Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] 1.8 VVTi regulacja luzu zaworowego
Autor Wiadomość
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-05, 12:06   [Avensis T25] 1.8 VVTi regulacja luzu zaworowego

Witam,

czy ktoś z Was już przerabiał ten temat, czyli:

1. Co ile km jest zalecana kontrola?
2. Jaki jest koszt sprawdzenia i ewentualnie regulacji (odbywa się płytkami?)
3. Czy dojscie do zaworów to jakiś duzy kłopot w tym silniku czy też są na wierzchu? (w Previi 1 to np. nie takie proste, w Outbacku H6 najwygodniej wyciagnac silnik aby sie do nich dostac).
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-05, 17:48   

Co 90tys.km albo gdy są objawy. Przy LPG możesz przyjąć połowę.
Regulacja jest szklankami a nie płytkami. Jedna szklanka to ok.80zł w ASO.
Nie ma problemu bo to R4 z wielką komorą silnika, nie jak w Previi.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-05, 17:54   

To co... bac sie LPG w tym aucie i silniku czy nie?
Dzwonilem dzis tu: http://www.amoserwis.pl/

Pan Mechanik powiedzial, ze cena szklanki to 86 zl i ze regulowac to mozna ze 3 razy a poytem glowica na smietnik...
 
 
Agamek12 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Liftback
Wiek: 47
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-05, 21:11   

W Warszawia na ul. Anilinowej koszt sprawdzenia luzów to 180zł, wymiana szklanek to 360zł za isługę + 30zł za jedną szklankę...
PS: jakie są objawy konieczności kontroli luzów zaworowych w VVTi?
_________________
Ave T25 '04 1.6VVT-i:
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-05, 21:42   

Tylko przebieg.
Za malych luzów nie slychac, nie czuc dopoki nie jest za pozno, tzn. zawor nie jest uszkodzony. Wtedy silnik zaczyna zle pracowac, nie rowno, itd...
 
 
KrzyAve
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-24, 21:05   Re: 1.8 VVTi regulacja luzu zaworowego

galtom napisał/a:
Witam,

czy ktoś z Was już przerabiał ten temat, czyli:

1. Co ile km jest zalecana kontrola?
2. Jaki jest koszt sprawdzenia i ewentualnie regulacji (odbywa się płytkami?)
3. Czy dojscie do zaworów to jakiś duzy kłopot w tym silniku czy też są na wierzchu? (w Previi 1 to np. nie takie proste, w Outbacku H6 najwygodniej wyciagnac silnik aby sie do nich dostac).


Jaki masz przebieg? ja sprawdzałem przy 100k i był książkowy. Bez gazu myślę, że do 120-140 to spokojnie luzów nie znajdziesz. Dostęp jest prosty. Sprawdzenie trwa długo tylko dlatego, że silnik musi być zimy, najlepiej po nocy. Pozostaje więc zostawienia auta na noc lub na kilka godzin do ostygnięcia. Samo sprawdzenie kosztuje różnie ja zapłaciłem 100zł. Koszt szklanki jak wcześniej pisali to 86 zł. najczęściej wymienia się tylko kilka szklanek (w zależności od luzów) - resztę się przekłada.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-25, 05:49   

U mnie niestety zrobila sie grubsza sprawa przy kontroli luzu zaworowego.
Auto ma prawie 150 tys km przbiegu i wszystko na LPG.
Kilka zaworow jest do regulacji ale okazalo sie, ze nie to jest najwiekszym problemem.
Poprzedzni wlasciciel spawal walek rozrzadu!!! Musze kupic nowy (na razie autem nie jezdze), zeby sie ten nie rozsypal.
A ze na oko (auto zalane olejem na maks i po przejechaniu 400km stan pokazuje polowe) zuzywa duzo oleju to i za shortblockiem sie rozgladam.
 
 
KrzyAve
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-25, 06:48   

Spawał wałek rozrządu??? to Auto musi być po niezłych przejściach. Nie wyobrażam sobie żeby przy tym przebiegu pękł wałek. Jeżeli chodzi o branie oleju to zastanowił bym się nad wymianą pierścieni (ogólnie remont silnika) z tego co się orientowałem to efekt taki sam

No chyba, że planujesz jedno i drugie.
Jeżeli kupiłeś nie dawno to dzwoń do właściciela i żądaj zwrotu całości lub części pieniędzy. O takiej naprawie musiał wiedzieć. Wiem, że sprawa kłopotliwa i trudna ale może warto spróbować.
Ostatnio zmieniony przez KrzyAve 2012-04-25, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-25, 07:38   

Auto jako takie, jest w naprawde dobrym stanie. Srodek (kremowa tapicerka) zupelnie nie zniszczony.
Wałek może pęknąć przy montażu (to sie zdarza - tak pwiedziało mi dwóch mechaników [kumpel i AMO Serwis - Toyota]) ale spawanie tego elementu to prawdziwe mistrzostwo druciarstwa.
Silnik na 100% byl wyciagany w tym aucie i nie do konca jest dobrze zlozony wiec musimy go wyjac i poskladac do kupy jeszcze raz.
Przy okazji chetnie podmienilbym blok, zeby juz miec z tym swiety spokoj.

Chcialbym sie tylko dowiedziec jak rozroznic od siebie blok silnika przed i po lifcie...

[ Dodano: 2012-04-25, 08:45 ]
abyr napisał/a:
Jeżeli chodzi o branie oleju to zastanowił bym się nad wymianą pierścieni (ogólnie remont silnika) z tego co się orientowałem to efekt taki sam (rozmawiałem z mechanikiem, który w serwisach sam nawiercał bloki zamiast je wymieniać).


mnie w amo serwis (http://amoserwis.pl/) powiedzieli, ze wymiana pierscieni nic nie daje.
Wg nich problemem jest konstrukcja tego bloku i za duze cisnienie oleju. Podono ten po lifcie ma jakis dodatkowy kanal, mniejsze cisnienie i wiejcej oleju wchodzi. Podobno wymiana pierscieni nic nie daje (lub na krotko)

Daj namiary na tego swojego specjaliste od nawiercania blokow to sie chetnie dowiem szczegolow.

abyr napisał/a:
Ja bym zastanowił się nad remontem silnika, pierścienie głowica, uszczelniacze, zawory. koszt około 4000 zł. Przy takim braniu oleju moim zdaniem będzie to lepsze niż wymiana shortbloca. No chyba, że planujesz jedno i drugie.


To sie okaze po demontazu silnika. Wydaje sie, ze reszta jest OK. Kompresja jest... zobaczymy. Calos bedzie robil moj kumpel, na spokojnie, bo tez nie chce tego 10 razy rozbierac... wiec zobaczymy.
Skoro wymiana pierscieni nic nie daje no to dobrze bylo by dolozyc do tego "nowy" blok - tylko skad i jak wiedziec, ze nowy blok to nie to samo co mam?

abyr napisał/a:

Jeżeli kupiłeś nie dawno to dzwoń do właściciela i żądaj zwrotu całości lub części pieniędzy. O takiej naprawie musiał wiedzieć. Wiem, że sprawa kłopotliwa i trudna ale może warto spróbować.


Auto kupione w komisie Toyoty ... ale wlasciciel nie koniecznie msuial wiedziec, ze taka kaszanke mu odwalili... tego nie widac. Auto na OKO - jezdzi dobrze, tylko bierze olej. Calos wyszla przy pomiarze luzu zaworowego. Na razie zostal poskladany bo bez sensu wymianiac same popychacze skoro reszta i tak jest do dupy.

A z poprzednia Avensis przez 4 lata zero problemow, zero poboru oleju... ech..
 
 
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-25, 09:58   

galtom napisał/a:
A ze na oko (auto zalane olejem na maks i po przejechaniu 400km stan pokazuje polowe) zuzywa duzo oleju to i za shortblockiem sie rozgladam.


połowa oleju na 400km ? O kurtka na wacie ... Atakuj ten komis ....
To przy ASO ?
_________________
Pozdrawiam
Jacek

1.8VVT-i, SOL
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-25, 11:07   

Nie przy ASO tylko w ASO, od ńich mam fakturę. Oraz druga sprzedaży auta do ASO przez właściciela.
ASO nie ma co atakować bo co... Wisiały grały co brały... Pozostanie mi sad. Wolabym porządnie naprawić to auto i miec. Kupię kolejna i będzie ten sam problem, nie licząc tego, ze zanim z ASO odzyskam kasę to będzie 2015 :-(
 
 
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-25, 13:32   

Zawalcz z nimi o naprawę....
Napisz do Toyota Polska itp
Mi się wydaje, że taka wada może umożliwić jakieś ruchy
_________________
Pozdrawiam
Jacek

1.8VVT-i, SOL
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-25, 17:50   

Watpie, auto jest stare, ja jestem drugim wlascicielem, nie bylo serwisowane caly czas w ASO bo tylko do 90 tys. i ktos juz grzebal przy silniku :-(
 
 
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-25, 18:29   

No tak ale oni Ci ją sprzedali...
_________________
Pozdrawiam
Jacek

1.8VVT-i, SOL
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-09, 18:14   

Wszystko OK juz.
Walka z Toyota bylaby przegrana. Toyotka zaokieowal sie moj znajomy inzynier. Nie tylko naprawil ale wrecz poprawil to co Tyoyta ewidentnie w tym silniku spierniczyla. Blok jest taki co niby powinien brac olej, ale odpowiednie (nie chce sie przyznac bestia jakie) czesci zostaly podmninione na sprawdzone, niemieckie z innego (nie toyoty) auta i od 3 tys km nawet kropla oleju nie zniknela :-)

Ufff!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony