Wysłany: 2010-07-18, 12:42 [Avensis T25] VSC + TRC OFF + kontrolka silnika
Witam,
Widzę, że temat na forum był już wiele razy podejmowany, ale chciałby zaytać Was o radę.
Wyświetliły mi się kontrolki VSC + TRC OFF + silnika. Po podłączeniu do komptera pojawił się błąd P350 na jednym programie, a na innym P380 (program MasterScan). Usterki te informują o błedzie w układzie zapłonowym. Mam więc pytanie czy od razu wymienili byście świece żarowe, jeśli tak to na jakie? Czy może być to coś innego niż świece żarowe?
świece wymienione, błąd wykasowany - lampi się już nie świecą :):) Dzięki Panowie
modzi [Usunięty]
Wysłany: 2010-08-13, 23:55 WW.
WITAM
TO SAMO MI SIE WŁASNIE ZAPALIŁO
CZY MIALES UTRATE MOCY ?
BO JA GDY ROZGRZEJE SIE SILNIK MAM OBJAW ZE TURBO SIE WYLACZA I MAXYMALNA PREDKOSC 80 KM/H PO ZGASZENIU SILNIKA NP NA SWIATLACH I ODPALENIU JESZCZE RAZ SAMOCHOD ZNOWU IDZIE NORMALNIE PRZEZ JAKIEŚ 4 MINUTY I ZNOWU SPADEK MOCY
NIE MAM KOMPLETNIE POMYSŁU CO SIE POPSUŁO ? DODAM ZE PALIŁ DUZO PRZED TYM AZ TO SIE STAŁO WOGOLE TERAZ NIE DA SIE JEZDZIC CHYBA ZE OD SWIATEL DO SWIATEL I ZAPALAC I GASIC ALE TO TURBINE ZAJADE :(
Kłaniam się
Wspólnie z żoną użytkujemy ave wagon "z drugiej ręki". Ale po początkowej euforii nastąpiły problemy...nieoczekiwanie potrafił silnik zgasnąć na jałowym biegu. Gdy auto się rozgrzało, węże chłodzące były twarde jak kamień (płyn chłodzący wypływał na zewnątrz). W serwisie diagnoza brzmiała: przegrzany nieodwracalnie blok i głowica. Po wymianie "słupka" na drugim silniku wykryto błąd "piątego wtrysku", ale na załączonym "serwisie", TCR i VSC jeździmy, bo praktycznie się da. Niestety znów po przejechanych 10 tyś. km zaczął ubywać płyn, bo tworzy się ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Mocy też ubyło, choć nie jest ona taka niezbędna. Nasila się ten mankament tak, że po 50 km znika 0,5 litra płynu chłodzącego. Miejscowi mechanicy rozkładają ręce i nie mam pojęcia co trzeba wymienić i kto tego może dokonać.
Będę wdzięczny za każdą ukierunkowaną radę.
Wymień termostat, porostu się zacinał bądź nie otwierał na tzw. 2 obieg.
wymień i problem z twardym wężem i wyrzucającym płynem chłodnicy będzie ok.
a poza tym tak dla wszelkiej pewności płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku powinien wskazywać między kreskami MIN a MAX.
[ Dodano: 2010-08-14, 14:43 ]
Modzi jeśli Tobie tez zapaliły się te kontrolki to tak jak mówię świece żarowe bądź przepalone 3 światło stopu sprawdź to. co do turbo jeśli ubywa oleju dużo to objaw "kończenia" się turbo, sprawdź tez czy możne jakieś doprowadzenie węży do turbo się nie osunęło.
jeśli nie to zrób test na zdjęcie klemy na 2 minuty i załóż od nowa.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Dzięki KRIS1610.
Jadę jutro do ASO. Ciekawe czy jest to normalne, że wskaźnik temperatury ma wskazania idealnie constans po rozgrzaniu (idealnie połowa skali i ani drgnie), a czy później gnam, czy stoję w korku, czy klima buja wentylatorami, jest kompletnie nieistotne. Ale może być tak, że elektronika robi swoje, a czujniki puchną. Oby to było to z tym termostatem.
Właśnie wskaźnik u mnie tez zawsze jest pośrodku nigdy niedrganie do góry czy to stoję w korkach czy nie.. czasem załączy się wentylator ale to w upalne dni i jak stoi po dłuższej jeździe( chłodzę turbinę)
Podziękujesz jak to właśnie będzie termostat teraz za wcześnie na podziękowania
Jeśli nie termostat poszukamy głębszego problemu
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Powiem tak...Mam wielka ochote skatowac kogos z toyoty za te usterki!
Problem jak widze kazdego wkurwia!Moja Toyota ma 270000km Pierwszy raz kiedy stracil moc i te kontrolki sie pojawily bylo jakies 50tys temu.One oczywiscie po jakims czasie same gasna.Jak czytam te wszystkie posty i rozmawiam z roznymi mechanikami to kurwa nikt nie wie co to jest i co z tym robic.Osobiscie jak stracil moc wyczyscilem EGR,byl kompletnie zawalony sadza.Przeczyscilem przepustnice.Nawet zajrzalem do turbiny,ktora jest w srodku sucha ale brudna od sadzy.I ta zabawa oczywiscie pozwolila smigac szybciej ale czasami i tak sie zdarzy brak mocy i restartowane silnika tylko pomaga...
Najlepsze jest to,ze sam producent nie przyznaje sie do problemu i nie wiem albo udaje wiekszego durnia niz jest...
Uwazan,ze powinno sie zrobic tylko to w tym silniku:
1.Wyczyscic EGR.
2.Oddac trubine do sprawdzenia i przeczyscic ja od sadzy.
3.Sprawdzic wtryski.
4.Na nowo wgrac oprogramowanie silnika (ja bede to robil ze wzgledu na ogromny przebieg,wkoncu ma prawo elektronika robic psikusa)
5.Elektornika ale nie potrafie sprecyzowac dokladnie co...
Wiadomo Każdy się zdenerwuje jak jakieś durne kontrolki wyskoczą
Ale problem jest na pewno do rozwiązania.
Co do tego co powinno się "robić" w tym silniku to jeszcze dorzuciłbym:
- Wymianę olei, wraz z wszystkimi filtrami ( no może prócz klimy bo go wymieniamy jak ja czyścimy klimę przed sezonem letnim)
-Rozrząd wraz z pompą wody przecież jest pasek
Pozdrawiam i witam na forum.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
W ekstremalnych przypadkach ten dziwny spadek mocy,ktory nagle powoduje,ze auto nei chce jechac moze spowodowac filtr paliwa lub filtr powietrza.Ale to juz trzeba byc mistrzem zeby te dwa elementy zapchac do granic mozliwosci:)
Ja dopiero za miesiac wgrywam oprogramowanie silnika w toyocie i zobacze.Jak przeczyscilem EGr to szedl ja burza ale rowniez zauwazylem,ze jak jest ciut cieplejszy to juz zaczyna cosik robic problemow.Za misiac rowniez zmieniam sprzeglo bo sie prosi wiec jesli okaze sie,ze gnojek jeden wykreci mi znowu numer to sciagam turbine do czyszczenia i wtryski kaze sprawdzic...Na razie nic lepszego do glowy mi nie przychodzi.Reszta blachych spraw typu bezpieczniki,kable badz uszczelki czy rury gumowe sa w porzadku.Pokusilbym sie o Wyczyszczenie tylnego kolektora EGR i przedniej kolektora ale to juz jest taki maras,ze zostawie to na przyszly rok do wakacji:)
Ten tylny kolektor EGR to jest chłodnica EGR. Jego w zasadzie nie ma co czyścić, bo jest on czysty. U mnie przy 180 tys przebegu nie była grama nagaru, ale jak wyjąłem (a namęczyłem się nie mało) to wypadało go obczyścić
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Witam wszystkich moje pytanie jest takie zapaliły mi się te trzy kontrolki VSC+TRC OFF
+USTERKA SILNIKA na sprawdzeniu komputer wykazał do wymiany świece , ale jeszcze przed wymianą świec po jakiś dwóch dniach kontrolki same zgasły?dzisiaj wymieniłem je we własnym zakresie żadna kontrolka się nie zapaliła czyli wszystko OK , ale teraz nie wiem czy trzeba podłączyć pod komputer żeby wykasować ten błąd???proszę o pomoc!!! Tak na marginesie zapakowałem świece NGK bo tylko takie mieli na sklepie cena 65 zł sztuka. czekam na pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum