Ostatnio wracając z pracy (temperatura powietrza -9 stopni i silny wiatr) samochód dopiero po 20km nagrzał się do prawidłowej temperatury( tj. między tymi dwoma kreskami na wskaźniku). wystarczyło lekkie przyhamowanie redukcja biegu i wskazówka opadała na ta kreskę poniżej tj. 2-3mm w dół. dodam że ogrzewanie dawało na 3 nadmuch. przez te 20 km jechałem 80 km/h czasem nawet mniej cała droga zasypana. Wjeżdżając do miasta wskazówka temperatury osiągnęła prawidłową wartość i już w mieście się trzymała.
Czy mam problem z termostatem? Czy to może tak powinno być?
Dzięki za pomoc
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Wyglada na to, ze sam zdiagnozowales usterke jakies inne objawy - zwiekszone zuzycie paliwa, brak zrywnosci, nizsza temp.nawiewu? Pewnie termostat zablokowal sie w pozycji OPEN, nie jest chyba drogi, bo wymienia sie bez obudowy, prawda?
(ale w Toyocie jeszcz nie wymienialem...)
Pozdro
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
No właśnie nie jestem pewien czy to termostat, ponieważ w mieście była prawidłowa temperatura silnika, dodam jeszcze że w samochodzie było ciepło.a na trasie jadąc 80km/h rzadko kiedy obroty silnika przekroczyły 2tys obr.
[ Dodano: 2010-11-30, 09:41 ]
Co do temp nawiewu to jest tak jak zawsze było czyli ok. grzeje w środku bardzo dobrze, zwiększonego zużycia paliwa czy ja wiem troszkę na pewno przecież są już minusowe temperatury.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
kris, mozesz zrobic maly tescik. Na zimnym silniku dotknij gumowego weza prowadzacego od do dolnej czesci chlodnicy, i sprawdz czy jest zimny, potem zapal silnik, obserwujac jak temperatura na blacie rosnie, po paru minutach (w tych warunkach moze lepiej sie przejechac) postaraj sie znow dotknac tegoz weza. Jesli robi sie cieply odrazu znaczy to, iz termo zablokowal sie na otwrtym polozeniu, jesli zas waz zrobi sie ciepy jakis czas po osiagnieciu przez silnik temp.roboczej (chyba pow.86C w Toyotach) znaczy to ze jest OK.
Jednakze moje dosw.mowi, ze gdy temp. na trasie spada do MIN, a na postoju lub w korku rosnie, istenieje duze prawdopodbienstow, iz padl tzw.regulator tepmeratury (czyt.termostat).
Pozdr
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
napisałeś że: cyt"Jednakze moje dosw.mowi, ze gdy temp. na trasie spada do MIN, a na postoju lub w korku rosnie, istenieje duze prawdopodbienstow, iz padl tzw.regulator tepmeratury (czyt.termostat)."
Pozdr.
więc:Temperatura na trasie nie spada mi do kreski "min" jest prawie w właściwej temperaturze roboczej tego silnika lecz 2 możne 3mm poniżej. czasem jest też tak że normalna jest temperatura tego silnika w trasie. a w mieście auto ma jak najbardziej prawidłowa temperaturę silnika.
pozdrawiam.
P.s teraz będę musiał się uporać z klapką wlewu paliwa:)
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
hehe, lapiesz mnie za slowka czy co?
Z doswiadczenia wiem, ze zaczyna sie od niewielkich skokow temp. wlasnie w takich okolicznosciach, a konczy sie na zablokowaniu termostatu w jednej pozycji, no i klapa - przechlodzenie albo przegrzanie.
Pozdrawiam
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
gawrys
miałeś dokładnie takie same objawy jak moje?
np. dziś jadąc w trasie zagrzała mi się dopiero po 20km. złapała temperaturę, w mieście tez trzymała temperaturę, ogrzewanie luz dawało,zatrzymałem się pod domem i obowiązkowe chłodzenie turbinki a kreseczka na wskaźniku spadła troszkę niżej( czyt 2-3mm)
[ Dodano: 2010-12-04, 16:36 ]
dodam że turbo chłodziło się 2min.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
kris1610, na pewno termostat ci się zawiesza raz się otwiera a innym razem nie i temu masz raz dobrze a raz ci się zagrzewa.
wymień termostat i zobaczysz ze będziesz miał wszystko ok
_________________ Jeśli Ci pomogłem to klikaj "pomógł" - tak niewiele za tak wiele
więc to nie jest termostat. wszystko jest ok.
Tak się spytam jeszcze a wręcz zróbcie taki test.napiszcie w tym poście jak samochód złapie prawidłowa temperaturę to ile jest kresek na wyświetlaczu licząc od "C".?jak jedziecie dłuższy czas to przy puszczeniu pedał gazu np. ze wzniesienia tez leciuteńko wskazówka temperatury płynu chłodzącego opada?
P.S mój dziś przy mrozie -10 (wracając z Olsztyna) nagrzał mi się do prawidłowej temperatury po 12km(spokojna jazda) i jak zwykle jadąc ze wzniesienia puściłem pedał gazu a wskazówka delikatnie opadała, po czym po dalszej jeździe powróciła na swoje miejsce. Pisząc do Aso doradca napisał mi że tak powinno być bo mam wysoko sprawnego diesla, i samochód może długo się nagrzewać i czasem delikatnie może też spaść temp. płynu.
_________________ TOYOTA AVENSIS POCZUCIE NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2010-12-21, 19:09
auto sprawdziłem w różnych temperaturach zewnetrznyvc
1.
start w Olsztynie temp zew -9 C - auto nagrzało się wstępnie (wskazówka zatrzymała się 33 kreski poniżej środka skali)
2.
po około 15 km w trasie wskazówka zatrzymała się pomiędzy środkową wartością a jedną kreską w dół i tak trzymała się przez następne ok 100 km
3.
postój na stacji (tzw sik-stop) - po zatrzymaniu auta chłodzenie turbiny przez ok 2 min. temp zew -5C - wskazówka nieznacznie drgnęła w dół ale nie spadła poniżej 1 kreski w dól do środka - nawiew ciepłem utrzymany
4.
Warszawa - jak to warszawa korki, światła itp temperatura nawiewu nie opadła odczuwalnie, wskazówka też praktycznie nie opadła. Temp. zew -3C
5.
ok 190 km trasy - wskazówka w połowie skali - nawiew ciepłe powietrze ze wszystkich "dziur" (przełączane ręcznie nawiewy i climatronic)
6.
Lublin światła - patrz Warszawa
7.
trasa Lublin - Rzeszów patrz pkt 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum