Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T27] Chiptuning - czy warto?
Autor Wiadomość
gawrys 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 15 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 776
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 2010-06-05, 19:11   

ja tez myślałem na chipowaniem swojej avki
poprawa delikatna jest w spalaniu i przyspieszeniu
_________________
Jeśli Ci pomogłem to klikaj "pomógł" - tak niewiele za tak wiele
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
MikiSlupsk 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2010
Nadwozie: Wagon
Wiek: 51
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-06-05, 19:39   

wlasnie ..delikatna wiec chyba nie warto wydawac 1500zl na delikatna poprawe poza tym kosztem czegos (wtryskiwaczy,pompy i turbiny-bo jak ktoras z tych czesci poleci to koszty sa niewspolmienie do zyskow)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Klub Avensis 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: avensisklub
Wysłany: 2010-06-06, 08:03   

Turbinka akurat w D-4D 126KM jest trwała :-P Nie to co w 116KM, gdzie trwałosc turbochargera to porażka ;-)

Tak jak już mówiłem, jesli zadbasz o nią i będziesz lał tylko najlepsze paliwo i raz na 15-20kkm dolewał STP to nic nie powinno się dziać nawet w zawirusowanym motorze (czyt. z chipem) ;-)
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
MikiSlupsk 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2010
Nadwozie: Wagon
Wiek: 51
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-06-06, 08:23   

Leje najczesciej w Shell'u V-Power lub Orlenie - Verva :)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Klub Avensis 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: avensisklub
Wysłany: 2010-06-06, 19:45   

To jeszcze jedna rada, nie lej zbyt często naszego 'Super" diesla czyt. V-Power czy Vervy itp. Raz na jakiś czas np co 5 tankowań wystarczy.

A dlaczego? A no dlatego, że ulepszony Diesel jest suchszy od zwykłego, ponieważ zawiera jakies uszlachetniacze, które mają poprawiać jego parametry oraz zmniejszać ilosć siarki. I ze względy na to, że jest suchszy to potrafi niszczyć końcówki wtryskiwaczy jeśli używa się go zbyt często.

Rada jest taka tankuj na dobrych stacjach zwykły ON i raz na jakiś czas zalej 'Lepszy' :-)

Co ciekawe u naszych zachodznich sąsiadów w ogóle nie ma czegoś takiego jak Shell V-Power :-)
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
MikiSlupsk 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2010
Nadwozie: Wagon
Wiek: 51
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-06-06, 20:02   

hmm..
plesser a o tym to nie wiedzialem :)
dzieki ...
faktycznie u nasych zachodznich sasiadow nie zauwazylem czegos takiego jak v-power
kolejny raz dzieki
skorzystam jutro z Twoich rad .. mam trase do zrobienie i wleje zwykle ON
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
ampablo 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Jugow
Wysłany: 2010-06-06, 20:40   

nie wiem gdzie wy byliscie na zachodzie ale w niemczech na shelu jak najbardziej jest v-power a na aralu tez jest tylko ze mi nazwa z glowy uleciala ,ale jutro sprawdze to napisze,bo sam go czesto tankuje.pozdrawiam
 
 
zyga350 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Wiek: 53
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 65
Skąd: Goleniów Zachodniopomorskie
Wysłany: 2010-06-07, 09:57   

Powiem z doświadczenia.Zaraz po zakupie avki lałem do baku cały czas V-powera.Paliwo super, dynamika auta tez super. Ale zaczął źle palić na ciepłym silniku tzn palił na trzy gary samochód się cały trząsł i wylatywały z rury kłęby dymu na moje oko zacinał się wtryskiwacz, bo po wcisnięciu pedału gazu wszystko wracało do normy. Od trzech miesięcy leję zwykłego diesla na Shelu i nie mam już tego problemu. Autko pali extra na ciepłym i zimnym silniku a i dynamika jest ok. Pozdrawiam
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Klub Avensis 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: avensisklub
Wysłany: 2010-06-07, 14:14   

zyga350, to jest właśnie skurtek częstego lania V-Powera. Ja leję raz na 5-10 tankowań do tego raz na 30kkm STP i odkąd wymieniłem komplet wtrysków tak 110kkm zrobiłem i stoją korekcją wszystkie równiutko poniżej 1.0 (czyli zbliżone do ideału) :-P
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
grejf 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2012
Nadwozie: Wagon
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 3
Skąd: Konstancin Jeziorna
Wysłany: 2013-02-02, 21:35   

plesser napisał/a:
zyga350, to jest właśnie skurtek częstego lania V-Powera. Ja leję raz na 5-10 tankowań do tego raz na 30kkm STP i odkąd wymieniłem komplet wtrysków tak 110kkm zrobiłem i stoją korekcją wszystkie równiutko poniżej 1.0 (czyli zbliżone do ideału) :-P


plesser korekcje na wtryskach nie są wyrocznią ich dobrej wydajności, a raczej równej kompresji na wszystkich cyl. Czyli, że np. wtrysk sterujący robi robotę. Czasy wtrysków są wyznacznikiem ich jakości czystości...

Co do samego chipowania.
Meritum dobrego optymalnego programu jest sam tuner, a nie ''tjuner'' ;-)
Ruszając mapy z doświadczenia wiem, że po 1. trzeba mieć doskonałe pojęcie o danym silniku, aby:
nie przegiąć z temp. paliwa i EGT w rezultacie... Same ruszenie podlanie gnojówki i większego ciśnienia doładowania w sposób delikatny nie oznacza że bedzie dobrze na dłuższą metę.

np. wąskie doloty, małe IC grzejące się, słabe chłodnice oliwy, DWUMASY wiadome dostają po dupsku od Nm = większe i częstsze koszta. Turbina w D4D jest ok, ale strona ciepła jak ją widziałem jest b.mała i nie da się tam bezpiecznie dać większego ciśnienia w pełnym zakresie obr bo taki koks np. ok 140ps ma przeładowania na turbo w peek'u zawsze nawet jak seria soft, ale dużo wyższe wartości, ogranicznik momentu/obr. jest inna temp spalin [EGT] o którym już wspominałem . Temat rzeka egr'y, katalizatory, proponuję zostawić serię nachipsowałem się autek VAG za życia oho i ciutciut + modyfikacje mechaniczne.
Chipy mają to do siebie, że tracą dół obr kosztem mocniejszego środka, aby dwumasy nie wypadały i nie smoliły sprzęgieł. Po XXtkm moc idzie w gwizdek nie cała, ale w dużej mierze pozostawiając nas na odchwaszczanie motoru. Producent wie co robi i na ile mu te podzespoły około silnikowe wystarczą.

Miałem klekotów mnoga i kupiłem benzynkę i spokój w kuchni jak to się mówi.
Z dieslem to jest zabawa w kotka i myszkę, jeśli chodzi o modyfikacje sterowników... Nawet jeżeli tuner jest naprawdę dobry i nie wysyła limiterów w kosmos jak leci... a dobrych tunerów to ja moge policzyć na palcach jednej dłoni, którzy mają pojęcie i nie są kowalami w tej sztuce.

pozdrawiam.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
kamatosek 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2012
Nadwozie: Sedan
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 14:11   

grejf a czy według twojej wiedzy jest już w Polsce Tuner który zna dobrze i potrafi zrobić porządnie remap sterownika Denso ?
 
 
xdxx 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T27
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2012
Nadwozie: Wagon
Wiek: 48
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-02-27, 18:59   

Witam,

chcę właśnie podrasować swoją T27 2,2 CAT 150KM AT i mam kilka wątpliwości:
- zastanawiam się nad kupnem power boxa z firmy Proracing. Podobno dostaje się płytkę i kabel z softem i można sobie samemu dobierać/zmieniać parametry ale mam pietra czy warto ryzykować z samochodem na gwarancji... Koszt 1100zł moc 170KM 380Nm
- drugim rozwiązaniem jest zakup autoryzowanego przez Toyotę modułu DEPT ale to cholernie drogie. Koszt 4600zł.. moc 190KM 420Nm

Czy ktoś, kto ma T27 z power boxem mógłby się podzielić wrażeniami ewentualnie poradzić ? Słyszałem że przy chipowaniu hamownia jest nieodzowna a gość z Proracing mówi że nie jest potrzebna..
K... jestem laikiem a każdy mówi co innego..

Będę wdzięczny za pomoc/podpowiedzi..
Pozdrawiam
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
kokomo666 
Nawiedzacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 56
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 231
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-02-27, 21:11   

Polecam box firmy Vtech.Napisz do Heko z naszego forum.On jest guru w boxach....
 
 
octopus1975 
Czasobywacz


Typ: Avensis T27
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2011
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 20
Skąd: sopot
Wysłany: 2013-03-16, 00:10   

mam 2,2 d4d 150KM, kupilem boxa z vtechu teraz mam 167KM i 394Nm. polecam zabawe bo warto. program 5. przez 40 tys km nic sie nie dzialo, zadne checki itd. wszystko chodzi super. przed wjazdem do serwisu wypinasz boxa i masz auto nieruszane )))) Przy tej samej jezdzie spalanie spadlo, przy szybkiej jest takie samo ale ma duzo lepsze osiagi. koszt 1032 zl.
tego z toyoty nie bierz bo ok 8na 10 aut wraca z usterkami. zreszta toyota juz wycofala te chipy.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Heko 
Czasobywacz



Typ: Inne
Silnik: Inny
Rok: 2013
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 57
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 27
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-05, 17:30   

..mam, mam, oczywiście w dobrych cenach ;-)

[ Dodano: 2013-06-24, 09:03 ]
nowe t27 124KM na boxie



_________________
turbo żyje, turbo pije :)
Focus ST 2.0t EB 250/320KM
https://www.facebook.com/GCSTuning
http://www.gcstuning.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony