Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Avant
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-05-27, 13:26 [Avensis T22] szarpanie przy obrotach 2200
Witam
Jestem posiadaczem T22 1,8 VVTi z LPG
Super śmigacz ale ostatnio coś szwankuje
przy obrotach 2200 szarpie
badanie diagnostyczne wykazało spalanie stukowe w jednym z cylindrów
Wymieniłem wszystkie świece oraz sprawdzone wszystkie cewki
Możecie podpowiedzieć co może być przyczyną takiego zjawiska
Proszę używać prawidłowego nazewnictwa tematów oraz predefiniowanych tagów (0x4B25A)
Witam.
Jeżeli badanie wykazało spalanie stukowe to według mnie może to być:
- zły skład mieszanki podawanej do cylindrów
- złe wyprzedzenie zapłonu, które powinno być regulowane elektronicznie
- możliwe jest, że wypalone są gniazda zaworowe i przez to następuje spalanie stukowe
Pozdrawiam
_________________ Tooyootaa - that's make a difference
Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2001
Nadwozie: Avant
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-05-27, 20:49
Grzesiunio napisał/a:
Witam.
Jeżeli badanie wykazało spalanie stukowe to według mnie może to być:
- zły skład mieszanki podawanej do cylindrów
- złe wyprzedzenie zapłonu, które powinno być regulowane elektronicznie
- możliwe jest, że wypalone są gniazda zaworowe i przez to następuje spalanie stukowe
Pozdrawiam
tylko jak to sprawdzić:
złe wyprzedzenie zapłonu
dla mnie jest dziwne jeśli byłyby to zawory że to dzieje się tylko przy obrotach 2200
bo chociaz jestem laikiem jakby było coś z zaworami to wcałym zakresie obrotów powinno być coś nie tak
chyba że źle myślę
Witaj.
Jeżeli chodzi o zły moment zapłonu to raczej jest to mało prawdopodobne ze względu na to, że jest to wszystko sterowane elektronicznie.
Jeżeli chodzi o zawory to być może problem jest u Ciebie słyszalny najbardziej przy prędkości obrotowej silnika, która wynosi około 2200 obrotów na minutę, natomiast prócz tego jest ona cały czas. Wypalenie zaworów następuje przez użytkowanie silnika na gazie- zapłon mieszanki gazowo- powietrznej owocuje dużo wyższą temperaturą w komorze spalania aniżeli ma to miejsce podczas zapłonu paliwa i powietrza.
Ja bym na Twoim miejscu udał się do profesjonalnego zakładu zajmującego się instalacjami gazowymi i tam starał się zdiagnozować co i jak, tym bardziej, że autko masz zagazowane.
Pozdrawiam
_________________ Tooyootaa - that's make a difference
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum