Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Wiek: 48 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 26 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-09, 18:57
a no wlsnie umnie jest błotko ale widze ze koledzy sie tu bija a ja nadal nie wiem jak wy
mienic ten mada faka płyn 8-) tak wec zapytowywuje ponownie :
tak tez myslalem ze sie wymienia tylko jak odkrece przewod dolotowy to i tak mi wszystko nie scieknie bo pompa w d4d jest u gory z tego co sie zorientowalem tak wiec w przewodach ponizej jak i w samym wspomaganiu olej jeszcze zostanie czyli trza by zdjac jakis przewod przy samym wspomganiu czyli na samym dole o ile sie da bo nwet nie wiem jak to tam wyglada. Natomiast zdjcie weza i odpalenie silnika zeby wypluł olej wiaze sie z tym ze moze dojsc do uszkodzenia pompy bo wypluwajac olej w pompie jest go coraz mniej i smarowanie coraz gorsze chybaze sie myle to mnie poprawcie
Nic nie trzeba odpinac na dole, ani przy pompie. Nie trzeba odpalac samochodu.
Samochod na podnosnik i krecac kierownica ladnie plyn wypompujesz i wprowadzisz swiezy do obiegu.
Wystraczy kupić 1 literek zwykłego ORLEN HIPOL ATF IID, czerwony olej mineralny klasy DEXRON2 za ~15zł
MANUAL STEP BY STEP ZMIANY PŁYNU WSPOMAGANIA w T22 D4D
(w innych silnikach i modelach wygląda to bardzo podobnie)
Potrzebne
- 1Ltr płynu(oleju) ATF klasy DEXRON2 lub DEXRON3 (w całym układzie jest ok. 800ml płynu, więc 1Ltr jest akurat)
- strzykawka ze słomką/rureczką 15cm na przedłużkę
- wężyk przezroczysty na przedłużkę węża powrotnego 30-40cm, fi zewnętrzne 11mm
- kombinerki/szczypce do zdjęcia opaski zaciskowej na wężu powrotnym
- patyczek 6-7mm do zatkania otworu w zbiorniczku po zdjęciu węża powrotnego
- stary T-Shirt jako chłonna szmata ochronna
- podnośnik samochodowy + cegły/pieniek/kobyłka na podniesienie drugiej strony samochodu
1) Samochód na podnośnik, lewa i prawa strona do góry, oba koła przednie w powietrzu.
2) Zbiorniczek z mocowań hop do góry.
3) Podłuż szmatę pod zbiorniczek i węże.
4) Odessij strzykawką z rureczką płyn ze zbiorniczka.
5) Cieńszy wąż zdejmij ze zbiorniczka, zatkaj otwór zbiorniczka czystym patykiem.
6) Koniec zdjętego węża przedłóż (30-40cm) wkładając w niego przezroczysty wężyk fi~11mm i włóż w butelkę po ulubionym napoju 1,5 litra
7) Kręcisz kierownicą w prawo do końca, w lewo do końca, w prawo do końca, w lewo do końca ...
a płyn przesuwa się w tym samym kierunku cały czas i wylewa się do butelki.
Dolewasz do zbiorniczka co chwilę nowy płyn, żeby nie zasysało powietrza. Jak w przezroczystej przedłużce węża zobaczysz czysty olej wracający z maglownicy uśmiechasz się do siebie, wzdychasz, odpinasz przedłużkę węża i ruchami zwinnymi jak atakujący tygrys wyjmujesz patyk ze zbiorniczka i błyskawicznie zakładasz wąż powrotny.
8) Wyciągasz szmatę, uzupełniasz płyn na MIN/MAX, zdejmujesz samochód z podnośników.
9) Po pierwszej przejażdżce sprawdzasz czy poziom w zbiorniczku nie zmienił się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum