Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2010
Nadwozie: Sedan
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-05-21, 23:31 [Avensis T27] Od nowego w serwisie, wymieniany olej 10W40 ??
Dzien dobry.
Posiadam Toyote Avensis 1,8 benzyna 2010 rok. Samochod zakupilem niedawno, wszystko jest ok ale ostatnio przyjrzalem sie wpisą w ksiązce serwisowej. Wynika z niej, ze pojazd od poczatku, czyli od nowego mial wlewany olej 10W40 w serwisie w warszawie. Wiem, ze do nowych samochodow zazwyczaj wlewa sie olej 5W...
Mozecie mi wyjasnic o co chodzi ?
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-22, 00:40
Chodzi o to, że 10W40 to półsyntetyk dużo tańszy niż full syntetyk. Samochody flotowe w większości jeżdżą na takim, bo o silnik będzie się martwił drugi właściciel.
Toyota do T27 mocno lansuje swój olej 0W20, ale ja leję Mobil 1 5W30 sprawdzony od lat.
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2010
Nadwozie: Sedan
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-05-22, 09:23
Dzieki za odpowiedz. Faktycznie samochod jest poleasingowy.
Samochod ma 125000 km przebiegu. Ostatnio sprawdzalem stan oleju, wszystko jest ok, olej wyglada jak nowy, jest klarowny i żółty. Koles w serwisie mi powiedzial, ze najwazniejsze jest aby olej wymieniac w terminie bo z uplywem czasu traci swoje wlasciwosci, a to czy jest syntetyk czy polsyntetyk to sprawa drugozedna. Auto mam zalane olejem toyotu TGMO.
Jak myslicie, warto go zmienic na 5W30 przy nastepnej wymianie?
No niby nie mozna "schodzic" w dol ale to jest 4 letni samochod.
Mam podobną sytuację. Mianowicie zakupiłem rok temu używaną poleasingową T27 w salonie Toyoty (Toyota Pewne Auto ). Oleje były wymienione, przegląd zrobiony, auto 127 tyś km... Zdziwił mnie tylko ten ojej. Wymieniono na półsyntetyk 10W40.
W tej chwili mam nabite te 10 tyś km, oleju auto nie bierze. Myślę, że choć może trzeba było przed zimą, ale przyszedł czas na jego wymianę, i teraz...
Chyba szkoda silnika na ponowny półsyntetyk. Chcę przejść na 5W30 tylko... Czy robić taką płukankę silnika? Czy może właśnie, zalać syntetyk i wymienić kiedy będzie "czarny" (po kilku tyś).
Panowie czytajcie instrukcję obsługi. Jedyny rekomendowany olej do silnika benzynowego w T27 to 0W-20 i na takim powinien silnik pracować. W szczególnych wypadkach dopuszczalny jest 5W-30, ale tylko jeżeli nie ma dostępu do 0W-20. I nie jest to fanaberia. M.in. kanały dolotowe są dostosowane do takiej lepkości, więc nie należy tu eksperymentować. Przechodzenie na inną lepkość nie jest rozsądne. Honda już pracuję nad wprowadzeniem u siebie olejów o lepkości 0W-15.
Napiszę jako ciekawostkę. Posiadam drugie auto Opla Corse 1.3 cdti 2004 rok 171 tyś. przebiegu i odkąd mam ją u siebie, czyli od 3 lat wlewam tylko olej 5W-30, czyli taki jaki jest rekomendowany do tego silnika. I co i nic złego się nie dzieję, mało tego w mrozy nie mam żadnych problemów z rozruchem, wcześniej jak brat był właścicielem lał olej 10W-40 bo tak mu kazali mechanicy z poprzedniej epoki i przy -20 nie mógł odpalić auta - gęsty olej.
W serwisie Opla także potwierdzili, że leją do swoich oplów (czyli tych, które są u nich serwisowane) 5W-30 przy przebiegach także powyżej 300 tyś. i jest ok.
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-13, 18:30
bobwoj napisał/a:
Honda już pracuję nad wprowadzeniem u siebie olejów o lepkości 0W-15.
Super, tylko przyklasnąć. W pogoni za ekologią silnik będzie zatarty po 100tys.km czyli po gwarancji.
bobwoj napisał/a:
Jedyny rekomendowany olej do silnika benzynowego w T27 to 0W-20 i na takim powinien silnik pracować. W szczególnych wypadkach dopuszczalny jest 5W-30, ale tylko jeżeli nie ma dostępu do 0W-20. I nie jest to fanaberia.
Instrukcję to jeszcze trzeba czytać ze zrozumieniem... Według tabelki między -29*C a 38*C można stosować 0W20, 5W20, 5W30. Obecnie łatwiej o 40*C w lecie niż poniżej -30*C w zimie, więc właśnie stosowanie 0W20 jest fanaberią, bo silnik który robi długie trasy pod obciążeniem szybciej straci film olejowy na 0W20 niż na 5W30. Olej trzeba dopasowywać do pokonywanych tras i granicach zalecanych norm producenta. Jak ktoś jeździ dużo po mieście przy niskich i średnich obrotach to 0W20 będzie ok, ale na gorące lata i długie trasy + kręcenie po obrotach lepszy będzie 5W30 albo 0W40.
Super, tylko przyklasnąć. W pogoni za ekologią silnik będzie zatarty po 100tys.km czyli po gwarancji.
Nie chodzi tyle bezpośrednio o ekologie, ale lepsze zabezpieczenie silnika podczas częstych rozruchów - system "start stop" oraz o zmniejszenie ilości spalanego paliwa - minimalizacja oporów.
Schwefel napisał/a:
Instrukcję to jeszcze trzeba czytać ze zrozumieniem...
Dokładnie i w instrukcji zalecany jest Tylko 0W-20 a reszta jest dopuszczalna, widzisz różnice?
Toyota nie specyfikuję doboru lepkości oleju do sposobu jazdy i ilości pokonywanych kilometrów miasto - autostrada. To już jest twoja radosna twórczość .
ale lepsze zabezpieczenie silnika podczas częstych rozruchów - system "start stop"
Wypadało by się douczyć i to niekoniecznie z marketingowych prospektów, bo system start&stop działa tylko na rozgrzanym silniku, a akurat jemu jest wszystko jedno czy ma zalany 5W30 czy 0W20.
To jest właśnie twoja radosna twórczość i nieumiejętność czytania ze zrozumieniem instrukcji.
Kolego przeczytaj uważnie instrukcję tutaj naprawdę nie można inaczej, niż autor miał na myśli zinterpretować. Zaznaczyłem na czerwono, żebyś miał łatwiej
Zwróć uwagę, który jest rekomendowany jako pierwszy, a który jako drugi. Ponadto poniżej jest zaznaczone wytłuszczonym drukiem, żeby w pierwszej kolejności sugerować się instrukcją obsługi, która wyraźnie wskazuję na 0W-20 (patrz zdjęcie wyżej).
Schwefel napisał/a:
bobwoj napisał/a:
Nie chodzi tyle bezpośrednio o ekologie
bobwoj napisał/a:
o zmniejszenie ilości spalanego paliwa
A to nie jest to samo?
Nie to samo. Pośrednio o ekologie, bezpośrednio o ekonomie. Mniej paliwa, mniej pieniędzy wypadnie Ci z portfela.
Schwefel napisał/a:
Wypadało by się douczyć i to niekoniecznie z marketingowych prospektów, bo system start&stop działa tylko na rozgrzanym silniku, a akurat jemu jest wszystko jedno czy ma zalany 5W30 czy 0W20.
Nie czytam marketingowych prospektów, tylko instrukcję obsługi i od początku się na nią powołuję. A działanie systemu start stop jest różne u różnych producentów aut, przeczytaj jak to działa np. w BMW X3 F25. Tak więc nie staraj się udowadniać na siłę, że zawsze wiesz lepiej
Witam. Byłem dziś Avką na pierwszym przeglądzie przy 10000tys km. Patrzę w rachunek i napisali że wymienili olej na 5w30?? Czy tak może być?? bo wiem że powinien być 0w20.
Jeżdżę na krótkich trasach wiec lipa z tym olejem. Szkoda ze gwarancja obejmuje sam sobie wymieniłbym na 0w20.
Bede musiał się pofatygować tam do nich i powiem czemu nie nalali 0w20 który jest ZALECANY.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum