Bardzo ważne jest odpowiednie zamocowanie rury od intercoolera, bo ją pewnie też odczepiałeś, musi być mocno skręcona. Wszystkie czujniki i wtyczki muszą być na swoim miejscu. Jeśli przy kolektorze jest coś nieszczelne to powinieneś widzieć już na bloku silnika, lub na jego górze czarny osad. Jeśli jest szczelne to raczej nic takiego nie powinno być widoczne.
Tak dla pewności sprawdź dokręcenie wszystkich śrub, posprawdzaj podłączenie wtyczek i przewodów.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
ok, już wszystko sprawdzone.
mój głupi błąd oraz złośliwość rzeczy martwych.
1) nie dokręcona opaska na wężu wychodzącego z turbiny - sycczenie
ale spalanie dalej na 8- 9 l/100
2) wymieniłem mały wężyk który wychodzi z grubej rury zaraz za filtrem powierza (ten taki krótki i cienki fi 11). Niestety nie mogłem znaleźć oryginalnego i założyłem taki co się w motoryzacyjnym na metry kupuje. Niestety był on za miękki i się złamał co zatrzymało doprowadzanie powietrza.
po usunięciu wszystkich przyczyn i po przejechaniu ok 3000 km na niemieckich autostradach ( co to jest za jazda:) 200 km/h i niczym się nie trzeba martwić) wszystko gra.
Witam chcialem sie dowiedziec przy jakim przebiegu nalezy dokonac takiego czyszczenia, albo po ilu tys. km nalezy czyscic. Nabylem taka avensis przy 94 tys km, na ta chwile jest 115, a czy bylo czyszczone to nie mam pojecia. Z gory dziekuje za odpowiedz
Panowie podłączam się pod temat, miałem od kilku dni problemy z nadmiernym kopceniem. Auto szczególnie przy ruszaniu zostawiało czarną chmurke, ale dymiło w sumie w każdym zakresie obrotów. Przeczyściłem egr, przepustnice, kolektor i czujnik temperatury, przegoniłem autko 15 km na wysokich obrotach i jak ręką odjął..tak że jeżeli macie takie problemy to naprawde polecam.
Koledzy powiedzcie mi jak to w końcu jest. Serwisuję u tego samego mechanika już drugą toyotę. W związku z tym że zbliża mi się przebieg 150tys zapytałem machera o czyszczenie przepustnicy.egr i kolektora ssącego i o sprzawdzenie korekcji wtrysków. Uśmiechnął się tylko i powiedział że to nie polonez. Przy przeglądzie podłączy mi do kompa jakiś moduł.Mam z nim jeśdzić 1.5godz z możliwie jednakową prędkością.Twierdzi że po takim zabiegu przepustnica,egr,kolektor i wtryski będą czyściutkie.Jak go zapytałem czy nie można tego wyczyścić mechanicznie powiedział że można tylko po co bawić się w rozbieranie i składanie. Czy ktoś się orientuje w tym temacie bo nie wiem czy mechanik mnie nie wkręca. Koleś pracował 10lat w aso toyoty i raczej zna się na rzeczy.
_________________ Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
Koleś pracował 10lat w aso toyoty i raczej zna się na rzeczy.
Ciekawe dlaczego już nie pracuje.
Ja jestem zdania, że należy co jakiś czas wyczyścić EGR. Czyściłem EGR po ok. 15 tys. km od ostatniego czyszczenia i był trochę brudny. Po 150 tys. km może być nieźle zasyfiony.
Tutaj masz instrukcję gdzie szukać EGR i jak go czyścić: http://www.avensisklub.pl/topics18/1532.htm . Grunt to być dobrze do tego przygotowanym, czyli narzędzia i chemia (ja uzywałem preparatu do czyszczenia hamulców - tańsze to niż preparat do czyszczenia przepustnic).
Dodam coś jeszcze. Przed wkręceniem śrub/nakrętek warto je przesmarować pastą ceramiczną (nie smarujemy pastą miedziową ponieważ po niej koroduje aluminium). Łatwiej będzie nam później odkręcić EGR.
Właśnie w sobotę dzięki koledze czarny1983 i jego fotorelacji zdecydowałem się sam przeczyścić EGR i przepustnicę. Efekt jest piorunujący ani jednego kłębka czarnego dymu. Najpierw po wyjęciu byłem troszkę zawiedziony bo naprawdę niewiele było tego nalotu (najwięcej w przepustnicy od strony kolektora i na wejściu kolektora) ale już samo przeczyszczenie tego dała pożądany efekt.
Zachęcam do samodzielnej pracy - nie jestem mechanikiem ale poszło bardzo łatwo.
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: Waterford, Irlandia
Wysłany: 2014-08-08, 09:54
Witam,
Na wstepie chcialem podziekowac Czarnemu za ten fotoreportaz na pewno sie przyda. Jednakze nurtuje mnie jedno pytanie, czy wloty na silniku (tudziez wyloty) tez trzeba czyscic? Jesli tak to jak zeby nagar nie wpadl do silnika? Zalaczam zdjecie o ktore wyloty mi chodzi:
Wyczyść delikatnie , bez twojej ingerencji zawsze coś wpadnie do środka ,dla mnie nurtującym pytaniem jest czemu tyle tego nagaru tam jest , to nie wydech a tak się to wszystko upierdzieli i kolektor i przepustnica ,chyba wada konstrukcyjna egr-u, lub jego ciągłe otwieranie sterowane przez ecu
witam wszystkich. jestem nowy na forum, skorzystalem dzis z tutoriala, wyczyscilem egr i przepustnice, bo toika strasznie kopcila na czarno i slabo reagowala na gaz, zwlaszcza przy ruszaniu. zaczynala ciagnac dopiero od 3 tys i trzeba bylo trzymac ja w obrotach zeby jechac dalej. podlaczenie pod komputer nic nie wykazalo. po wyczyszczeniu i zlozeniu wszystkiego do kupy przejechalem sie autem i dymu nie daje nawet grama, ale po kilku km zapalila sie marchewa od silnika, VSC i TRC OFF. mozliwe ze ktorejs kostki nie docisnalem stad te kontrolki? skladalem wszystko na tych samych uszczelkach i wydaje mi sie ze slysze jakis dodatkowy swist/syk i mocy tez jakby mniej, ale kopcic nie kopci. co radzicie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum