Mam 2 pytania do bardziej doświadczonych użytkowników Toyoty Avensis 2.0 D-4D 6M/T Wagon [T27] rocznik 2010 (auto nówka - odebrane z salonu w sobotę):
1. Dot. funkcjonowania pedału gazu. Przy wciaskaniu maks w podloge, ok. 1cm przed podlga pojawia sie opor, jakby o cos zahaczal. Po pokonaniu tego oporu dochodzi do podlogi O.K. Nie zaczepia o dywanik. Jaki moze byc powod?
2. Drugi temat to nie dzialajaca (takie mam wrazenie) elektr. regulacja odc. ledzwiowego w fotelu kierowcy. Przy nacisnieciu przycisku do przodu slychac prace silniczka ale nic sie nie dzieje, przy nacisnieciu do tylu - cisza i tez nic sie nie dzieje.
Oczywiscie te pytania zadam takze dealerowi, ale to dopiero w poniedzialek.
Byc moze ktos z Was sie z tymi zagadnieniami juz zetknal i zechce sie wiedza podzielic.
co do 1. pytania to nie wiem... sprawdzę u siebie i podpowiem,
a pytanie 2.- trzeba długo czekać aż poczujesz że coś wychodzi, ta regulacja nie jest jakaś wielka, ale o to chodzi, inaczej za bardzo by wystawał ten odcinek i by przeszkadzał
powiedz mi, czy w Twojej też są takie wysokie obroty około 1100 obrotów/minutę? mój jak jest zimy to ma właśnie takie, na pewno przez włączone ogrzewanie, ale trochę to dla mnie dziwne :/ klima elektroniczna
Ja pare tyg.przesiadlem sie z innego auta na Toyotke T25, i przyznam szczerze, ze pedal gazu jest tak maly, jakby tym autem jezdzily (nie ublizajac nikomu) karly.
Do tego jest polozony bardzo blisko krawedzi bocznej, poza tym but moj
(rozmiar przecietny 44-45) przychaczal plastikowej zabudowy pod kierownica - wowczas mialem wrazenie, jakby sie pedal gazu blokowal. Zabudowe odkrecilem i jest mala poprawa, ale stwierdzam, ze pedal gazu powinien byc wiekszy!
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
shifter_ - faktycznie, na efekt "na przód" trzeba chwilę poczekać, w drugą stronę cisza, ale tak ma być - działa O.K.
Co do obrotów mam to samo. Wystarczy wyłączyć dmuchawę / obniżyć temperaturę nawiewu i obroty się zmniejszają.
MICHAS - rzeczywiście pedał gazu mógłby być większy. Sam na początku myślałem, że o coś zaczepia/zaczepiam ale ponieważ zjawisko także występuje przy wyłączonym silniku (nie tylko podczas jazdy), to zanurkowałem w tamte okolice.
Naciskając ręką na pedał gazu słychać pod koniec wyraźny klik (o nic nie zahacza), jakby był tam jakiś przełącznik ale nie wiem od czego; w instrukcji nic o tym nie ma.
u mnie to samo z tym pedałem gazu, chociaż próbowałem na zgaszonym silniku
[ Dodano: 2010-12-24, 14:41 ] rfile2, mógłbyś sprawdzić czy wszystkie szyby masz z 2010 roku? u mnie jedna jest z 2009 :/ dokładnie ta mała w drzwiach kierowcy, nie wiem o co chodzi, muszę jechać do ASO...
co do drugiego pytania - zajmuję się w pracy m.in. kontrolą produkcji foteli (co prawda VW ale tu nie ma wielkiej filozofii) - proponuj ę w jakiś cieplejszy dzień lub w nagrzanym garażu podciągnąć tapicerkę do góry i przejrzeć linki i cięgła - dziadostwo lubi się zsunąć lub odpiąć i nie trzeba wielkich zdolności żeby to założyć/podciągnąć...
Będę to robił w swojej T22 (nie działa reg. lędźwi u kierowcy) i postaram się cyknąć kilka fot.
Przy składania pilnuj równego ułożenia szwów
Pzdr.
rafal
beaver79 - dzięki za podpowiedź; czy ta informacja o linkach/cięgłach dotyczy także regulacji elektryczno/pneumatycznej, czyli takiej jak w moim przypadku ?
Sprawa z fotelem już się wyjaśniła; trzeba trochę cierpliwości żeby odczuć efekt działania tego ustrojstwa - ale działa.
shifter_ - zobaczę dzisiaj wieczorem jak tam z tymi szybami wygląda sprawa u mnie; w którym miejscu jest podana data produkcji ?
beaver79 - dzięki za podpowiedź; czy ta informacja o linkach/cięgłach dotyczy także regulacji elektryczno/pneumatycznej, czyli takiej jak w moim przypadku ?
Sprawa z fotelem już się wyjaśniła; trzeba trochę cierpliwości żeby odczuć efekt działania tego ustrojstwa - ale działa.
U "nas" w VW AG to w zasadzie ta sama konstrukcja i nie ma jakichś powalających różnic - obejrzę w Avce to pokażę w DIY. Co do czasu na odczuwanie regulacji to praktykowane było "podciąganie" (skracanie linki) - co prawda zerowe położenie nie było idealne, ale za to "uciskacz" wysuwał się dalej przy mniejszej liczbie obrotów i gniótł przyjemniej ))))
r.
Klikniecie w dolnym położeniu pedału gazu jest celowe. Nie wiem czy masz u siebie taką funkcję jak ograniczenie prędkości max. Jeśli to ustawisz na np. 70km/h to samochód nie przekroczy tej prędkości. Gdy jednak sytuacja na drodze będzie wymagała dania po garach, wtedy wciskasz pedał do oporu (aż nastąpi kliknięcie o którym wspominasz) i wtedy ograniczenie prędkości zostanie zdjęte.
Regulacja lędźwiowa w zimowej kurtce może być trudna do natychmiastowego wyczucia. Różnica jest odczuwalna dopiero po jakimś czasie. U mnie działa to praktycznie bezgłośnie, ale jest ok.
rfile2 napisał/a:
Witam użytkowników forum.
Mam 2 pytania do bardziej doświadczonych użytkowników Toyoty Avensis 2.0 D-4D 6M/T Wagon [T27] rocznik 2010 (auto nówka - odebrane z salonu w sobotę):
1. Dot. funkcjonowania pedału gazu. Przy wciaskaniu maks w podloge, ok. 1cm przed podlga pojawia sie opor, jakby o cos zahaczal. Po pokonaniu tego oporu dochodzi do podlogi O.K. Nie zaczepia o dywanik. Jaki moze byc powod?
2. Drugi temat to nie dzialajaca (takie mam wrazenie) elektr. regulacja odc. ledzwiowego w fotelu kierowcy. Przy nacisnieciu przycisku do przodu slychac prace silniczka ale nic sie nie dzieje, przy nacisnieciu do tylu - cisza i tez nic sie nie dzieje.
Oczywiscie te pytania zadam takze dealerowi, ale to dopiero w poniedzialek.
Byc moze ktos z Was sie z tymi zagadnieniami juz zetknal i zechce sie wiedza podzielic.
Czy jest możliwe, że nie mam regulacji lędźwiowej? Wydaje mi się, że mogę tylko położyć fotel lub podnieść siedzenie. Oczywiście wszystko ręczne, a nie elektryczne. Trochę jeszcze Avki nie ogarniam bo mam ją 2 dni Chyba, że w Awce są aż tak ciasne fotele :( Ma ktoś podobne odczucia. Może jestem trochę klops (180cm/91 kg), ale na pewno takimi autami jeżdżą też większe chłopaki
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-26, 01:01
W T25 tylko przy elektrycznych fotelach była regulacja lędźwiowa. Bida, bo w T22 była regulacja manualna w każdej wersji, a w T27 jest elektryczno-pneumatyczna też w każdej wersji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum