Wysłany: 2009-06-05, 16:56 [Avensis T22] Wkręcanie się na obroty
Jak powinno wyglądać w silniku D4D 2.0 Diesel 110 KM wkręcanie się na obroty od 1000 do 2000?
Wydaje mi się, że w silnikach tej pojemności i mocy wkręcanie powinno odbywać się szybciej i łatwiej. Tymczasem trzeba nacisnąć dość mocno gaz by samochód wystartował gwałtowniej.
Przy obrotach powyżej 2200 oczywiście głowę ratuje zagłówek ale w tym przedziale poniżej 2000 obr. jakby silnik się bardzo męczył...
Jakie są Wasze spostrzeżenia?
Dodam, że oczywiście filtr paliwa i katalizator są sprawne a paliwo nie tankowane w krzakach z beczki
Zobacz sobie na stronie w jakim zakresie jest osiągany moment obrotowy. Powyżej 2000 prawda ?. Więc to normalne, że poniżej tej wartości silnik nie wchodzi na obroty tak szybko. Jeśli powyżej 2000 czujesz wcisk w fotel to wszystko jest ok i Ten Typ Tak Ma
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Zobacz sobie na stronie w jakim zakresie jest osiągany moment obrotowy.
Powyżej 2000 prawda ?. Więc to normalne, że poniżej tej wartości silnik nie wchodzi na obroty tak szybko. Jeśli powyżej 2000 czujesz wcisk w fotel to wszystko jest ok i Ten Typ Tak Ma
Maksymalny moment obrotowy osiągany jest a właściwie POWINIEN BYĆ! od 1800 obr/min. Jest dużo powyżej 2000!
Ale nie o to tu chodzi. Chodzi mi o "przyzwoity" moment obrotowy, taki do zaakceptowania w zakresie od 1000 do 1800 obr/min.
Przy obrotach poniżej 2000 moment obrotowy nie osiąga chyba 100 Nm!
"Ten typ tak ma" - to jedyne wyjaśnienie tego zjawiska.
Przy ruszaniu z miejsca bardzo pożądane byłoby przesunięcie zakresu "nieco" w dół a już na pewno zwiększenie mocy silnika przy obrotach w okolicach 1500 obr.
Gazowanie na sprzęgle by ruszyć gwałtowniej nie jest zbytnio pożądane a nie tylko to się zdarza by poszaleć ale głównie przy włączaniu się do ruchu...
Maksymalny moment obrotowy osiągany jest a właściwie POWINIEN BYĆ! od 1800 obr/min. Jest dużo powyżej 2000!
Kurcze było tak od razu opisać. Nie opisałeś za dokładnie tego i wywnioskowałem co innego. Ale ok. Do rzeczy. Znaczy, że jest muł do 2000 obr. A później ok ?
Jeśli tak jest to dziwna sprawa. Może nadszedł koniec turbiny skoro dołu nie ma w ogóle ?
Ja bym podjechał do DOBREGO diagnosty (broń Boże nie ASO). I sprawdzi ciśnienie na listwie CR, ciśnienie doładowania, przepływomierz etc. Wiesz tak wirtualnie to ja nic nie poradzę. To jest Diesel a w Dieslu ile kierowców tyle usterek. Dobry diagnosta znajdzie przyczynę
Jak podjedziesz napisz co się dowiedziałeś
P.S Jak chcesz to mam namiar na geniusza do Toyot, ale on jest z Katowic...
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Jeśli tak jest to dziwna sprawa. Może nadszedł koniec turbiny skoro dołu nie ma w ogóle ?
Ja bym podjechał do DOBREGO diagnosty (broń Boże nie ASO).
Nie sądzę z turbiną. Powyżej 2400 jest naprawdę niezła!
Wyczytałem dziś, że Avensis jest "bardzo żwawa" od 2400 obrotów! Ktoś nie pisał jak jest poniżej
Byłem u gościa, który robi diesle - wszystko jest OK.
Spróbuję porównać do innego egzemplarza, może to przerost oczekiwań.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum