Kupiłem Avensis ok. 3m temu (1,8VVTi; 16V benzyna), wczesniej mialem Starlet 81, Corolla 91 i Starlet 97, która podarowałem żonie
Mam do Was kilka pytań:
1. Po jakim przebiegu powinienem wymienić łańcuch?
2. Zapalił mi się CHECK, byłem u mechanika. Odczytał z błędów problem w systemie katalizatora (podejrzewa sondę lambda). Skasowal, przejechalem ok. 300km, dolalem oleju do silnika i po 30km znow sie zapaliło. Od czego zacząć diagnozę?
3. Gdzie i jaki kabel powinienem kupić aby móc odczytywać kody błędów? Czy jest do tego jakiś soft za free?
4. Jakich rzeczy powinienem się spodziewać, wystrzegać i w jaki sposób zapobiegać?
Kupiłem Avensis ok. 3m temu (1,8VVTi; 16V benzyna)
2. Zapalił mi się CHECK, byłem u mechanika. Odczytał z błędów problem w systemie katalizatora (podejrzewa sondę lambda). Skasowal, przejechalem ok. 300km, dolalem oleju do silnika i po 30km znow sie zapaliło.
Pozdrowienia,
Wojtek
Witam,
mam podobny problem,caly czas swieci sie lampka CHEK,wylaczano ja juz 3 razy i po przejechaniu 150mil wlacza sie znowu, mechanik wspomnial,ze moze byc problem z katalizatore(rozwiazanie: wymiana).Jak ty rozwiazales swoj problem?
a u mnie check też świeci się i to już dość długo ,ale nie ma kompletnie żadnych objawów , tzn. pali ok, oleju nie ubywa ,ale chyba będzie lepiej jak go podepnę i sprawdzę ,czym to jest spowodowane ,poza tym tylko radość ,radość i jeszcze raz radość z jazdy
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2012-11-11, 12:23
Ja miałem podobny problem w Yarisie żony. Różni spece oglądali deliberowali, w ASO podpięli pod kompa i stwierdzili że druga sonda lambda do wymiany. Kupiłem sondę (oczywiście nie w ASO) wymieniłem i znów to samo. Zwróciłem się więc o poradę do "Wujka Google", i po zebraniu różnych opinii i porad wyciągnąłem "średnią" i wykoncypowałem że może to być padnięta przepływka powietrza. Ale po co wymieniać, mniej radykalne będzie najpierw przeczyścić (wymienić zawsze zdążę). Gruntowne czyszczenie, złożenie do kupy i.... jak ręką odjął. Autko już ponad 1,5 roku lata bez zaświecenia się CHECK'a.
Spróbujcie może najpierw pójść tą drogą
Witam, jeśli można podepnę się do tematu "Świeżak" z uwagi na fakt, że to moja pierwsza Toyota.
Panowie, jak to jest z tymi silnikami 2.0 D-4. Wybierając samochód czytałem opinie w prasie motoryzacyjnej, że to udane silniki. 1.8 ma tendencje do brania oleju, 1.6 może być za słaby - optymalny wybór to 2.0 (przytaczam słowa z prasy). Przeglądając forum zauważyłem, że chyba jest troszkę inaczej. Czy każdego posiadacza silnika D-4 czeka czyszczenie przepustnicy i kanałów dolotowych? Obecny przebieg to 130 000 i napiszę szczerze, że liczyłem na jazdę bez większych napraw do 200 tyś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum