Posiadam Avensis t22 od 2008 roku. Wcześniej jeździł nią ojciec. Samochód zgazowany przy przebiegu 40 tys. Aktualnie zrobione 320 tysięcy, samochód do tej pory bezawaryjny, wszystko robione na czas.
Otóż sprawa przedstawia się następująco,
Samochód zrobił ok 70 km na trasie Radom - Kielce. Nagle spadek mocy, i silnik gaśnie przy zmianie biegu z 4 na 5.Po chwili strzał i rozerwało chłodnicę. Samochód nie odpala, powrót na lawecie do Radomia. Dodam iż rozrusznik kręcił jakby na sucho, bez obciążenia.
Myślałem że pasek rozrządu się rozsypał a że silnik bezkolizyjny, nie przejąłem się zbytnio.
Mechanik zdjął całą klawiaturę, sprawdził cały rozrząd, świece itd.
Przy mierzeniu ciśnienia sprężania okazuje się że na 3 cylindrach daje małe ciśnienie ok 2 bar a na ostatnim ok 8.
Mechanik twierdzi że silnik do wymiany, ale nie było wcześniej żadnych problemów z silnikiem stąd moje pytanie czy ktoś ma jakąś radę co mogło nawalić, gdzie szukać usterki?
Jeśli jednak okaże się iż to wina silnika, lepiej remontować czy szukać używanego ? ( z czym może być problem ponieważ jak na razie nigdzie nie znalazłem takiego silnika )
Dzisiaj zaciągnę samochód do drugiego "kowala" zobaczymy co powie.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-26, 08:57
uszczelka pod głowica poleciała, dlatego rozwaliło chłodnicę i sa niskie kompresje. trzeba zrzucic głowicę i wtedy bedzie wiadomo. jak uszczelka to robisz to za grosze oczywiście jak sam .
Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1998
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-06-26, 11:46
Właśnie wróciłem od drugiego mechanika.
Na 90% silnik jest mocno przegrzany i nie opłaca się go robić jeśli mam zamiar jeszcze jeździć tym samochodem jakiś czas. Na 100% będę wiedział dziś wieczorem czy miał rację.
Nie mogąc znaleźć silnika 2l w benzynie do tego modelu zastanawiam się czy nie włożyć 1,8 i założyć najprostszy, najtańszy gaz ?
Nie wiem tylko czy komputer, wtyczki etc będą się zgrywały no i oczywiście czy mocowania będą pasowały? Miał ktoś może podobny przypadek? Co sądzicie o takim rozwiązaniu sytuacji?
Samochód muszę mieć na czwartek więc nie mam wiele czasu.
Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1998
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-06-26, 12:02
Mam pod nosem silnik 1,8 130 tyś przebiegu za 600 zł ale nie wiem czy to będzie hulało z komponentami od 2 l.
Właśnie udało mi się namierzyć 2l benzyniaka 184 tyś przebiegu ale wydaje mi się że klient upadł na głowę bo chce 2 000 zł.
Orientujecie się może mniej więcej w jakich granicach oscyluje cena 2l benzyniaka ? Rok produkcji silników między 97-99.
Jeśli dzisiaj nic nie znajdę to biorę 1,8. Jutro przekładka pójdzie i jeśli obejdzie się bez problemów to samochód na czwartek będzie. Zastanawia mnie jeszcze opcja gazu bo wyczytałem że 1,8 nie lubią tak gazu jak 2l.
Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1998
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-06-26, 16:13
Znalazłem silnik 2,0 w Warszawie, cena zamknie się w granicach 1 200 zł
Facet twierdzi że auto ma przebieg poniżej 150 tysięcy w co mocno wątpię. Zastanawiam się czy nie sporządzić jakiegoś dokumentu żebym miał gwarancję rozruchową.
Myślicie że jest sens kombinować i żeby mieć to na piśmie czy ustne zapewnienia wystarczą? :?:
Nigdy nie robiłem tego typu transakcji i podchodzę z dużym dystansem do słów które słyszę z ust " handlowców " stąd moje obawy.
Facet twierdził również, iż te silniki wychodziły w dwóch wersjach z aparatem zapłonowym oraz z cewkami. Nigdzie nic na ten temat nie znalazłem więc nie wiem czy facet wie co mówi?
Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 benzyna
Rok: 1998
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 8 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-06-29, 16:18
Silnik wymieniony na taki sam z 99 roku z przebiegiem 184 tys. km i niebagatelną ceną 2 000zł Wszystko działa. Całość wraz z chłodnicą i robocizną kosztowała 3 200 zł.
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-30, 00:36
Ja bym nie dał 2k zł za taki silnik. W takiej cenie to znajomy zrobił przekładkę z 1ZZFE na 2ZZGE a to jest dużo nowszy i bardziej pożądany silnik.
No ale ważne żeby chodził tak jak trzeba. 8-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum