Wysłany: 2010-07-16, 22:23 [Avensis T25] gwizd podczas wciskania pedału gazu
Witam. czy ktoś spotkał się z czyms takim że gdy po wlączeniu samochodu i wciskaniu pedału gazu słychac jakby gwizdanie, pojawia się jak nawet jak lekko wciska sie gaz.
Szybciej miałem problem z mocą i po przeczyszczeniu EGR i wymianie jakiegos przewodu od ciśnienia (bo niby był przetarty) samochód niby jeździ dobrze. Przy jeżdzie bez mocy po pewnym czasie pojawił sie taki dziwny gwizd. czy to może być coś poważnego?
Jeśli to syczenie to może być nieszczelnośc układu intercoolera. U mnie pojawiało sie przy wyższych obrotach ale to zależy od rodzaju nieszczelności. Jeżli jest gdzieś dziura to może gwizdać nawet przy niewielkich obrotach.
A może to turbinka w ten sposób daje znak "ja niedomagam"?
Generalnie to zdrowa turbina powinna chodzić cicho nawet przy dużym obciążeniu (jedynie najgorsze Diesle (czyt. TDi) mają głośne turbiny). Jeśli pojawia się głośny gwizd to nadchodzi jej koniec.
Taka rada: Sprawdź poziom oleju zrób 1000km i sprawdź ponownie stan. Jeśli zauważysz ubytek po przejechaniu ok 1000km to 100% turbina.
Co jeszcze może gwizdać buczeć. Może być nieszczelna lub źle zamocowana rura w obudowie filtra powietrza. Zdejmij górną pokrywę obudowy filtra wyciągnij filtr i zobacz czy aby przewód idealnie zasłania cały otwór Jeśli tak to zjedź niżej szukając nieszczelności
Jednak ja obstawiem na doładowanie (czyt. Turbinę )
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Mam chyba ten sam problem. dzisiaj podczas jaazdy jakos dziwnie zaczął chodziś silnik i wydobywać dziwne dzwięki syczenia i odglosy jadacej karetki . czy to jest turbina? jaki koszt ewentualnej naprawy lub regeneracji ?
To na pewno jest turbina.Czasami moze to byc nieszczelnosc w jakims gumowym przewodzie,ale to zadko sie dzieje.Otworz klape silnika wlacz silnik i karz komus delikatnie doawac gazu zeby dokladnie zlokalizowac te dzwieki.Jesli beda przy turbinie to na 100%.U mnie w Jaworznie/Mysłowice koszt regeneracji jesli jest w "miare sprawna"ale wymaga regeneracji to 900zl netto a jak jest kompletnie zniszczona czyli te sprzeglo jest rowniez zatarte to juz 1600zl netto.Nowej nei oplaca sie kupowac bo kosztuje majatek.Jak ja sie pytalem to 6tys nowa z garretta.A tak to oni srodek wymieniaja a obudowa zostaje ta sama.Wiec wychodzi jak nowa od nich.Ale trzeba dac do kogos sprawdzonego.Bo jak jakis partacz ja zle zrobi to tragedia bedzie!
Okazalo sie , że to turbina :( . dałem do regeneracji w firmie Tech Mot i powiedzieli mi że jakiś bardzo twardy gumowy element uszkodził turbinke.
koszt regeneracji 1200 zł netto + wymiana oleju i filtrów razem ok 2200 zł . Bolało ale cóż .....
mam jednak jeszcze jeden mały problem. tak jak wspomniałem wczesniej turbina po regeneracji , wymiana oleju i filtrów . problem polega na tym ze miedzy 2 000 a 3000 obrotów słychać swist. powyżej 3000 swist ustaje. co to moze być ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum