Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T22] Zapaliła się dioda silnika podczas jazdy
Autor Wiadomość
GeoT 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Chełm, lubelskie
Wysłany: 2012-06-26, 12:07   [Avensis T22] Zapaliła się dioda silnika podczas jazdy

Jak w temacie. Jestem zielony w kwestii tego samochodu, bo mam go raptem 2 tygodnie. Dziś w trasie zapaliła mi się dioda silnika. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik, włączyłem ponownie i od tej pory jest ok. Dojechałem do celu, wróciłem do domu i sytuacja się nie powtórzyła. Żadnego stukania w silniku, płynna jazda. Zbieg okoliczności jest taki, że jstało się to w drodze na przegląd samochodu "pozakupowy" w ASO, więc mogłem zgłosić problem "na gorąco". Mechanik podłączył komputer i nic nie znalazł. Żadnych anomalii w pracy.

Dodam, że wczoraj wieczorem dolewałem olej silnikowy i dziś rano też, ale nie było go za dużo (bo to ponoć mogła być przyczyna), więc nie bardzo wiem w czym był problem. Jest się czym martwić?
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Tomi-stereo 
Śpi na forum



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-27, 10:50   

Błędy, które się nie zapisują w pamięci komputera są nieistotne, jakiś odczyt poza zakresem i tyle, żadna usterka, szerokości.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
GeoT 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Chełm, lubelskie
Wysłany: 2012-07-02, 07:47   

Problem chyba jednak jest poważniejszy. Okazuje się, że silnik bierze kosmiczne ilości oleju. Co 100 km muszę dolać około 1 litra oleju. Jestem przekonany, że to konsekwencja tego co napisałem wyżej.
Dodam, że pod samochodem jest sucho. DO tego żadnego "siwego dymu" z rury wydechowej.
 
 
 
Tomi-stereo 
Śpi na forum



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-02, 20:00   

to był odczyt z sondy lambda, ponieważ motor spala olej to jest niewłaściwy skład spalin, musisz koniecznie jechać do mechanika. poza tym jak tak szybko ubywa oleju to nie zaświeciła Ci się czerwona kontrolka oleju? nie zalecam jazdy tylko do mechanika i nigdzie dalej
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
GeoT 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Chełm, lubelskie
Wysłany: 2012-07-16, 13:59   

Dwa niezależne zakłady mechaniczne zdiagnozowały wymianę pierścieni tłokowych + kompletną wymianę reszty (bo to ponoć jedyne rozsądne rozwiązanie na kilka lat) czyli w zasadzie kapitalny remont silnika :/
Jedyne co najprawdopodobniej odpadnie to przeszlifowanie tłoków, które ponoć tu nie będzie konieczne.
Nie zmienia to faktu, że koszt wycenili na 1500-2000 zł. Czyli ogólnie dałem się wpakować na minę z zakupem tego samochodu.
Jestem w trakcie załatwiania reklamacji rękojmi bo to ewidentnie wada ukryta samochodu
 
 
 
neo 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 49
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: WZ
Wysłany: 2012-07-16, 17:08   

kolego jeżeli wyeliminujesz inne przyczyny ubytków oleju (lubi strzelić oring napinacza łańcucha rozrządu) to niestety czeka cię generalka, miałem taki problem w corolli 1.4vvti najpierw brała 0.5l oleju na 1000 a póżniej coraz więcej tyle że ja swoją nakręciłem 330000 w gazie a tu ewidentnie ktoś cię nacioł na olejochlaja, weż pod uwagę że szafa mogła być cofnięta, jeżeli zrobisz generalkę to rób pożądnie,koniecznie oryginalne pierścienie Toyoty! bo inaczej szybko wrócisz do mechanika, pomyśl o wymianie łańcucha rozrządu i przy okazji tarczy sprzęgła bo to jedna robota, u mnie doszło do do pęknięcia bloku i dlatego koszt generalki dojechał do 4tys. ale tak jak napisałem auto swoje przejechało i zarobiło na siebie,szkoda że nie jesteś z wawy bo mam świetnego mecha od toyot,on na bank by pomógł i nie zdarł z ciebie.
_________________
Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
GeoT 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Chełm, lubelskie
Wysłany: 2012-07-19, 09:02   

Obraz sprawy mam coraz jaśniejszy. Aktualna ocena to kapitalny remont silnika za około 1500-2000 zł. Najprawdopodobniej nie będzie konieczne przeszlifowywanie tłoków czy jak to się tam nazywa (zielony w tym jestem kompletnie), bo to by ponoć nieźle podniosło cenę całego remontu (fachowiec z firmy, która specjalizuje się w remontach silników twierdzi, że ten model nie będzie tego wymagał ... "najprawdopodobniej").
I teraz mam trzy pytania:

1. Ile pojeżdżę na takim wyremontowanym silniku? Czy są jakieś obawy, że mimo wszystko to silnik remontowany i nie wróci do 100% sprawności i żywotności? Zakładam oczywiście, że fachowcy się przyłożą i wszystko zrobią jak trzeba przy użyciu oryginalnych części. Ale od tego pytania zależy decyzja o remoncie. Planowałem ten samochód sprzedać za jakieś 2 lata, a w takiej sytuacji, żeby koszt mi się zwrócił musiałbym trochę nim pojeździć, tylko czy obędzie się bez kolejnych remontów i czy z czystym sumieniem będę mógł go potem komuś oddać?

2. Jak jest z tym szlifowaniem tłoków? Rzeczywiście jest szansa, że mnie to ominie? Martwię się, że tak naprawdę będzie wszystko jasne jak otworzą silnik i wyjmą głowice czy co tam innego i wtedy nagle się okaże, że jestem pod ścianą i muszę szykować nie 2 tylko 3 tys zł.

3. Zakładając, że wszystko pójdzie ok jakiego oleju potem użyć? Teraz mam zalany 15W40, w ramach testu ile mniej oleju weźmie (nie wziął mniej czego można się było domyślać :) ). Co potem? Półsyntetyk? Syntetyk?

Przepraszam, że tak się rozpisałem, ale jestem kompletnym laikiem w dziedzinie motoryzacji (dopiero teraz przymuszony wgryzam się w temat) no i to mój pierwszy samochód i taki "babol" na dzień dobry :/
 
 
 
neo 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 49
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: WZ
Wysłany: 2012-07-19, 22:33   

zanim wydasz kasę na remont wymień olej na mineral, vvti świetnie jeżdzą na mineralu(sprawdziłem) a może się okazać że branie oleju zmniejszy się tak znacząco że remont odłożysz w czasie, ja na dolewkach 0,5-0,7 na 1000 jeżdziłem 3lata i waszystko grało, po drugie jak kapitaka to planowanie głowicy,może się okazać że da się po taniości ale mechanik jak rozbierze to oceni czy trzeba robić i górę i dół, jak nie trafisz na papraka to silnik po generalce jest jak nowy,mój przez pół roku po remoncie nie brał ani kropelki oleju,potem rolkę sprzedałem.
_________________
Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
GeoT 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Chełm, lubelskie
Wysłany: 2012-07-20, 14:00   

neo napisał/a:
zanim wydasz kasę na remont wymień olej na mineral, vvti świetnie jeżdzą na mineralu(sprawdziłem) a może się okazać że branie oleju zmniejszy się tak znacząco że remont odłożysz w czasie, ja na dolewkach 0,5-0,7 na 1000 jeżdziłem 3lata i waszystko grało,


Tak właśnie zrobiłem. Niestety nic to nie dało (co zresztą mechanicy zapowiadali).

neo napisał/a:
po drugie jak kapitaka to planowanie głowicy,może się okazać że da się po taniości ale mechanik jak rozbierze to oceni czy trzeba robić i górę i dół, jak nie trafisz na papraka to silnik po generalce jest jak nowy,mój przez pół roku po remoncie nie brał ani kropelki oleju,potem rolkę sprzedałem.


Na to liczę w moim wypadku. Mam szczerą nadzieję, że ten remont coś da ...
 
 
 
Tomi-stereo 
Śpi na forum



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 11:50   

jak dużo jeździsz? może nie warto robić tylko się pozbyć, jeśli masz na oku jakieś auto od znajomego? jaki stan blach? wlać super specyfik, jest ich wiele na rynku, co na kilka set kilometrów poprawiają znacząco kondycję motoru i sprzedać do komisu, zamienić w komisie na inny, jest wiele wyjść, a reklamacja u sprzedającego nic nie dała, może niech da ci na remont (obniży cenę auta za wadę ukrytą)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-07-22, 21:49   

1500 - 2000 za remont to jeszcze nie jest jakaś kosmiczna cena, jeżeli auto trzyma się dobrze pod względem zawieszenia, blach i elektryki i zamierzasz pośmigać parę lat, to może warto zainwestować.
Jeden ze sposobów jaki proponuje Rafał czyli wlanie specyfiku (który w ostateczności narobi więcej szkody niż pożytku) i wstawienie do komisu, gdzie sprzedający będzie zapewniał kolejnego klienta, że silniczek pracuje jak igiełka i nie bierze oleju jest typowo polskim podejściem (oszustwem), takim samym jak kręcenie licznika. Na takie auto właśnie trafiłeś - komuś szkoda było pieniędzy na naprawę, to wstawił do komisu jako autko w super stanie bez usterek i niech ten kto kupi się męczy. Cena auta powinna być obniżona o koszty naprawy - to byłoby uczciwe.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
GeoT 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 12
Skąd: Chełm, lubelskie
Wysłany: 2012-07-23, 09:34   

Samochód kupiłem bezpośrednio od właściciela i wciąż czekam na jego reakcję na pismo, które mu wysłałem w sprawie zwrotu kosztów remontu.
Nie ukrywam, że szkoda mi go by było oddawać, bo blachy ma w świetnym stanie. Samochód jest naprawdę zadbany ... tylko co z tego, skoro najważniejsze nie działa jak należy :/
Zależy mi, żeby go zrobili tak, bym mógł go potem z czystym sumieniem polecić, bo oszukiwać nie chcę. A że nie jeżdżę dużo więc myślę, że kilka lat mógłbym nim pośmigać.

[ Dodano: 2012-07-27, 08:13 ]
Praktycznie jestem na przededniu otwierania silnika w zakładzie mechanicznym w obecności rzeczoznawcy. Ale jeden znajomy wprowadził pewne wątpliwości. Uważa, że skoro silnik trzyma ciśnienie sprężania, to mało prawdopodobne by to były pierścienie. Poraził by szukać póki co przyczyny jeszcze gdzieś na zewnątrz. Zapytał o odpowietrzanie silnika. I rzeczywiście przypominam sobie, że pierwszy mój mechanik narzekał, że jest kiepskie, ale ściągnął znajomego, który ma podobny silnik tyle że w Corolli i u niego jest podobnie więc już sam nie wiem.
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
oitak 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 1999
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-02, 12:49   

W moim przypadku kiedy zaczęła mi się zapalać lampka od silnika problem został zmarginalizowany przez mechaników że skoro nie wykrywa błędów to nic specjalnego się niedzieje...
Pewnego razu podczas podróży zapaliła się dioda silnika a sam silnik zgasł i auto jechało bezwładnie.Zjechałem na pobocze i próbuję zdiagnozować przyczynę której jednak nie udało się znaleźć na gorąco. Następnie holowanie 120 km a przyczyną był czujnik położenia wału korbowego...koszt 600 zł...
 
 
sunlux 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-08-02, 15:01   

Zapewne to kwestia podejścia przez mechanika,

ja kiedy kupiłem miesiąc temu swoją T25 pojechałem do znajomego na skaner boscha (taki kolos zakładany na kierownicę) i mimo że nie paliła się lampka check engine ani od tygodnia jazdy nigdy mi się też nie zapaliła, wykrył że kiedyś (nie jestem pewien czy nawet miał z odczytu datę bądź przebieg...) silnik miał raz nierównowagę pracy a kiedy indziej chwycił dwa razy błędy ABSów a następnie mechanik wykasował mi te błędy z menu skanera bosch. Jak dobrze pamiętam od tego czasu był wymieniany akumulator więc te błędy same nie wykasowały się w pamięci przez taki reset za pomocą odłączenia aku.

Nie jestem jeszcze dobry w tym temacie ale z tego co mi mówił mechanik takie chwilowe błędy w tej generacji samochodów i tak zapisują się do pamięci i odłączenie aku. nie powoduje ich trwałego usunięcia z pamięci.

Więc wygląda na to, że to tylko kwestia dobrej woli mechanika w aso aby zdiagnozował błąd i porę zareagował.

Jeśli te chwilowe błędy są rzeczywiście zapisywane w pamięci komputera a takiemu "mechanikowi" z aso nie chce się go wykryć, poszukać a następnie właściciel jest narażony na holowanie samochodu przez 120km (jak wyżej) bo zepsuł się czujnik położenia wału (co wcześniej zgłaszam komputer) to aso powinno pokryć koszty takiego holowania. Przecież to łatwo sprawdzić u innego mechanika, że wystąpił taki a taki błąd.
_________________
TOYOTA AVENSIS II KOMBI T25 1AZ-FSE 05r. 2L benzyna VVT-i 16V D-4 solo

Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km

Przebieg : 141tys.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-08-03, 13:03   

sunlux napisał/a:
ale z tego co mi mówił mechanik takie chwilowe błędy w tej generacji samochodów i tak zapisują się do pamięci i odłączenie aku. nie powoduje ich trwałego usunięcia z pamięci.

bzdura, a już napewno nie w tym aucie. jedyne błedy nie usuwalne bez testera to te od systemów bezpieczeństwa. (abs, asr, airbag).
po drugie skanery "aftermarketowe" często widzą błedy których fizycznie nie ma. do toyoty dedykowane testery to TIT, bosh (choć bardzo dobry) nie jest tym własciwym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony