Wysłany: 2011-01-06, 14:25 [Avensis T25] T25 Z GAZEM - OPINIA
Witam
Od miesiąca posiadam T25 2,0 VVti z 2004 i chce do niej założyc gaz, mam pytanie do wszystkich, którzy zainstalowali w podobnych modelach/wersjach T25 instalację gazową.
Jak się sprawuję, czy watro, itp..
Avki LPG nie lubią. Głównie chodzi tu o VVT-i. Po zagazowaniu z tym jest problem, ale nie tylko. Często świece, sterownik i wiele innych "bardziej kosztownych" rzeczy.
To co zaoszczędzisz na tankowaniu, to stracisz przy naprawach. Także albo benzynka bez LPG, albo jak bardzo dużo robisz km w trasie to diesel.
koroner, potwierdzam. Nie opłaca się pchać w koszty związane z instalacją LPG do Toyoty.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
WaLeC [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-12, 10:25
a Toyota ma jakiś model silnika, który jeszcze gazuje się w miarę ok
Np takim przykładem może być silnik Avensis I T22 4A-FE 110 KM on jeszcze nie jest VVT-I
A czy np Corolla albo inne modele tez mają jeszcze tego typu silniki, które znoszą jako tako gaz :?:
Wysłany: 2011-01-15, 14:31 Re: T25 Z GAZEM - OPINIA
BRC nie zaleca do Ave po 96r dla silników 2,0 3S-FE oraz 1,6 4A-FE. Do tych silników potrzeba dodatkowe smarowanie gniazd zaworowych, inaczej nie dają gwarancji. Poczytaj i pogadaj na lpg-forum.pl. Są tam monterzy i coś doradzą.
Ja mam LPG w Corolli 1,4 vvti otaz w Ave 1,8vvti T25. Chwalę sobie. LPG wymaga nowych filtrów co 10 000km i innych rzeczy nie widzę.
I najważniejsze nie lubi ubogiej mieszanki. A dobry gazownik i hamownia to podstawa.
kolosjz napisał/a:
Witam
Od miesiąca posiadam T25 2,0 VVti z 2004 i chce do niej założyc gaz, mam pytanie do wszystkich, którzy zainstalowali w podobnych modelach/wersjach T25 instalację gazową.
Jak się sprawuję, czy watro, itp..
Cóż, autorowi tematu powiem tak: Według mojej skromnej wiedzy dotyczącej silników w Avensis T25, silnik 2000ccm nie jest silnikiem VVTi - choć nawet jeśli się mylę, to nie ma to dla kwestii instalacji LPG żadnego znaczenia. Znaczenie ma to, że silnik 2.0 to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który to wtrysk skutecznie utrudnia (a do niedawna wręcz uniemożliwiał) montaż instalacji LPG. Obecnie jest możliwość załozenia instalacji do auta w wtryskiem bezpośrednim (np. Skoda proponuje go dla silnika 1.4TSI), ale koszt instalacji to kwota 6-7kzł. Co gorsza, instalacja LPG dla wtrysku bezpośredniego pracuje w taki sposób, że dla obrotów poniżej 1200-1500 silnik pracuje TYLKO na benzynie, a powyzej tej granicy (i po przełaczeniu sie na LPG) występuje "dotrysk" benzyny (jeśli się nie mylę 1 lub 2 na 10 wtrysków gazu) celem schłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
Reasumując: instalacja gazowa w 2.0 jest inwestycją technicznie trudną i ekonomicznie niemal na 100% nieuzasadnioną.
_________________ Ave T25 '04 1.6VVT-i:
Adamek_Ave [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-20, 21:51
dokladnie tak jak Agamek12 pisze
dodatkowo o ile sie nie myle w twoim silniku sa ceramiczne gniazda zaworowe, wiec dopasowanie mieszanki i komponentow instalacji gazowej musi byc jak najdokladniejsze a stacja montazu LPG musi byc profesjonalnym zakladem
w skrocie-zla instalacja = gniazda zaworowe wbite w glowice i remoncik(wynika to ze zlego skladu mieszanki, wyzszej temperatury spalania paliwa LPG i mechaniczne popychacze)
w toyce jedne z lepszych silnikow pod gaz to 3s-fe czyli 2litrowka camry carina avensis
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 01 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-23, 13:34
Ja mam chyba BRC z dodatkowym lubrifikatorem. Na razie po paru kkm sprawuje się OK.
Koszt niecałe 3kzł ponad rok temu. Gzazownik ustawił tak wszystko aby mieszanka była zdrowa przez co więcej pali - ale jestem zadowolona. Kiedyś w poprzednich autach zdażało się że silnik mi gasł. Tu zastrzegłam że tak być nie może
Cóż, autorowi tematu powiem tak: Według mojej skromnej wiedzy dotyczącej silników w Avensis T25, silnik 2000ccm nie jest silnikiem VVTi - choć nawet jeśli się mylę, to nie ma to dla kwestii instalacji LPG żadnego znaczenia. Znaczenie ma to, że silnik 2.0 to silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który to wtrysk skutecznie utrudnia (a do niedawna wręcz uniemożliwiał) montaż instalacji LPG. Obecnie jest możliwość załozenia instalacji do auta w wtryskiem bezpośrednim (np. Skoda proponuje go dla silnika 1.4TSI), ale koszt instalacji to kwota 6-7kzł. Co gorsza, instalacja LPG dla wtrysku bezpośredniego pracuje w taki sposób, że dla obrotów poniżej 1200-1500 silnik pracuje TYLKO na benzynie, a powyzej tej granicy (i po przełaczeniu sie na LPG) występuje "dotrysk" benzyny (jeśli się nie mylę 1 lub 2 na 10 wtrysków gazu) celem schłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
Reasumując: instalacja gazowa w 2.0 jest inwestycją technicznie trudną i ekonomicznie niemal na 100% nieuzasadnioną.
Ten silnik nie ma zasilania bezpośredniego. A co do skody to jest to silnik 1.4 mpi bo TSI to właśnie bezpośredni wtrysk paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum