Trochę mało rozsądnie zrobił wlewając 10W do Avena. Bo te silniki sa naprawdę dobrze skonstruowane i dałyby rade nawet na oleju 0W. Widocznie właściciel szukał oszczędności... Jedyne co możesz zrobić to zalać najlepszy półsyntetyk na rynku. Mianowicie 10W60 (Castrola, albo Motula)jest to olej lany do samochodów sportowych, typu Subaru WRX. Chyba najlepszy półsyntetyk na rynku. Jest droższy o kilkanaście złotych od 10W40 i nieporównywalnie lepszy.
o dzieki wielkie nie wiedzialem ze tak mozna
za 7 tys wymiana oleju i zrobie tak jak polecasz :d
_________________ Toyota Avensis Prestige
27.12.2004
Ja moim T22 D4-D jeżdżę od 2 lat na Castrol Magnatec Diesel10W-40. Przy przebiegu 300.000 nie ma sensu lać syntetyka. Nawet Castrol podaje ten olej jako dobry do silnika 1CDFTV (CDT220).
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-28, 14:44
na 100% nie jest to własciwy olej do d4d! po pierwsze to castrol czyli syf a szczególnie magnatec , po drugie nie ta lepkość, bo d4d wymaga oleju lekkobieznego 5w30, po trzecie klasa ma być B1/B5 a magnatec jest B3/4, po czwarte lanie 10w40 źle wpływa na ten silnik i turbinę (szczególnie w niskich temp.), po piate przebieg auta nie ma związku z tym co się leje do silnika, chyba, że silnik już jest mocno zużyty. kolegi d4d z przebiegiem>300tys dalej śmiga na 5w30 i ma się bardzo dobrze, mój ma >200tys i tak samo. zaglądnij sobie co masz w środku miski i bloku po castrolu lub zastosuj płukankę do silnika to zobaczysz co wypłynie
[ Dodano: 2012-06-28, 15:50 ]
Krzychu napisał/a:
o dzieki wielkie nie wiedzialem ze tak mozna
za 7 tys wymiana oleju i zrobie tak jak polecasz :d
wcale nie musisz na tym 10w40 jeździć, zmieniaj na właściwy! 5w30 acea b1/b5, przed wymianą zastosuj płukankę do silnika (millersa lub LM). wszelkie opinie, że nie można zmieniać w tym kierunku to bzdury bez poparcia technicznego, powtarzane z netu!
Dziwna sprawa. Toyotowska tabela dla tego silnika 1CD–FTV (1999-2003) podaje:
- temperatura -30 do +10: 5W-30
- temperatura -14 do +40: 10W-30
- temperatura -10 do +40: 15W-40
- temperatura -7do +40: 20W-50
Wynika z tego, ze 5W-30 nadaje się tylko na zimę, a na lato najlepszy byłby 15W-40 lub 10W-30. Jeżdżenie w temperaturach poniżej -10 to max kilka tygodni w roku (czasem kilka dni) a jeżdżenie w temperaturach powyżej +10 to kilka miesięcy w roku więc 5W30 może wywołać więcej szkód niż chociażby 10W40 czy 10W30.
5W-30 zalecany jest jako całoroczny ale dla jednostek 3ZZ–FE, 1ZZ–FE i 1AZ–FSE nie dla 1CD–FTV (1999-2003). Zaleca się do D4-D olej 5W30, ale dopiero dla silników wyprodukowanych po 2003 roku (T25),
Dobory producentów dla T22 D4D (na pierwszym miejscu zalecane, dalej dobre)
Mobil: Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 (b), Mobil Delvac MX Extra 10W-40, Esso Ultron 5W-40
Lotos: LOTOS DIESEL 15W40 (b)
Liqui Molly: Super Leichtlauf 10W-40, Longtime High Tech 5W-30, Leichtlauf Special LL 5W-30, Synthoil High Tech 5W-40
Motul: X-cess 5W-40 (b), Synergie+ 10W-40, Turbolight 10W-40
Shell: HELIX DIESEL HX7 10W-40 (b) HELIX DIESEL HX7 10W-40
Orlen: PLATINUM ULTOR EXTREME 10W-40 (b)
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-28, 19:46
msblondyn napisał/a:
5W-30 zalecany jest jako całoroczny ale dla jednostek 3ZZ–FE, 1ZZ–FE i 1AZ–FSE nie dla 1CD–FTV (1999-2003). Zaleca się do D4-D olej 5W30, ale dopiero dla silników wyprodukowanych po 2003 roku (T25),
d4d z roczników 99-2004 1CDFTV
d4d z roczników 2001-2006 1CDFTV (Verso)
mają zalecany 5w30 i tylko taki! tabela podaje dopuszczalne zakresy lepkości np. w zależności od klimatu (np. w szwecji zalanie 10w40 może grozić zatarciem silnika bo ten olej dotrze do głowicy po 1min, a np w egipcie zalanie 5w30 może skończyć się źle np. zerwaniem filmu olejowego, ale wcale nie są to odpowiednie oleja dla tego silnika w naszym klimacie. zresztą to nie jest wcale najważniejsze, bo konstrukcja kanałów smarujących i sposób rozpylania oleju na cylindry, konstrukcja pierścieni wymaga konkretnego oleju czyli 5w30 w klasie B1/B5.
To dlaczego w tabeli 5W-30 jest zalecany tylko do +10 i wszyscy producenci rzadko proponują ten olej do tego silnika? Z sufitu tego raczej nie wzięli....
Tabelkę z instrukcji do mojego silnika zamieściłem w poście powyższym, dla pozostałych silników tabelka poniższa. Dla 3ZZ–FE, 1ZZ–FE i 1AZ–FSE wyraźnie zalecają 5W30 i tak samo dobierają producenci, natomiast dla 1CD–FTV nie.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-28, 21:37
ale oprócz tabeli masz jasny text w instrukcji: "5w30 jest najlepszm wybrem dla twojego pojazdu dla oszczędnośi paliwa i łatwego/dobrego uruchamiania w niskich temperaturach" nie w każdej instrukcji masz to napisane (zależy od języka- kraju wydania)
na "zalecacze" lejów nie patrz, bo nie sa miarodajne, lepiej wie producent silnika niż producent oleju.
jak bedziesz miał -10*C to 10w40 zacznie smarowac wałki w głowicy dopiero po 20s, jak wlejesz 15w40 to smarowanie góry pojawi się dopiero po minucie. więc zastanów sie czy warto dobijac silnik gdzie masz oprócz tego jeszcze turbawkę?
po drugie ..w30 czy ..w40 w wysokich temeperaturach maja podobne lepkości więc nie ma zagrożenia, ważniejsze jest 5w /10w bo mówi o płynności oleju w niskich temperaturach.
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-29, 13:12
Jak nie katujesz silnika to 30W spokojnie starczy w lecie. Ja bym się bardziej bał o zimę bo mrozy są konkretne i raz, że na 10W dłużej jedziesz bez smarowania a dwa że łatwiej zapalić na rzadszym oleju.
Zawsze możesz zalać 5W40.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum