wlasnie ..delikatna wiec chyba nie warto wydawac 1500zl na delikatna poprawe poza tym kosztem czegos (wtryskiwaczy,pompy i turbiny-bo jak ktoras z tych czesci poleci to koszty sa niewspolmienie do zyskow)
Turbinka akurat w D-4D 126KM jest trwała Nie to co w 116KM, gdzie trwałosc turbochargera to porażka
Tak jak już mówiłem, jesli zadbasz o nią i będziesz lał tylko najlepsze paliwo i raz na 15-20kkm dolewał STP to nic nie powinno się dziać nawet w zawirusowanym motorze (czyt. z chipem)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
To jeszcze jedna rada, nie lej zbyt często naszego 'Super" diesla czyt. V-Power czy Vervy itp. Raz na jakiś czas np co 5 tankowań wystarczy.
A dlaczego? A no dlatego, że ulepszony Diesel jest suchszy od zwykłego, ponieważ zawiera jakies uszlachetniacze, które mają poprawiać jego parametry oraz zmniejszać ilosć siarki. I ze względy na to, że jest suchszy to potrafi niszczyć końcówki wtryskiwaczy jeśli używa się go zbyt często.
Rada jest taka tankuj na dobrych stacjach zwykły ON i raz na jakiś czas zalej 'Lepszy'
Co ciekawe u naszych zachodznich sąsiadów w ogóle nie ma czegoś takiego jak Shell V-Power
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
hmm..
plesser a o tym to nie wiedzialem
dzieki ...
faktycznie u nasych zachodznich sasiadow nie zauwazylem czegos takiego jak v-power
kolejny raz dzieki
skorzystam jutro z Twoich rad .. mam trase do zrobienie i wleje zwykle ON
nie wiem gdzie wy byliscie na zachodzie ale w niemczech na shelu jak najbardziej jest v-power a na aralu tez jest tylko ze mi nazwa z glowy uleciala ,ale jutro sprawdze to napisze,bo sam go czesto tankuje.pozdrawiam
Powiem z doświadczenia.Zaraz po zakupie avki lałem do baku cały czas V-powera.Paliwo super, dynamika auta tez super. Ale zaczął źle palić na ciepłym silniku tzn palił na trzy gary samochód się cały trząsł i wylatywały z rury kłęby dymu na moje oko zacinał się wtryskiwacz, bo po wcisnięciu pedału gazu wszystko wracało do normy. Od trzech miesięcy leję zwykłego diesla na Shelu i nie mam już tego problemu. Autko pali extra na ciepłym i zimnym silniku a i dynamika jest ok. Pozdrawiam
zyga350, to jest właśnie skurtek częstego lania V-Powera. Ja leję raz na 5-10 tankowań do tego raz na 30kkm STP i odkąd wymieniłem komplet wtrysków tak 110kkm zrobiłem i stoją korekcją wszystkie równiutko poniżej 1.0 (czyli zbliżone do ideału)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
zyga350, to jest właśnie skurtek częstego lania V-Powera. Ja leję raz na 5-10 tankowań do tego raz na 30kkm STP i odkąd wymieniłem komplet wtrysków tak 110kkm zrobiłem i stoją korekcją wszystkie równiutko poniżej 1.0 (czyli zbliżone do ideału)
plesser korekcje na wtryskach nie są wyrocznią ich dobrej wydajności, a raczej równej kompresji na wszystkich cyl. Czyli, że np. wtrysk sterujący robi robotę. Czasy wtrysków są wyznacznikiem ich jakości czystości...
Co do samego chipowania.
Meritum dobrego optymalnego programu jest sam tuner, a nie ''tjuner''
Ruszając mapy z doświadczenia wiem, że po 1. trzeba mieć doskonałe pojęcie o danym silniku, aby:
nie przegiąć z temp. paliwa i EGT w rezultacie... Same ruszenie podlanie gnojówki i większego ciśnienia doładowania w sposób delikatny nie oznacza że bedzie dobrze na dłuższą metę.
np. wąskie doloty, małe IC grzejące się, słabe chłodnice oliwy, DWUMASY wiadome dostają po dupsku od Nm = większe i częstsze koszta. Turbina w D4D jest ok, ale strona ciepła jak ją widziałem jest b.mała i nie da się tam bezpiecznie dać większego ciśnienia w pełnym zakresie obr bo taki koks np. ok 140ps ma przeładowania na turbo w peek'u zawsze nawet jak seria soft, ale dużo wyższe wartości, ogranicznik momentu/obr. jest inna temp spalin [EGT] o którym już wspominałem . Temat rzeka egr'y, katalizatory, proponuję zostawić serię nachipsowałem się autek VAG za życia oho i ciutciut + modyfikacje mechaniczne.
Chipy mają to do siebie, że tracą dół obr kosztem mocniejszego środka, aby dwumasy nie wypadały i nie smoliły sprzęgieł. Po XXtkm moc idzie w gwizdek nie cała, ale w dużej mierze pozostawiając nas na odchwaszczanie motoru. Producent wie co robi i na ile mu te podzespoły około silnikowe wystarczą.
Miałem klekotów mnoga i kupiłem benzynkę i spokój w kuchni jak to się mówi.
Z dieslem to jest zabawa w kotka i myszkę, jeśli chodzi o modyfikacje sterowników... Nawet jeżeli tuner jest naprawdę dobry i nie wysyła limiterów w kosmos jak leci... a dobrych tunerów to ja moge policzyć na palcach jednej dłoni, którzy mają pojęcie i nie są kowalami w tej sztuce.
chcę właśnie podrasować swoją T27 2,2 CAT 150KM AT i mam kilka wątpliwości:
- zastanawiam się nad kupnem power boxa z firmy Proracing. Podobno dostaje się płytkę i kabel z softem i można sobie samemu dobierać/zmieniać parametry ale mam pietra czy warto ryzykować z samochodem na gwarancji... Koszt 1100zł moc 170KM 380Nm
- drugim rozwiązaniem jest zakup autoryzowanego przez Toyotę modułu DEPT ale to cholernie drogie. Koszt 4600zł.. moc 190KM 420Nm
Czy ktoś, kto ma T27 z power boxem mógłby się podzielić wrażeniami ewentualnie poradzić ? Słyszałem że przy chipowaniu hamownia jest nieodzowna a gość z Proracing mówi że nie jest potrzebna..
K... jestem laikiem a każdy mówi co innego..
mam 2,2 d4d 150KM, kupilem boxa z vtechu teraz mam 167KM i 394Nm. polecam zabawe bo warto. program 5. przez 40 tys km nic sie nie dzialo, zadne checki itd. wszystko chodzi super. przed wjazdem do serwisu wypinasz boxa i masz auto nieruszane )))) Przy tej samej jezdzie spalanie spadlo, przy szybkiej jest takie samo ale ma duzo lepsze osiagi. koszt 1032 zl.
tego z toyoty nie bierz bo ok 8na 10 aut wraca z usterkami. zreszta toyota juz wycofala te chipy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum