ale z tego co mi mówił mechanik takie chwilowe błędy w tej generacji samochodów i tak zapisują się do pamięci i odłączenie aku. nie powoduje ich trwałego usunięcia z pamięci.
bzdura, a już napewno nie w tym aucie. jedyne błedy nie usuwalne bez testera to te od systemów bezpieczeństwa. (abs, asr, airbag).
po drugie skanery "aftermarketowe" często widzą błedy których fizycznie nie ma. do toyoty dedykowane testery to TIT, bosh (choć bardzo dobry) nie jest tym własciwym.
Rozumiem, nie posiadam jeszcze właściwej wiedzy w tym temacie.
Przynajmniej ja życzyłbym sobie aby w pamięci komputera były przechowywane błędy silnika, które "ustąpiły" - nawet po odłączeniu akumulatora. Sprawdzę to w praktyce za kilka dni zarówno na moim T25 oraz kolegi T22. Nawet w opisach tych tanich skanerów była wzmianka, że można odczytać z pamięci błędy, które zostały wcześniej wykasowane.
Przepraszam, jeśli wprowadziłem zamieszanie, przyznaje się, że nie zauważyłem iż w temacie mowa o modelu T22.
_________________ TOYOTA AVENSIS II KOMBI T25 1AZ-FSE 05r. 2L benzyna VVT-i 16V D-4 solo
Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km
U mnie nowość: przedwczoraj check zapalił się i świeci stale. Silnik pracuje tak jak pracował.
Jako że na czwartek mam zaplanowany remont silnika więc nic z tym póki co nie robię. Tyle, że nie wiem czy do tego czasu mogę tak z tym jeździć. A szykowałby mi się jutro dalszy wyjazd (Chełm-Warszawa-Chełm).
Mi taki błąd już nie dałby spokoju, ciekawość co tam sygnalizuje.Przy remoncie pewni odłączą ci aku. itd. i zniknie a może jeszcze kiedyś powróci... A może sprawdzą przed tym remontem...
Nie wiem jak jest w T22 ale w T25 opisują na forach, że wystarczy zewrzeć pin nr 4 i 13 złącza OBD2 i światełko CHECK ENGINE odmiga kod błędu (01-99).
Miałem identyczną możliwość w Lanosie i sprawdzało to się rewelacyjnie, w T25 jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
Kody błędów T25 mogę wstawić.
Sam jestem ciekaw jak to działa w T22.
_________________ TOYOTA AVENSIS II KOMBI T25 1AZ-FSE 05r. 2L benzyna VVT-i 16V D-4 solo
Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km
Samochód był na komputerze i wyszło, że wydajność katalizatora poniżej normy. Dziwne, bo tydzień temu specjalnie w tej sprawie jeździłem na stację diagnostyczną, by sprawdzili stan katalizatora i poza wysokim poziomem CO2 było ok. Stężenie CO2 jest chyba naturalne przy dużym braniu oleju przez silnik - tego będzie dotyczył czwartkowy remont.
A to bardzo prawdopodobne że ja coś pomyliłem. Pewnie to NH na wydruku wyskoczyło. Pytanie czy mogę z tym tak jeździć do czwartku? Bo w czwartek stawiam go do mechaników na remont, więc od razu i tym się zajmą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum