Tydzeń temu postanowiłem wyczyscić EGR , przepustnice i kolektor ssacy w mojej avce .Opis czyszczenie i demontazu egr józ ktoś dodał na forum dlatego omine ten znany temat .Umnie turbospręzarka zaczyna sie pocic dlatego wszystko było upaprane w oleju u niektórych z dobra turbawką pewnie bedzie czarny suchy nagar ,syfu jest tyle ze prawie aparat upusciłem.Ale do żeczy
Potszebne żeczy klucze ,czysliwo ,środek do czyszczenia przepustnic (25zł ),ok 3l ropy lub opału rekawiczki ,jakis wycior lub drut którym bedziemy czyszczyć kolektor
1- odkrecamy akumulator kompletnie z osłonami i filtr powietrza z rurami do turbo
2-w moim przypadku zdjołem przewody wodne z EGR zaslepiłem je srubami zeby płynu za duzo nie ubyło i odkreciłem EGR do czyszczenia
4-Moj egr po odkreceniu serwomotora i wyjeciu nie był bardzo zasyfiony ale i tak go potraktowałem srodkiem do przepustnic ,z łatwością mozna wiskac spreżyne która steruje zaworkiem, super sie czysci ten element
5- Gdy józ mamy odkrecony egr i wyczyszczony musimy odkrecić sruby rury metalowej która jest miedzy przewodami do turbo a interculerem(jest ich dwie ,tej dolnej nie trzeba),wszystkie kostki od przepustnicy i węzyki ,zaworek sterujacy łopatkami turbo,i tak dalej wszystko to pomoże nam lepiej wyjac przepustnice
6-wykrecamy 2 nakretki od przepustnicy i jedna srubę pod spodem odpoinamy kostki od przepustnicy po sronie kolektora i naszym oczom ukazuje sie cały syf tam nagromadzony. DOBRZE JEST ZATKAC DOLOT DO INERCOOLERA I TURBINY JAKIMIŚ SZMATKAMI TO WAŻNE
7-moja przepustnica przed i po czyszczeniu w srodku jest czujnik mozna go wykrecic kluczem płaskim i dobrze umyc sprejem do przepustnic
8-po czyszczeniu w srodku
i z drugiej strony
9- Gdy józ mamy przepustnice zakończona dobieramy sie do kolektora ssącego.
Umnie był taki
10- wykrecamy zbiornik od płynu chłodniczego i przesówamy go w lewo obok pompy paliwa ,odkrecamy wiązki przewodów po lewej stronie i ta nad listwa wtryskowa zaznaczone szczałkami nie zapominay o piance w dwóch miejscach
11- teraz możemy przystapic do odkrcenia przewodów paliwowych i ich mocowania klucz 17mm płaski prawdza sie bardzo dobrze ,a wczesniejsze odkrecenie zbiorniczka płynu chłodzacego ułatwia dostęp
12- pozostało nam wyjecie tej pianki która jest nad listwa paliwowa i odkrecenie wszystkich sróby kolektora ssącego. Ukazuje nam sie zasyfiony dolot
13- do czyszczenia użyłem karcher 110bar, potem do miski z ropa i drutem i szmatkami jak wyciorem czyszczenie w ropie i tak kilk razy az wszystko zacznie błyszczeć
14- składamy w odwrotnej kolejnosci ,ja wszystkie sróby po odkreceniu i zdemontowaniu zakrecałem w te same miejca aby ich nie pomylić
Starałem sie jak mogłem zeby w miare dobrze przedstawić etapy demontażu wszystkich elementów .Spedziłem 3 dni po pare godzin co do efektu końcowego muszę przyznac ze lepiej troszke sie zbiera i lepiej zapala ale to moze tylko moje odczucie.Sorki za pisownie, mam nadzieje że komus pomogłem
Wczoraj zabrałem się do czyszczenia kolektora i przepustnicy. Miałem problem z nadmiernym kopceniem auta na czarno. Przy ruszaniu zostawiałem wielką chmurę czarnego dymu ale o dziwo nie był przymulony bo miał wg mnie dobrą moc. Po odkręceniu kolektora już wiedziałem co jest tego przyczyną. W części kolektora przy połączeniu z przepustnicą był tyle nagaru - smoły, że średnica prześwitu to jakieś 1,5 cm. Wydłubałem ok 0,5 kg syfu. Później czyszczenie Karcherem i jest błysk. Cała operacja zajęła mi 3h i nie jestem mechanikiem ale posłużyłem się instrukcją z pierwszego postu.
Polecam zatem przeczyszczenie przepustnicy i kolektora bo w moim aucie przy 170 tys narodziło się ponownie.
Jeżeli miałbym miałbym dołożyć swoje 5 groszy do tej super instrukcji kolegi czarny1983 to ja nie odkręcałem żadnych elektrycznych przewodów z wtrysków. Nie odkręcałem też całej metalowej rury łączącej turbinę i intercooler - ze względu na to, że na dole tej rury było mocowanie do przedniego pasa/poduszki silnika do której nie mogłem się dostać wiec:
1. Odkręciłem połączenie kolektora i przepustnicy (dwie nakrętki i jedna szpilka od spodu),
2. Odkleciłem cały kolektor - dojście bez problemu. Oczywiście trzeba odkręcić metalowe przewody zasilające wtryski (płaski klucz 17). Aby wyciągnąć kolektor trzeba trochę pokombinować (pociągnąć do siebie a następnie wyciągać go lewą stronę - przeszkadza wiązka przewodów ale jak się pokombinuje to można poradzić sobie bez demontowania).
3. Po odkręceniu opaski z rury od przepustnicy (gruba rura idąca do intercoolera) i odłączniu dwóch elektrycznych przewodów przepustnicę możną wyciągnać do gówy.
Duże piwo dla Ciebie czarny1983 a jak ktoś ma pytanie to zapraszam - pomogę jeśli trzeba.
Nie wymieniałem żadnej uszczeli (ani pod kolektorem ani pomiedzy kolektorem a przepustnicą).
kurcze, mam wielki problem.
może trochę głupi ale mam małą lipę.
ze zbiorniczka wychodzą dwa cienkie wężyki. ten z lewej strony mi się odczepił jakieś 40 cm za zbiorniczkiem i za cholerę nie mam pojęcia gdzie on był podpięty.
Ej prezesie to jest rurka od nadmiaru płynu gdyby sie zagotowało i nia zlatuje pod auto ona jest tylko na chłodnicy przymocowana na wcisk i do dołu bokiem chłodnicy powinny byc wolne miejsca na chłodnicy
witam.
U mnie po czyszczeniu EGR-a pojawił się problem puszczania czarnego dymka ( widoczny w lusterku wstecznym), przy zmianie biegu na wyższy. Jaka może być tego przyczyna?
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 65 Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-06-17, 23:18
mikpol napisał/a:
witam.
U mnie po czyszczeniu EGR-a pojawił się problem puszczania czarnego dymka ( widoczny w lusterku wstecznym), przy zmianie biegu na wyższy. Jaka może być tego przyczyna?
moze po prostu farfocle jeszcze wydmuchuje przez jakiś czas.
ja np zostawialem czarne dymki jak rusze w trase po ok miesiecznej jezdzie po miescie....wtedy kilka pierwszych ostrzejszych przyspieszeń podczas wyprzedzania jest 'z dymkiem' ...ale jak już sie przedmucha to bezwietrznie idzie
dobra, przepustnica wyczyszczona, kolektor tez. egr czysty.
auto poskręcane tylko mam jeden weilki problem.
spalanie podskoczyło do 8 l/ 100 km i jak sie silnik rozgrzeje to powyżej 1800 obr zaczyna coś gwizdać w silniku.
pomocy!!!
Nie chce cie straszyc kolego, ale pewnie uszczelka pod kolektorem puszcza powietrze, trzeba ja dokladnie umiejscowic, potem dosc mocno dokrecic kolektor.
Powodzenia
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
no nie chcąc ale mnie zmartwiłeś.
czy przez puszczanie powietrza może wzrosnąć spalanie. i to dość drastycznie?
bo u mnie wzrosło do ok 8-9l/100.
a co do kolektora to się starałem jak najmocniej przykręcić. Już się bałem o śruby, że puszczą. ale jutro jeszcze raz pozdejmuję pokrywy z silnika i posprawdzam czy tam wszystko jest dokręcone jak należy.
Może wzrosnąc spalanie, bo silnik nie dostaje odpowiedniej mieszanki paliwo/powietrze. Wtedy puszcza też intensywny czarny dymek z rury wydechowej i ma mniej siły.
Możesz uszczelke kolektora posmarować jakimś specyfikiem do uszczelniania tłumików lub misek olejowych. Tylko nie za dużo byleby tylko film na niej był.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Kolego lessander, nie ma paniki. Spokojnie jeszcze raz krok po kroku sprawdz, czy wszystko dobrze poskladales, czy wszystkie sruby dokrecone (nie za mocno, aby nie pozrywac gwintow). Upewnij sie, iz uszczelka pod kolektorem jest w dobrym stanie, oraz czy przylega cala powierzchnia do obu czesci silnika (ewentualnie polecam wymiane lub zastosowanie jakiegos uszczelniacza).
Pamietajmy tez, ze kazda z tych czesci (kolektor, czy tez przepustnica) powinna bardzo scisle (szczelnie) przylegac cala powierzchnia do elementu, do ktorego jest mocowana. To gwarantuje szczelnosc.
Polecam podociskac i podokrecac wszystkie opaski, oraz sprawdzic weze gumowe doprowadzajace powietrze.
W koncu reset, odlaczenie akumulatora na 5 min (co moze komputerowi dac szanse "zignorowania poprzednich bledow mieszanki" oraz obliczenia ponownie skaldu mieszanki, a takze sprwadzenie spalania).
Czekamy na wyniki - powodzenia
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum