo
2006 Listopad
przelecialem okolo 800 km autostrady miasta itp
rozny tryb jazdy od 50 pod 210 km nie zauwazylem kopcenia
dopiero wrocilem musze instrukcje poczytac lub szanowne forum bede zameczal :>
jezzz ale to ma jebn..... ja depnelem pierwszy raz to poslady zacisnalem
Witam.
Mineło już trochę czasu od pierwszych informacji o aktualizacji oprogramowania dla silników 2.2 D-Cat.
mam pytanie dla użytkowników którzy już jeżdżą na nowym sofcie - jest odczuwalna różnica?
Czy w ASO robią jakieś problemy z aktualizacją oprogramowania? Słyszałem że nie są chętni do robienia tego bo oficjalnie soft jest to nowszyvh wersji tego silnika
Aktualnie już zrobiło się już ciepło i nie ma problemu z kopceniem, problem znowu pewnie wróci pod koniec roku.
Dodam, że w listopadzie miałem czyszczone przewody od EGR bo mi autko w tryb awaryjny się przełączyło po przejechaniu 1300 km jednym ciurkiem, i to już pomogło trochę z kopceniem.
Moja Ave: T25 2.2 D-Cat 177KM 2005 rok przed liftem.
powiem tak operacje przeprowadzalem u niemcow i powiem ze nie bylo to takie proste ,moje autko to t25 2,2 d-cat.w kraju serwis niechcial sie tego zabardzo podjac i zbywano mnie,a ze autko kupilem w niemczech to podjechalem do nich i powiedziano mi ze bedzie to kosztowacz 20 ero i potrwa 30 minut.po godzinie przychodze a tu zonk,komputer padl podczas programowania,ale po rozmowie z szefem salonu,wymieniono go na nowy wraz z imobilajzerem i cos jeszcze ,na laczna sume ponad 3000 euro,ja zaplacilem swoje 20 i mam autko jak nowe.w serwisie powiedziano mi ze mieli pare takich przypadkow.dobrze ze stalo sie to w niemczech ,bo tam powiem szczerze maja inne podejscie,u nas w polsce to poplynalbym na parenascie tysiecy pln i nic byl nie wskoral...byloby ze bardzo nam przykro itp,no coz tak to jest u nas w kraju,serwis robi co chce a my za to placimy zero dbalosci o klijeta, i jeszcze mala ciekawostka diagnostyka u sasiadow jest bezplatna,jakiez bylo ich zdiwienie jak powiedzialem ze u nas za podpiecie do kmpa kasuja 160pln...normalnie rozboj.....pozdrawiam
Witam po przerwie.
Troche mnie zmartwiłeś tą informacją że podczas aktualizacji "coś" padło w komputerze.
Chyba poprostu zostawie temat w spokoju.
Ostatnio miałem ciekawy przypadek, po wycieczcie Avką do Chorwacji ( a tam tankowałem zwykłą rope nie jakieś premium bo nie byłem pewny co u nich lepsze a co gorsze paliwo) auto mi zaserwowało potężne dymienie. W sumie takiego mocnego jeszcze nigdy nie miałem, stało się to jeden dzień po powrocie. I teraz dziwne, po tym czyszczeniu spalanie które oscylowało ~9,5 l/100 spadło nagle do 8,5
Ciekawy jestem jak długo się utrzyma.
Prosił bym jeszcze o opinie kogoś komu udało się zrobić aktualizację oprogramowania w którymś z polskich salonów - jest to w ogóle wykonalne w naszym pięknym kraju ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum