Wysłany: 2010-02-16, 18:57 [Avensis T22] Problem z wycieraczka tylnej szyby
Witam mam problem z wycieraczka tylnej szyby objawia sie on tym ze wycieraczka caly czas jest wlaczona i sobie chodzi jak tylko chce! rozebralem manetke sterujaca myslalem ze cos tam sie popsulo ale jednak nie wycieraczka dalej sobie chodzi (przy rozebranej manetce) nie mam pojecia co z tym zrobic.
macie jakies pomysly?
Wlasnie zamowilem nowy przelacznik, mam nadzieje ze szybko dojdzie i jak go wstawie to bedzie normalnie dzialac.
[ Dodano: 2010-02-18, 14:49 ]
Przełącznik wymieniony no i dalej jest jak było, wycieraczka żyje własnym życiem. nie mam pojęcia co to może jeszcze być. chyba czas udać się na pierwszą wizytę u mechanika :(
[ Dodano: 2010-02-21, 15:30 ]
czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znajduje się przekaźnik do tylnej wycieraczki, kupiłem książkę Haynes'a o Avce i są tam różne rysunki okablowania ale ja niestety nie mam pojęcia co i jak w tym temacie.
bricker [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-08, 13:02 [Avensis T22] Problem z wycieraczka tylnej szyby
Witam. Miałem ten sam problem. Wycieraczka chodziła jak chciała. Czasem zatrzymywała się w "połowie" drogi do krańcowego położenia.
Winny okazał się silniczek elektryczny. odkręciłem tylną osłonę klapy bagażnika (jedna śruba przy uchwycie do zamkania klapy). wymontowałem silniczek wycieraczki. zdjąłem metalowy dekiel (jest przykręcony kilkoma wkrętami typu torx). wewnątrz mechanizmu było trochę starego smaru oraz zabrudzone rdzą metalowe blaszki (to chyba ślizgi od skrajnych pozycji wycieraczki). wystarczyło je przeczyścić drobnym papierem ściernym, nałożyć nowego smaru do mechanizmu i poskładać wszystko do kupy. Od roku mam spokój, wycieraczka pracuje prawidłowo. Przebieg samochodu 195tyś.
Witam
dziękuję za info ale już tego próbowałem ale zrobię to jeszcze raz może się uda, mam nadzieje bo jak na razie to całkiem odłączyłem prąd od wycieraczki i czasem podczas deszczowych dnie strasznie mnie to wkurza.
zrobię to jeszcze dzisiaj lub jutro i napisze jaki rezultat.
[ Dodano: 2010-03-13, 19:33 ]
Witam
dzisiaj była piękna pogoda wiec wziąłem się do roboty, rozebrałem silniczek, oczyściłem wszystkie styki, potraktowałem go nowym smarem, ale jak podłączyłem go okazało się że wycieraczka dalej ma swoje życie. już nie wiem co robić, chciałbym dobrać się do przekaźnika ale nie mam pojęcia gdzie on jest
Witam - mam ten sam problem z tylna wycieraczka w Ave z 2000r. - czy komus udalo sie juz ten problem rozwiazac - jakies pomysly do wyprobowania ?
Za kazde info dzieki.
Miałem ten sam problem z pracującą na okrągło tylną wycieraczką. Wyczyściłem w środku silniczek i też nic nie dało. Jednak znalazłem w internecie krótką wzmiankę że w modelach 1998-2002 przekaźnik tylnej wycieraczki, który odpowiada za ten błąd, znajduje się wewnątrz silniczka i nie nadaje się do wymiany na naszym poziomie wiedzy. Jedynym rozwiązaniem jest więc wymiana silniczka. Tak też udałem się na szrot na zakupy i po wymianie wszystko jest ok.
Witam ponownie!
wlasnie jestem po wymianie silniczka wycieraczki a nawet 2 silniczkowi niestety na kazdym z nich wycieraczka zyje wlasnym zyciem, nie mam pojecia co to moze byc. chyba odczepie wycieraczkie
Miałem ten sam problem i nareszcie się z nim uporałem. Zrobiłem tak samo jak kolega bricker. Trzeba wszystko rozebrać na części pierwsze (wyjąć zębatki, zwłaszcza tą dużą żółtą), dokładnie wyczyścić i nasmarować. W moim przypadku to zadziałało.
Witam!
Kilka dni temu także zauważyłem problem z tylną wycieraczką (Avensis T22, 2001, kombi, 1,8 VVTi).
Pierwszym objawem było zatrzymywanie się wycieraczki przed skrajnym swoim położeniem na włączeniu czasowym - gdy intensywnie padało. Gdy było w miarę sucho... wróciła do normy - nie na długo Kolejnym etapem było załączanie się jej samoczynnie.
Postanowiłem znów rozebrać (wiosną wycieraczka spowalniała i przestała działać, mechanizm był zardzewiały, czyszczenie smarowanie i przez 10 m-cy ok).
Pod czas odkręcania blaszanej obudowy mechanizmu wypłynęło sporo wody. Złożyłem zamontowałem przy trzpieniu wycieraczki jest uszczelka, która u mnie nie była źle osadzona i na początku (5km jazdy w deszcz) było ok - później znów załączała się kiedy chciała (na szczęście samej wycieraczki nie założyłem). po przejechaniu trasy około 400km wycieraczka zaczęła działać prawidłowo i na chwilę obecną tak jest
Nasmaruj go porządnie, dojąc szczerze smaru w przestrzeń między ośką a otworem ośki.
Daj smar odporny na wilgoć i wymywanie, oraz nie gęstniejący przy polskich mrozach.
Montując silniczek daj też smaru między blachy, a gumowy przepust,
oraz między przepust i plastik silniczka/mechanizmu.
Wtedy silniczek wycieraczek będzie długie lata bronił się skutecznie przed wilgocią.
Elektronika podejrzewam że wysuszyła się gdy przez kilka godzi silniczek pracował:)
A że uszczelniłem od trzpienia to woda nie ma którędy się dostać i działa.
Ale dziękuję za wskazówki!
panowie.
Ja ze swoją walczę. Nie rozróżnia Int od ON - cały czas kręci.
Wtyczka ma 4 piny: 2 zewnętrzne to zasilanie, 2 środkówe to masy w zależności czy wlaczymy na stałe czy czasowe. Silnik sterowany jest masą.
Ale u mnie wyczyszczenie nic nie dalo - dalej nie rozróżnia on od int. Chcialem wyjąć płytkę z elektroniką, ale nie wiem jak. Coś ją trzyma. Kto wie jak wyjąć te płytkę i co może być przyczyną nieprawidłowego działania int?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum