Wysłany: 2024-09-09, 08:05 [T27] nie wyłącza do końca zapłonu
Od kilku miesięcy borykam się a następującym problemem.
Autko: Avensis T27 (wersja po ostatnim lift)
Rok: 2015
Silnik: D4D 2.0 147KM
Wersja: Sedan
dodatkowe informacje: start-stop, lesskey
Przy wyłączeniu silnika czasem nie gasi do końca zapłonu, a mianowicie pozostaje włączony panel klimatyzacji i działają wentylatory nadmuchu, światła do jazdy dziennej również pozostają włączone. Innym razem jak powyłącza wszystko prawidłowo, to od czasu do czasu potrafi samoczynnie wzbudzić panel nawiewu i włączyć wiatraki. W czasie kiedy występuje w/w problem auta nie można otworzyć/zamknąć za pomocą pilota, po wyjściu z auta z "kluczykami" auto pika i wyświetla komunikat o braku sygnału kluczyków - czyli zachowuje się tak, jakby był włączony zapłon.
W ASO próbowali podmienić skrzynkę bezpieczników i moduł start/stop ale nie rozwiązało to problemu.
Odpięcie modułu start/stop powoduje wyłączenie całkowite wyłączenie panelu klimatyzacji oraz radia/navi ale za to auto reaguje prawidłowo na pilota i nie szuka kluczyków po wyłączeniu silnika.
Problem występuje nieregularnie i nie zauważyłem jakieś szczególnej zależności. Przez tydzień potrafi fiksować za każdym razem, po czym może przez dwa tygodnie działać prawidłowo.
Poniżej przedstawiam film prezentujący jak to wygląda:
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2020 Posty: 265 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-09-09, 09:11
ciekawe
ale nie wyglada to na nie wylanczanie sie zaplonu
raczej nie wylacza sie podswietlenie a wiec i swiatla
nie widac jakie radio czy oryginal czy nie, jesli to nie oryginal to odlacz je od wiazki i spradz co bedzie
jesli to oryginal to odpusc
ale!!!!! czepil bym sie manetki od swiatel
dasz rade sam
srubokret rozkrec plastik od spodu, sciag z gory odepnij wtyczke od manetki swiatel
i sprawdz
Tak manetka w Toyota zdarza sie pasc ( u siebie wymienialem )
jezeli nie to niestety paskudna praca cie czeka , rozbieranie i odpinanie modulow
co do tego start stopu to cos mi nie pasuje, bo pocholere mu swiatla? ale!!! ma podpieta magistrale CAN wiec moze sam od siebie cos generowac ( ale nadal w to nie wierze ) urzywany modul kosztuja na all....... 45zł
Radio oryginał, montowane w fabryce. Nie wyłącza świateł do jazy dziennej i zapłonu, czasem jak wyłączy potrafi po kilku minutach lub godzinach samoczynnie się wzbudzić. Piszę o zapłonie, ponieważ w momencie gdy się wzbudzi szuka kluczyka i nie reaguje na pilot'a od otwierania i zamykania drzwi, tak jak ma to miejsce właśnie przy aktywnym zapłonie. Oprócz świateł aktywny zostaje panel od wentylacji i dmuchają wiatraki wentylacji jeżeli wcześniej nie dałem na OFF. Dokładnie nie pamiętam kodów błędów, które zczytał mechanik ale głównie były to błędy komunikacji z ECU.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum