Panowie, nie mam dla Was dobrej wiadomości - przypadkiem miałem kontakt z tymi silnikami i prędzej czy później w każdym 2.0 D4D lub 2.2 D-Cat padnie uszczelka pod głowicą, co przy braku gwarancji pociągnie za sobą ogromne koszty naprawy. Jest to wada fabryczna tych samochodów i dopiero najnowsze modele wyzbyły się jej... Możecie mi nie wierzyć ale nie mam w tym żadnego interesu. Chciałbym tylko, żebyście byli świadomi sytuacji w jakiej jesteście i jaka może Was spotkać na drodze. Każdy Avensis T25 z dieslem będzie musiał przejść taką naprawę, a jeśli nie - z miejsca staje się nieużytecznym wrakiem. Popytajcie własnych dilerów, choć zapewne i tak żaden się nie przyzna. Ja Was tylko o tym poinformowałem pozdrawiam serdecznie i życzę bezproblemowej ( miejmy nadzieję ) eksploatacji tych w sumie dobrych samochodów )
P.S. Dodam tylko, że naprawa taka może trwać bardzo długo, gdyż z samochodu musi zostać wyjęty kompletny zespół napędowy a sam silnik przeleży gdzieś między stanowiskami kilkanaście ładnych tygodni zanim zostaną sprowadzone części do naprawy ( całe zestawy ) i aż właściciel się zgodzi to robić.
Potwierdzam że jest to wada fabryczna do której toyota się nie przyznaje mam w tej chwili toyotę 2008 r na szczęście jeszcze na gwarancji i dopadł mnie ten sam problem a że znam dobrze mechaników z toyoty potwierdzili oni to co kolega wspomniał na temat wady że jest fabryczna ,czas oczekiwania na naprawę około 3-4 tyg. ponieważ wymieniają cały korpus silnika wraz z głowicą (zostaje tylko stary osprzęt) i trzeba czekać na dostarczenie części
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 65 Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-01-17, 22:15
wujekDobraRada napisał/a:
Potwierdzam że jest to wada fabryczna do której toyota się nie przyznaje mam w tej chwili toyotę 2008 r na szczęście jeszcze na gwarancji i dopadł mnie ten sam problem a że znam dobrze mechaników z toyoty potwierdzili oni to co kolega wspomniał na temat wady że jest fabryczna ,czas oczekiwania na naprawę około 3-4 tyg...
Odgrzewam temat bo niepokojący - szzególnie dla silników 2.2....
Na forum UK piszą ze uszczelka padać zaczyna średnio w okolicach 100kkm.
Najłatwiej zdiagnozować jeśli ubywa płynu w chłodnicy w szybkim tempie...(ale też biały dym).
w UK Toyota przedłużyła na to gwarancje do 94 tys mil (160 kkm) lub 5 lat (co pierwsze) - ktoś coś słyszał jak TMP sie na to zapatruje ?
Tak się składa że od, 20 lat znam ludzi związanych z marką Toyota,(kiedyś w Markach przy Hotelu "Mark" później na przeciwko M1, również Żerań) pracowników począwszy od mechaników po obsługę klienta jak i doradców serwisowych, osobiście śmigam z Toyotą już 12 lat. Znam opinie wielu ludzi którzy akurat związali swe zawodowe życie z tą marką, są to bardzo obiektywne osoby które nie chwalą pod niebiosa jak to Toyota jest wspaniała, rzetelnie zawsze mogłem liczyć na dobre rady, otóż wiem co nieco o silnikach diesla 2.2 150 i 170 kM, (zresztą zawsze odradzano mi ten silnik), problem jest z fabryczną wadą głowic, padające uszczelki i pękające głowice, w wielu przypadkach przedwczesne zużycie wtryskiwaczy które są nie regenerowane, podobno koszt jednego 2.5tyś (T25), znajomy mówił że bywało że na warsztacie stało po 10 silników czekających na naprawę, jedynie jednostki 2.0 były znacznie mniej awaryjne i ogólnie polecane.
Koledzy , ja dwa dni temu zauważyłem rano jak odpalam poleci biały dymek jest to tylko moment jakby ściekł olej na cylindry i go w pierwszym spalaniu wypuścił nie mam dalej kopcenia na biało czy czarno i jest to zawsze po przynajmniej 10 godzinnym postoju czy mam się martwić ???? czym to może być spowodowane ?????? dodam ze mam przejechane 183tyś km
Mi się wydaje, ze jeśli oleju CI nie ubywa, ani nie przybywa i odwrotnie płynu nie ubywa ani nie przybywa to nie ma co się martwić. Puszczanie dymka przy rozruchu w silniku Diesla który stał przez dłuższy czas nie jest niczym nienormalnym.
Sprawdź poziom oleju i płynu chłodniczego i obserwuj ich poziom co około 250-300km. Jeśli nic nie ubywa ani nie przybywa to nic się nie dzieje.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Z pewnosica, bialy dymek (powoduje go plyn chl.ktory dostaje sie do komory spalania, jesli sie nie myle), w polaczeniu z opisanymi przez Plessera to powazne zmartwienie...
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
W Avensis D4D objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to jeszcze wyrzucanie płynu chłodniczego przez rurkę w zbiorniczku wyrównawczym.
Popatrz czy na plastkowej osłonie silnika lub na wentylatorze, lub macie wygłuszającej (tej co jest pod maską) nie ma białych wyschniętych plam.
Ja miałem takie objawy. Myślałem, że to woda z ulicy (woda+sól drogowa) dostała mi się pod maskę. Ale niestety diagnoza All Japanese i ASO była jednoznaczna: uszczelka pod głowicą.
Miałem przejechane 82 tys. km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum