Witam wszystkich,
dodam że jestem tutaj nowy bo przesiadłem się w W210 300TD na T25 Wagon D-4D 150KM, choć tamte gforum czyli mercmania uważam za rewelacyjną pomoc.
I od razu pytanko.
Gdy wysprząglam i wrzucam na jałowy bieg silnik delikatnie zaczyna falować obrotami.
Czy może to być związane z ustawieniami komputera.
Gdy ją kupowałem miała wystrzelonę poduszke siedzenia i kurtynę. Podejrzwam że po naprawie zakład blacharski zamiast dać ją elektronikowi poprostu wypiął akumulator i po błędach.
P.S.
Jeszcze jedno pytanko. Czy jak rono nie mogłem (mróz) go odpalić a akumulator kręcił to problemem tkwi w złużytych świecach żarowych. Dodam że podpinałem go pod prostownik, próbowałem z kabli i nic. Dopiero po kilkunastu próbach odpalenia poszło i silnik ruszył. Czy w czasie mrozu należy kilkakrotnie podgrzewać świece przed odpaleniem?
Podpowiecie coś koledzy.
Pozdro
_________________ Toyota Avensis 2005 2.2 D-4D Wagon - Sol
co do poduszki to jak strzeliła to należało dać nowy sterownik poduszek albo przynajmniej wykasować crash datę. NIe bardzo mi sie chce wierzyć że po strzale odpięcie akumulatora skasowalo kontrolkę i błąd.
co do zapalania ja w Yarisie D4D grzeje świece 2 razy w zimie i odpala od strzała.
Proponuję ci sprawdzić świece możliwe że są dobre a przyczyna tkwi w filtrze paliwa. dolej tez jakiegoś cuda do zbiornika paliwa aby wiązał wodę która może być w zbiorniku. Trzeba sprawdzić też czy nie jest przypowietrzone auto, może gdzieś lewe powietrze ciągnie i ma problem z zapalaniem. To takie domowe porady ktore możesz sam zrobić.
Jak nie pomoże to niestety do mechaniora trza jechać
Falowanie obrotow, najprostszy sposob aby sie tego pozbyc, to czyszczenie przpustnicy
(i adaptacja oczywiscie).
Potem wymiana swiec (ponoc ich zywotnosc to 100.000km) no i oczywiscie akumulator kolego(sprawdz napiecie na nim po nocy oraz w czasie pracy alternatora) - w koncu to zima!
Pozdr
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Witam,
dzwoniłem po mechaniorach z toyoty. I co jeden to inna opinia.
Może być wtryskiwacz - niekoniecznie będzie kopcił bo może wypalać dziure w tłoku.
Może być oprogramowanie silnika.
Jeden mówił że noże być uszczelka pod głowicą. To już wogóle by było mistrzostow świata.
Ostatni najbardziej sensowny mówił o zawieszającym się zaworze egr który trzeba przeczyścić.
Już sam nie wiem.
Auto na dużym mrozie pali masakra chyba z 15 razy go odpadałem żeby zaklekotał.
Piszą że może to być też filtr paliwa przypchany.
Autko jeździ super ma kopa, nie kopci i sie nie grzeje. Tylko te falowanie obrotów i wydaje się być coraz mocniejsze im cieplejszy jest silnik.
POMOCY???
_________________ Toyota Avensis 2005 2.2 D-4D Wagon - Sol
Kolego, dlaczego nie zaczniesz od czynnosci, ktore nic nie kosztuja?
(patrz czyszczenie przepustnicy oraz ewentualnie EGR, ale przy brudnym EGR ponoc jednak kopci na czarno)
_________________ Zycie bez wiedzy jest smiercia...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum