Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i alufelgi części samochodowe opony letnie 24opony.pl Kup OC Tarcze, hamulce
Opony & Alufelgi
Części Avensis
Opony samochodowe
Kup OC
Opony Toyoty
Układy hamulcowe

Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Czyszczenie [Przepustnica- Kolektor ssacy- Egr
Autor Wiadomość
plesser 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-23, 09:21   

Bardzo ważne jest odpowiednie zamocowanie rury od intercoolera, bo ją pewnie też odczepiałeś, musi być mocno skręcona. Wszystkie czujniki i wtyczki muszą być na swoim miejscu. Jeśli przy kolektorze jest coś nieszczelne to powinieneś widzieć już na bloku silnika, lub na jego górze czarny osad. Jeśli jest szczelne to raczej nic takiego nie powinno być widoczne.
Tak dla pewności sprawdź dokręcenie wszystkich śrub, posprawdzaj podłączenie wtyczek i przewodów.
_________________
TODAY -> TOMORROW -> TOYOTA
D-4D Forever... bo ja kocham Diesle ;)
Forum dyskusyjne również na forum Audi A6.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
lesander 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: K-ce
Wysłany: 2011-06-30, 08:29   

ok, już wszystko sprawdzone.
mój głupi błąd oraz złośliwość rzeczy martwych.
1) nie dokręcona opaska na wężu wychodzącego z turbiny - sycczenie

ale spalanie dalej na 8- 9 l/100

2) wymieniłem mały wężyk który wychodzi z grubej rury zaraz za filtrem powierza (ten taki krótki i cienki fi 11). Niestety nie mogłem znaleźć oryginalnego i założyłem taki co się w motoryzacyjnym na metry kupuje. Niestety był on za miękki i się złamał co zatrzymało doprowadzanie powietrza.

po usunięciu wszystkich przyczyn i po przejechaniu ok 3000 km na niemieckich autostradach ( co to jest za jazda:) 200 km/h i niczym się nie trzeba martwić) wszystko gra.

wielkie dzięki za dobre rady

pozdrawiam
 
 
waldek0777 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 50
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Swidnicki
Wysłany: 2012-04-03, 17:34   

Witam chcialem sie dowiedziec przy jakim przebiegu nalezy dokonac takiego czyszczenia, albo po ilu tys. km nalezy czyscic. Nabylem taka avensis przy 94 tys km, na ta chwile jest 115, a czy bylo czyszczone to nie mam pojecia. Z gory dziekuje za odpowiedz
 
 
miczo1 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: K-ce
Wysłany: 2012-06-25, 07:32   

Panowie podłączam się pod temat, miałem od kilku dni problemy z nadmiernym kopceniem. Auto szczególnie przy ruszaniu zostawiało czarną chmurke, ale dymiło w sumie w każdym zakresie obrotów. Przeczyściłem egr, przepustnice, kolektor i czujnik temperatury, przegoniłem autko 15 km na wysokich obrotach i jak ręką odjął..tak że jeżeli macie takie problemy to naprawde polecam.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
neo 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: WZ
Wysłany: 2012-07-15, 19:48   

Koledzy powiedzcie mi jak to w końcu jest. Serwisuję u tego samego mechanika już drugą toyotę. W związku z tym że zbliża mi się przebieg 150tys zapytałem machera o czyszczenie przepustnicy.egr i kolektora ssącego i o sprzawdzenie korekcji wtrysków. Uśmiechnął się tylko i powiedział że to nie polonez. Przy przeglądzie podłączy mi do kompa jakiś moduł.Mam z nim jeśdzić 1.5godz z możliwie jednakową prędkością.Twierdzi że po takim zabiegu przepustnica,egr,kolektor i wtryski będą czyściutkie.Jak go zapytałem czy nie można tego wyczyścić mechanicznie powiedział że można tylko po co bawić się w rozbieranie i składanie. Czy ktoś się orientuje w tym temacie bo nie wiem czy mechanik mnie nie wkręca. Koleś pracował 10lat w aso toyoty i raczej zna się na rzeczy.
_________________
Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
 
 
Dyziek 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-07-17, 14:17   

neo napisał/a:
Koleś pracował 10lat w aso toyoty i raczej zna się na rzeczy.

Ciekawe dlaczego już nie pracuje. ;-)
Ja jestem zdania, że należy co jakiś czas wyczyścić EGR. Czyściłem EGR po ok. 15 tys. km od ostatniego czyszczenia i był trochę brudny. Po 150 tys. km może być nieźle zasyfiony.
Tutaj masz instrukcję gdzie szukać EGR i jak go czyścić: http://www.avensisklub.pl/topics18/1532.htm . Grunt to być dobrze do tego przygotowanym, czyli narzędzia i chemia (ja uzywałem preparatu do czyszczenia hamulców - tańsze to niż preparat do czyszczenia przepustnic).
Dodam coś jeszcze. Przed wkręceniem śrub/nakrętek warto je przesmarować pastą ceramiczną (nie smarujemy pastą miedziową ponieważ po niej koroduje aluminium). Łatwiej będzie nam później odkręcić EGR.
 
 
Bunio 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lip 2011
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-06-06, 22:00   

Piszecie, że karcherem myjecie kolektor, to znaczy że do kolektora wodę pod ciśnieniem lejecie ?
 
 
 
jarko13 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 55
Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2014-07-17, 05:25   

Właśnie w sobotę dzięki koledze czarny1983 i jego fotorelacji zdecydowałem się sam przeczyścić EGR i przepustnicę. Efekt jest piorunujący ani jednego kłębka czarnego dymu. Najpierw po wyjęciu byłem troszkę zawiedziony bo naprawdę niewiele było tego nalotu (najwięcej w przepustnicy od strony kolektora i na wejściu kolektora) ale już samo przeczyszczenie tego dała pożądany efekt.
Zachęcam do samodzielnej pracy - nie jestem mechanikiem ale poszło bardzo łatwo.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Geralt 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: Waterford, Irlandia
Wysłany: 2014-08-08, 09:54   

Witam,


Na wstepie chcialem podziekowac Czarnemu za ten fotoreportaz na pewno sie przyda. Jednakze nurtuje mnie jedno pytanie, czy wloty na silniku (tudziez wyloty) tez trzeba czyscic? Jesli tak to jak zeby nagar nie wpadl do silnika? Zalaczam zdjecie o ktore wyloty mi chodzi:



Z gory dzieki za odpowiedz
 
 
czarny1983 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 39
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-10-05, 21:28   

Wyczyść delikatnie , bez twojej ingerencji zawsze coś wpadnie do środka ,dla mnie nurtującym pytaniem jest czemu tyle tego nagaru tam jest , to nie wydech a tak się to wszystko upierdzieli i kolektor i przepustnica ,chyba wada konstrukcyjna egr-u, lub jego ciągłe otwieranie sterowane przez ecu
_________________
toyotka moja kochanka
 
 
 
toitoiota 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Liftback
Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 1
Skąd: Szlasy Bure
Wysłany: 2015-03-15, 19:38   

witam wszystkich. jestem nowy na forum, skorzystalem dzis z tutoriala, wyczyscilem egr i przepustnice, bo toika strasznie kopcila na czarno i slabo reagowala na gaz, zwlaszcza przy ruszaniu. zaczynala ciagnac dopiero od 3 tys i trzeba bylo trzymac ja w obrotach zeby jechac dalej. podlaczenie pod komputer nic nie wykazalo. po wyczyszczeniu i zlozeniu wszystkiego do kupy przejechalem sie autem i dymu nie daje nawet grama, ale po kilku km zapalila sie marchewa od silnika, VSC i TRC OFF. mozliwe ze ktorejs kostki nie docisnalem stad te kontrolki? skladalem wszystko na tych samych uszczelkach i wydaje mi sie ze slysze jakis dodatkowy swist/syk i mocy tez jakby mniej, ale kopcic nie kopci. co radzicie?
 
 
mietek 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-09-07, 11:09   

Witam,
Czy uszczelkę pod kolektor dawaliście nową czy stara się nada?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang


Akumulatory samochodowe Toyota Avensis Kup OC
hamulce
Opony promocja ramki 3D, skóra, kierownica

:: Forum Audi A6 Klub :: Lektorzy studio :: Forum Audi A8 Klub :: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Tarcze hamulcowe Toyota :: Klocki hamulcowe Toyota ::