Sprawdziłem w końcu i wygląda na to, że silniczki pracują dobrze. Spawdziłem też czy ramie silniczka steruje klapami i jest OK. Jutro będzie płukanie nagrzewnicy. Mam nadzieję, że pomoże. Będę meldował o wynikach.
[ Dodano: 2014-02-11, 23:26 ]
Antofima napisał/a:
Sprawdziłem w końcu i wygląda na to, że silniczki pracują dobrze. Spawdziłem też czy ramie silniczka steruje klapami i jest OK. Jutro będzie płukanie nagrzewnicy. Mam nadzieję, że pomoże. Będę meldował o wynikach.
Witam chciałbym odświeżyć kotleta. Mianowicie silniczek działa prawidłowo a klima nadal po stronie kierowcy nie chłodzi, ktoś ma jakieś jeszcze pomysły tutaj???
Jeżeli możesz to podpowiedz bo nie wiem jaka klapka? GdZie ona jest? Tam przy tym silniczki czy coś więcej rozebrać? . Powiem tylko że zmieniając temperaturę przy 19° ramię silniczka się porusza około 45° i przy nastawie na 20° porusza się ramię po raz drugi około 45°. Działa to płynnie bez oporu hałasu itp
Na koniec... zdjęcia jak wygląda nagrzewnica Ave T25. Wydaje mi się że coś masz nie tak z silniczkiem, styki potencjometru jak otworzysz. To jest po prawej zawsze. Musisz dokładnie popatrzeć skoro po prawej masz "Antarktydę" , zimna klima a po lewej lekko dmucha ciepło.
Dzięki za zdjęcia dobry materiał. Natomiast wracając do wątku. Sprawdziłem jeszcze raz i silniczek jest 100% sprawny działa prawidłowo steruje tak jak na filmikach podesłany chce od ciebie. Dodatkowo rozłączyłem ramiona silnika i przedstawiałem klapę ręcznieręcznie. W żadnej pozycji nie działa prawidłowo klimatyzacja.
Dzięki za zdjęcia dobry materiał. Natomiast wracając do wątku. Sprawdziłem jeszcze raz i silniczek jest 100% sprawny działa prawidłowo steruje tak jak na filmikach podesłany chce od ciebie. Dodatkowo rozłączyłem ramiona silnika i przedstawiałem klapę ręcznieręcznie. W żadnej pozycji nie działa prawidłowo klimatyzacja.
Witam serdecznie. Ja również walczę z klimą po stronie kierowcy.
Zdemontowałem siłownik/silniczek (damper). Rozebrałem obudowę i okazało się że wszystko w środku ok (styki przenoszące napięcie do silniczka, zębatki, potencjometr kontrolujący położenie ). Sprawdziłem klapę mieszacza w kanale przekręcając zębatkę która swobodnie przestawia się ręcznie z jednego skrajnego położenia w drugie. Przed ponowną zabudową silniczka sprawdziłem klapę mieszaczacza w kanale przestawiając ręcznie na pracującym silniku i okazało się że tu jest prawdopodobnie problem ponieważ w pozycji max skrajnej (chłodzenie) delikatnie jest cieplejsze powietrze od strony pasażera. W mojej ocenie ok. 5 st. C. W drugiej max pozycji jest ewidentnie ciepłe powietrze co świadczy o pozycji w której jest ogrzewanie. Zastanawiam się czy gdzieś w kanałach powietrza nie ma jakiejś uszczelki która nie doszczelnia i w skutek tego dostaje się ciepłe powietrze do schłodzonego przez sprężarkę ... w efekcie jest odczuwalna różnica między lewą a prawą stroną (kierowac a pasażer).
Czu udało się tobie wyjaśnić i rozwiązać problem? (...) a może ktoś miał podobny problem i udzieli wskazówek.
Sprawdziłem w końcu i wygląda na to, że silniczki pracują dobrze. Spawdziłem też czy ramie silniczka steruje klapami i jest OK. Jutro będzie płukanie nagrzewnicy. Mam nadzieję, że pomoże. Będę meldował o wynikach.
[ Dodano: 2014-02-11, 23:26 ]
Antofima napisał/a:
Sprawdziłem w końcu i wygląda na to, że silniczki pracują dobrze. Spawdziłem też czy ramie silniczka steruje klapami i jest OK. Jutro będzie płukanie nagrzewnicy. Mam nadzieję, że pomoże. Będę meldował o wynikach.
Witam Margorz. Niestety nie udało się nic ruszyć do przodu. U mnie też silniczki działają klapy się przestawiają i nic. Antofima czy czyszczenie nagrzewnica polega tylko na psikaniu preparatem od strony pasażera tak jak gdzieś to widziałem tu na forum??
Nie. U mnie robił to mechanik i nie widziałem ale z tego co pamiętam to polegało na spuszczeniu płynu i ogólne czyszczenie / płukanie całego systemu chłodniczego jakimś specjalnym płynem. Mówił, że sporo syfu wyleciało. Nie pamiętam juz czy nagrzewnica była wyciągana.
Zastanawiam się ... czy w układzie rozprowadzenia powietrza do kokpitu gdzieś w kanałach po stronie kierowcy i pasażera nie ma grzałki elektrycznej, która ma za zadanie podgrzać powietrze do czasu uzyskania temperatury przez silnik. Oczywiście tylko w okresie niskich temperatur. Logika nakazywały by kontrolę takiego rozwiązania przez termostat lub czujnik wprowadzony do modułu/sterownika klimatyzacji.
Wniosek - jeżeli uszkodzony jest moduł/sterownik klimatyzacji lub czujnik czy termostat to mimo ustawienia dimera/silniczka w pozycję zamkniętą w której ma być schładzanie grzałka jest załączona i podgrzewa powietrze ... efekt różnica w temperaturach między stroną kierowcy i pasażera.
Czy moja analiza ma sens? Proszę o wasze opinie.
[ Dodano: 2022-06-01, 11:52 ]
Na jednym z forum doczytałem że jest nagrzewnica elektryczna wbudowana w tzw. mieszacz który jest między konsolą a ścianą grodziową silnika.
Czy ktoś może mi pomóc w lokalizacji gdzie jest skrzynka/puszka z przekaźnikami od grzałek (nagrzewnicy elektrycznej) która zabudowana jest w komorze silnikowej.
Może tu jest problem ... np. sklejony przekaźnik, który powoduje dogrzewanie schłodzonego powietrza po stronie kierowcy.
[ Dodano: 2022-06-30, 13:15 ]
Problem wyjaśniony i zagadka rozwiązana
... okazało się że to nie są uszczelnienia mieszacza powietrza (brak doszczelnienia na klapie), czy uszkodzony silniczek kalpy/ damper, czy sklejony styk przekaźnika grzałki elektrycznej - u mnie było za mało oleju w kompresorze (80ml) szczęście że sprężarka nie uszkodziła się. Wymagana ilość oleju to 440mil. Zrobiłem pełny serwis i teraz nie straszy mi upał nawet 35 st.
Dodatkowa informacja dla użytkowników forum - porównałem parametry układu klimatyzacji korzystając z VXDIAG-a. Po pełnym serwisie klimatyzacji (wymiana oleju + czynnika) ciśnienie w układzie było ok. 14-15MPa przy pracującej klimie, natomiast wcześniej było ok 7-8MPa co ma znaczący wpływ na wydajność (skuteczność) chłodzenia. Temperatura na wylotach powietrza teraz jest ok 6-7st. C wcześniej było po stronie kierowcy ok 21st. C a po stronie pasażera 16st. C.
Jako materiał na przyszłość zrobiłem fotki wszystkich parametrów układu klimatyzacji w Techstream przed serwisem i po serwisie.
Cześć margorz. Ja problem z chłodzeniem połowy samochodu rozwiazałem w banalny sposób. Nabiłem klimatyzację i problem zniknął klima mrozi że nie można wysiedzieć. Fachowcy z tego wątku są trochę na wyrost i nie podpowiedzą najprostszego rozwiązania tylko od razu dampery chłodnice nagrzewnice... Tak że jeżeli dawno nie uzupelniales czynnika albo zawierzyłeś sprzedającemu jak ja, że " Klima sprawna świeżo nabijana" , to jedź sprawdź szczelność i nabij czynnik, koszt u mnie 200zł . Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum