Wysłany: 2009-09-26, 11:08 [Avensis T25] drd 150 km uszczelka pod glowica.
Witam Was. Jezdze ave2 od nowosci. Od 2007 najechalem 135 000km.
Jak do tej pory nie bylem ANI RAZU w serwisie, poza oczywiscie wszystkimi przegladami. Nic kompletnie sie nie stalo co bardzo napawalo mnie do dumy. Az tu nagle ....... i uszczelka pod glowica poszla(3500zl w bloto). Czy ktos z was mial podobna awarie???
Strasznie mnie to zszokowalo. Nigdy nie slyszalem o tak powaznej awarii i nigdy jezdzac innymi samochodami nie mialem problemu z silnikiem. Psuly sie rozne pierdoly ale nie silnik. Mam ciezka noge ale wkazdym aucie moja noga byla jednakowo ciezka:-)
Co o tym myslicie???
Ja tez tak mysle. Na szczescie juz po problemie. Ta awaria nie zmniejsza mojej sympatii do ave dlatego ze jezdzac nim widze ze nic kompletnie sie nie dzieje a wiele znajomych mowilo mi o przebiegach rzedu 400 000bez zadnych problemow. Nawert zadnego drazka w zawieszeniu nie zmienilem. Mam nadzieje ze to koniec powaznych problemow i ze min 300 000 wykrece bo taki mam plan a moze nawet 400 000 a pozniej jak bedzie kasa to moze acor 2,4 200km:-) lub jakis inny potworek:-)
Ja nie tylko słyszałem o przebiegu rzędu 400 tys w D-4D ale i widziałem na własne oczy. I powie, że jadąc Avenem 116KM z przebiegiem 400 tys nie czułem, że on tyle ma (wszystko było robione na czas i regulowane) nie czuć było po prostu zajeżdżenia mechanicznego. Te silniki przeżyją niejedno TDi jak się o niego właściwie dba
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
A co ma olej do uszczelki. Uszczelkę się załatwia nie dolewając płynu od chłodzenia lub przegrzewając motor. Ale zdarza się też że raz na iles egzemplarzy zdarzy sie wadliwa
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Tam wiem, ze przegrzanie silnika jest najczestsza przyczyna. Moze termostat sie psul. Jak juz sie zorientowalem ze nie ma wody w chlodnicy to bylo ciu za pozno. 3-4000 po przegladzie( gdzie na fakturze jest pozycja wody do chlodnicy) wiec uzupelnili stan i zniklo na tyle wody ze silnik sie przegrzal ale doslownie na moment(wystarczy:-)) albo juz cos z uszczelka bylo wczesniej????? Dolalem wtedy ze litry plynu. Obecny kolega z pracy mojego kolegi, pracowal w serwisie toyoty i powiedzial, ze silniki 2,2 tak czasem maja i ze byly przypadki takie moj przy przebiegach 120 - 150tys:-(
Powiedzial jeszcze, ze wymieniana uszczelka nigdy nie wytrzyma tyle co oryginal. Prawda to?
Panowie, nie mam dla Was dobrej wiadomości - przypadkiem miałem kontakt z tymi silnikami i prędzej czy później w każdym 2.0 D4D lub 2.2 D-Cat padnie uszczelka pod głowicą, co przy braku gwarancji pociągnie za sobą ogromne koszty naprawy. Jest to wada fabryczna tych samochodów i dopiero najnowsze modele wyzbyły się jej... Możecie mi nie wierzyć ale nie mam w tym żadnego interesu. Chciałbym tylko, żebyście byli świadomi sytuacji w jakiej jesteście i jaka może Was spotkać na drodze. Każdy Avensis T25 z dieslem będzie musiał przejść taką naprawę, a jeśli nie - z miejsca staje się nieużytecznym wrakiem. Popytajcie własnych dilerów, choć zapewne i tak żaden się nie przyzna. Ja Was tylko o tym poinformowałem pozdrawiam serdecznie i życzę bezproblemowej ( miejmy nadzieję ) eksploatacji tych w sumie dobrych samochodów )
P.S. Dodam tylko, że naprawa taka może trwać bardzo długo, gdyż z samochodu musi zostać wyjęty kompletny zespół napędowy a sam silnik przeleży gdzieś między stanowiskami kilkanaście ładnych tygodni zanim zostaną sprowadzone części do naprawy ( całe zestawy ) i aż właściciel się zgodzi to robić.
wujekDobraRada, jesteś kolego w błędzie, w moim życiu już nie jednym 2.0 D-4D się bawiłem (znaczy rozbierałem itp) jeden miał 400kkm przebiegu i uszczelka była oryginał. W D-CAT też raczej się nie spotkałem, jest to raczej jednostkowy przypadek.
Czytam mnóstwo artykułów, rozmawiam z wieloma fachowcami i sam też naprawiam te silniki i naprawdę może na 100 silnikow 2 maja problem z uszczelką
Owszem prawde jest taka że 2.0D-4D 116KM nie należy do najbardziej udanych silników, ale to co go męczy to wtryski pompa turbina i rolki napinacza, czasem zawory popiskują, ale uszczelka to naprawdę rzadkość :!:
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Owszem prawda jest taka że 2.0D-4D 116KM nie należy do najbardziej udanych silników, ale to co go męczy to wtryski pompa turbina i rolki napinacza, czasem zawory popiskują, ale uszczelka to naprawdę rzadkość :!:
Czy nie należy to są kwestie sporne...
Wtryski? Hmmm w każdym samochodzie jak leje się nie wiadomo co;/ Tak jak pisaliśmy w innym poście z klubowiczami..... Tankować zwykły ON. Co 4 zbiornik Uszlachetnione: (verva, ultimate,v-power) i STP do wtrysków co 4-5tys km i będzie dobrze:)
Turbina? Jak nie dbasz to nie masz..
Rolki napinacza? nie wypowiadam się bo nie mam takiego problemu.. ale wymienia się ją przy rozrządzie.
.
Zawory popiskuja? Trzeba je regulować w wyspecjalizowanym warsztacie czy jak kto woli serwisie..
Uszczelka? może walnąć ale bardziej w wysilonych motorach nasz 2.0 116km Plesser jest powiedzmy szczerze niewysilony tzn. nie ma dużej mocy jak na ten silnik( może przez to jest bardzo żywotny) choć jak dla mnie ten silnik bardzo dobrze daje sobie radę z Ave:) słyszałem o przebiegach od znajomych co mieli te samochody z tym silnikiem rzędu 400tys km.
kris1610, o przebiegach rzędu 400tys też słyszałem i wiem co ten motor potrafi.
Ale to co powiedziałeś w swoim poście nei jest do końca prawdą. Tak się składa, że przez pewien czas byłem w Toyocie od kuchni (tak tak w Angli) można powiedzieć że dowiedziałem się tam wiele.
A co? A na przykład, że motor 2.0 116KM miał wadliwą turbinę tak tą legendarnej firmy GARETT, jak nie wierzysz że Twoja leje to rozbierz sobie dolot turbiny (ten czarny gruby wąż) i wsadź palucha i zobacz ile tam pływa oleju (powodem tego jest wirnik) jeśli nadal nie wierzysz udaj się do kogoś kto zajmuje się regeneracją turbin i pogadaj.
Wtryski? Tak wtryski też właściwie ciężko jest uniknąć ich awarii jednak są sposoby, które znacznie to opóźniają (podałeś je)
Zawory? Tu owszem masz rację, zawory wymagają ustawiania co 45tys.
Uszczelka? Tu napisałeś tak jakbyś nie zrozumiał co napisałem !! Pisałem że uszczelka w 116KM (i nei tylko w116 KM jedynie w D-CAT jest częstszą usterką) nie pada i tyle
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum