Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T27] Słaba reakcja na nacisnięcie pedału gazu 1.8 b
Autor Wiadomość
Fryc 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 benzyna
Rok: 2017
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 01 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2019-07-01, 16:27   [Avensis T27] Słaba reakcja na nacisnięcie pedału gazu 1.8 b

Witam

Kupiłem avensis 2017r 1.8 benzyna.
Samochód za kupe kasy a posiada bardzo dużą wadę jaką jest spóźniona reakcja na nacisniecie pedału gazu(nie mylić z brakiem mocy)

Po narazie lekkim naciąganiu się w serwisie(bo oni twierdzą ,że te auta tak mają) została zaprogramowana na nowo przepustnica i wyczyszczona.

Po tym zabiegu na jakiś czas sytuacja się poprawiła i obroty były wyższe około 750 bez klimy ale już znowu obroty są takie niskie hmmm 550-600 bez włączonych urządzeń i już nie jest to samo.Przy klimie obroty są podbite i reakcja jest lepsza lecz i tak daleko to ideału.

Za tyle wartości ile ma to auto jest niedopuszczalnym zastanawiać się na drodze czy ruszę szybko i zdążę przed tirem :roll:
Najgorzej sytuacja wyglądała po cofaniu i odrazu jak chcieliśmy jechać do przodu to bylo 90 procent ,że zgaśnie jak nie odczekam łaskawie ze dwie trzy sekundy.
Czyli ogolnie aby włączyć się do ruchu wycofujemy na drogę, chcemy ruszyć auto nam gaśnie i ładują w nas auta nadjeżdzające.SUPER _oklaski

Dodatkowo normalnym jest także utrzymywanie jakiś dziwnie wysokich obrotów po puszczeniu pedału gazu np. przy zmianie biegów.I te biegi są zmieniane nieraz przy 3tyskach obrotów ile wytrzyma to przeniesienie napędu?Czy to normalne?

Po to kupiłem to auto żeby nie kupować odrazu interfejsów i sprawdzać korekcje,przepływki programowanie przepsutnicy i pedału bo to takie typowe objawy ale też niekoniecznie.

Niskie obroty można podnieść gdzieś oprucz oryginalnych interfejsów toyoty?
Ktoś coś?

Auto ma jeżdzić dużo i ma być założona klima jeśli taka będzie praca silnika to narazie gaz odpada bo bedzie jeszcze gorzej.

pozdrawiam
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
JakubKubaJakub 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2016
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 1
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2022-12-05, 21:42   

Witam!

Takie samo auto 1.8 benza, manual, i taki sam problem z reakcją na gaz... :evil:
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
lucas39 
Natret


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Maj 2020
Posty: 265
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-12-08, 22:50   Re: Słaba reakcja na nacisnięcie pedału gazu 1.8 b

Fryc napisał/a:
Witam

Kupiłem avensis 2017r 1.8 benzyna.
Samochód za kupe kasy a posiada bardzo dużą wadę jaką jest spóźniona reakcja na nacisniecie pedału gazu(nie mylić z brakiem mocy)

Po narazie lekkim naciąganiu się w serwisie(bo oni twierdzą ,że te auta tak mają) została zaprogramowana na nowo przepustnica i wyczyszczona.

Po tym zabiegu na jakiś czas sytuacja się poprawiła i obroty były wyższe około 750 bez klimy ale już znowu obroty są takie niskie hmmm 550-600 bez włączonych urządzeń i już nie jest to samo.Przy klimie obroty są podbite i reakcja jest lepsza lecz i tak daleko to ideału.

Za tyle wartości ile ma to auto jest niedopuszczalnym zastanawiać się na drodze czy ruszę szybko i zdążę przed tirem :roll:
Najgorzej sytuacja wyglądała po cofaniu i odrazu jak chcieliśmy jechać do przodu to bylo 90 procent ,że zgaśnie jak nie odczekam łaskawie ze dwie trzy sekundy.
Czyli ogolnie aby włączyć się do ruchu wycofujemy na drogę, chcemy ruszyć auto nam gaśnie i ładują w nas auta nadjeżdzające.SUPER _oklaski

Dodatkowo normalnym jest także utrzymywanie jakiś dziwnie wysokich obrotów po puszczeniu pedału gazu np. przy zmianie biegów.I te biegi są zmieniane nieraz przy 3tyskach obrotów ile wytrzyma to przeniesienie napędu?Czy to normalne?

Po to kupiłem to auto żeby nie kupować odrazu interfejsów i sprawdzać korekcje,przepływki programowanie przepsutnicy i pedału bo to takie typowe objawy ale też niekoniecznie.

Niskie obroty można podnieść gdzieś oprucz oryginalnych interfejsów toyoty?
Ktoś coś?

Auto ma jeżdzić dużo i ma być założona klima jeśli taka będzie praca silnika to narazie gaz odpada bo bedzie jeszcze gorzej.

pozdrawiam


to biadolenie to napewno na to forum mialo poleciec? to sie nadaje do czasopisma przyjaciolka
nikt cie tu nie poglaska po glowce
wydales pare zl i sie fura zepsula
nie takie maszyny i nie za takie pieniadze sie psuja

zamiast biadolic
wypisz konkrety na podstawie nich wysuniemy wnioski i wymyslimy jak naprawic ten BARDZO DROGI samochod

a jak nie to oddaj do serwisu ktory mysli a nie podejzewa

laskawie podaj kody bledow
sprawdz czy ci poprawnie dziala sonda lambda - bo to ona miedzy innymi odpowiada za ustalenie wolnych obrotow
ehh nie chce sie pisac po takich opowiesciach zycia
 
 
 
Neoplus2 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2015
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 14 Lut 2023
Posty: 2
Skąd: WWL
Wysłany: 2023-02-14, 21:43   

Jednym słowem - ten typ tak ma.
Też walczyłem dlugi czas z tym (u mnie dodatkowo LPG) ale nic konkretnego nie wymyśliłem ani odkryłem. Mój mechanik jedynie zrobil adaptację komputerem diagnostycznym i tyle. Nic z tym nie zrobisz, nowoczesnosc - elektryczne potencjometry, przepustnice itp.
Jedynie co to mogę podpowiedzieć aby wyregulowac sobie pedał sprzęgła aby "brał" niżej, wtedy jest już dużo lepsza poprawa ruszania z miejsca.
Pozdrawiam
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
maslak_102 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2018
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 21 Wrz 2021
Posty: 5
Skąd: WU/LZA
Wysłany: 2023-10-26, 12:23   

Ten typ tak ma, 1.8b z 2018, nie raz zgasła mi przy probie szybkiego ruszania z miejsca. Lag potworny na przepustnicy, trzeba się przyzwyczaić i jezdzić po dziadkowemu. Przepustnice regularnie czyszczę jest minimalna różnica. To nie są auta z przepustnicą na lince że reakcja odrazu. Obroty po wyciśnięciu sprzęgła potrafią podbić do góry.
_________________
Aven T27 FL/2ZR
 
 
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-10, 02:15   

To jest ciekawe co piszecie, bo 2.0 z 2009 tak nie ma. Na pewno nie jest to 2-3 sekundy i na pewno nie spada do 550obr. Przecież przy takich obrotach to wibracje sąjak w dieslu. Oczywiście, że jest lag większy niż np w T22 gdzie przepustnica była na linkę ale dalej nie jest to 2-3 sekundy. Generalnie ciężko ten silnik zgasić, bo komputer sam podbije obroty jak obroty zacznąspadać. Trzeba by strzelać ze sprzęgła żeby go zgasići nie wiem co ty za manewry wykonujesz na drodze, że cofasz i włączasz się do ruchu pod tira _oklaski
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sławek-k 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2011
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 23 Lis 2022
Posty: 3
Skąd: Konin okolice
Wysłany: 2024-01-04, 11:47   

Dokleję się ... Mam T27 1,8LPG ... 2011r , i jeżdżę 4lata ( ponad 130 tys km).... i średnio kilka razy w miesiącu też zdarza mi się zagasić maszynę .... ;-) Też myślę , że TEN TYP TAK MA ...Choć nie jest to czas rzędu 2s ...a raczej 0,5s ...Poprzednia moja T22 miała gaz na lince ...to już całkiem inne rozwiązanie ... Teraz ta elektronika ...CANy i inne fanaberie .... :cry:
 
 
lucas39 
Natret


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Maj 2020
Posty: 265
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-01-05, 09:02   

no powiedzmy tak
program silnika pod tym wzgledem nie jest udany
to auto lubi gas przy ruszaniu, jak go zamalo to zdycha
ale da sie ruszyc ostro, wystarczy obroty podciagnac do momentu obrotowego
ot taka o to BENZYNA
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
grumpy_0ld_man 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2017
Nadwozie: Wagon
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2024
Posty: 1
Skąd: inąd
Wysłany: 2024-02-18, 16:07   

Też to mam. I ja to widzę tak- ten silnik był projektowany pod CVT. CVT lubi sobie trzymać obroty nawet na 1500. Żeby nie wibrowało przy takich obrotach, to trzeba silnik dodatkowo wyważyć. I rzeczywiście- można depnąć mu z 1500 i wibracji nie ma (nie jeździjcie tak). Dodatkowe wyważenie to dodatkowa masa układu korbowo tłokowego który trudniej wprawić w ruch z niskich obrotów, stąd ten lag. No strasznie się tym jeździ w manualu. Nie wiem czy moja teoria pokrywa się z prawdą, ale rzeczywiście- ten typ tak ma.
 
 
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-02, 03:25   

Strasznie to się jeździ w CVT :-/
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 569
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2024-03-11, 14:30   Słaba reakcja na nacisnięcie pedału gazu 1.8 b

Masz już robionę? Byłeś w warsztacie?
_________________
Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony