Wysłany: 2011-03-31, 16:11 [Avensis T25] Za mało momentu, za mało mocy?
Witam.
Od niedawna posiadam Toyotkę Avensis z 2007 roku z silnikiem 2.0 D-4D 126 KM. Licznikowo ma przejechane 141 tys. km. Mam pytanie, od jakich obrotów autko powinno dostawać "kopa"? Wydaję mi się, że przy niskich wartościach obrotowych silnika jest on za mało elastyczny. Brakuje mu momentu do rozpędzenia auta. Porównując z np. Astrą z silnikiem 1.9 101 KM lub Kią Ceed' 2.0 140 KM to moje auto jest bardzo ospałe. Wyrywa się do przodu przy ok 1800 obr/min. Jadąc na 2 lub 3 biegu i mając ok 1200 obr. mam wrażenie, że silnik bardzo się męczy by przyspieczać. W podanych dla przykładu autach, taki problem nie występuje. Naczytałem się troszkę na forum, że to może wina jakiś zaworów na turbinie lub to sama turbina. Dodam, że żadnych błędów na komputerze nie mam (sprawdzałem na dwóch różnych, w tym z serwisu Toyoty). Auto nie kopci. Po osiągnięciu wspomnianych 1800 obr. auto równo, mocno ciągnie.
A może poprostu ten silnik tak ma i jest to naturalne zjawisko? Proszę o poradę. Dodam, że filtr paliwa i powietrza był wymieniany ok 700 km temu. Aha, zawór EGR również był czyszczony.
_________________ .:: Lenistwo jest źródłem postępu ::..
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-31, 18:11 Re: Za mało momentu, za mało mocy?
slledzik napisał/a:
Witam.
Od niedawna posiadam Toyotkę Avensis z 2007 roku z silnikiem 2.0 D-4D 126 KM. Licznikowo ma przejechane 141 tys. km. Mam pytanie, od jakich obrotów autko powinno dostawać "kopa"? Wydaję mi się, że przy niskich wartościach obrotowych silnika jest on za mało elastyczny. Brakuje mu momentu do rozpędzenia auta. Porównując z np. Astrą z silnikiem 1.9 101 KM lub Kią Ceed' 2.0 140 KM to moje auto jest bardzo ospałe. Wyrywa się do przodu przy ok 1800 obr/min. Jadąc na 2 lub 3 biegu i mając ok 1200 obr. mam wrażenie, że silnik bardzo się męczy by przyspieczać. W podanych dla przykładu autach, taki problem nie występuje. Naczytałem się troszkę na forum, że to może wina jakiś zaworów na turbinie lub to sama turbina. Dodam, że żadnych błędów na komputerze nie mam (sprawdzałem na dwóch różnych, w tym z serwisu Toyoty). Auto nie kopci. Po osiągnięciu wspomnianych 1800 obr. auto równo, mocno ciągnie.
A może poprostu ten silnik tak ma i jest to naturalne zjawisko? Proszę o poradę. Dodam, że filtr paliwa i powietrza był wymieniany ok 700 km temu. Aha, zawór EGR również był czyszczony.
kolego to normalne w d4d. on tak naprawdę od 1800 zaczyna ciągnąć a porządnego kopa dostaje dopiero od 2500obr. czego ty oczekujesz? że od 1200 ci pojedzie , zapomnij kolego i nie szukaj dziury w całym
Ja nie szukam dziury w całym tylko pytam. Mając doświadczenie z innymi autami, w Avensisie jest wyraźnie odczuwalny brak momentu w niższych zakresach obrotowych silnika. Skoro poprostu ten silnik tak się zachowuje, to OK. Muszę się poprostu do tego przyzwyczaić.
_________________ .:: Lenistwo jest źródłem postępu ::..
Inna sprawa, że porównujesz Avensis z silnikiem 2.0 126KM do Ceeda 140KM Avensis waży 1485kg, Ceed 1340kg. NIe dziw się że ciągnie opale od dołu, to w końcu jest komumbryna, ważąca prawie półtorej tony. Spokojnie wszystko jest wporządku
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Ja dokładnie jeździłem Ceed'em o wadze 1513 kg. Moja Avka w dowodzie ma 1525 kg. No ale fakt, silnik w Kia jest mocniejszy, choć sam moment obrotowy Avka ma tylko o 5 Nm mniejszy od Ceed'a. W obydwu autach max momentu uzyskuje się od 2000 obr/min.
Ale ok, skoro tak jest to ja tego nie zmienię Poprostu muszę się przyzwyczaić.
_________________ .:: Lenistwo jest źródłem postępu ::..
Wysłany: 2011-04-18, 17:15 Re: Za mało momentu, za mało mocy?
Witam serdecznie!!!
Jestem od pięciu minut na forum, a od tygodnia chyba szczęśliwym posiadaczem Avensis D4D 2.0 126kM Kombi z 2007r.. Mam już problem. Myslałem ,że samochód z tym silnikiem tak powoli wkręca sie na obroty (jestem zielony w samochodach). N piątek jestem umówiony w salonie Toyoty na przegląd, moje autko nie ma mocy, mocy dostaje po 3000 obr., przy tym dużo pali srednio około 9l/100km. Nic nie dymi, nie stuka, silnik pracuje równo i cichutko. Odłaczyłem przepływomierz, auto jeszcze bardziej mułowate, tylko te dwa objawy moc po 3000obr i duże spalanie. Bardzo proszę o podpowiedź co może być przyczyną. Po zakupie samochodu zostało delikatne "echo" w portfelu. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziekuję.
Witam. Oczywiście napisz jaka była diagnoza po wizycie w serwisie. Ja spróbowałem specyfiku o nazwie LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG. Być może to moje subiektywne odczucie, ale wydaje mi się, że jest lepiej. Choć i tak muszę się udać do jakiegos sprawdzonego warsztatu, by rozwiać moje wszystkie wątpliwości. Jeśli będziesz używać tego specyfiku, to wlej go maksymalnie na 15 litrów paliwa, a nie tak jak jest w instrukcji. Jeśli masz pewność, że wtryski są bardzo brudne, to można bezpośrednio zalać filtr paliwa (nawet instrukcja tak mówi). Zapewne gdzieś na forum jest dużo opini o tym produkcie. Ja generalnie polecam.
Pozdrawiam.
_________________ .:: Lenistwo jest źródłem postępu ::..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum