Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T22] hamulce z przodu - dziwne klocki
Autor Wiadomość
Tomi-stereo 
Śpi na forum



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-01, 11:19   [Avensis T22] hamulce z przodu - dziwne klocki

Cześć, skończyły się klocki z przodu po 80 tys km, zamówiłem wymianę w warsztacie podałem wszystkie dane samochodu z vin i jak pojechałem na wymianę to okazało się, że klocki są inne niż wynika to z nr vin. Warsztat miał 2 rodzaje i żaden nie pasował, pojechali wymienić w Inter Cars i co wymyślili, że u mnie są klocki z wersji amerykańskiej ??? Samochód kupiony w polskim salonie. Dziwne? Co o tym myślicie?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-02, 06:37   

U mnie tak było z tarczami, po nr VIN nie pasowały, dopiero jakieś trzecie udało się dopasować.... Auto sprowadzone z holandii.
_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-02, 22:06   

RAFAŁ napisał/a:
że u mnie są klocki z wersji amerykańskiej ???

Kiedy w Ameryce nie sprzedawali Avensisa tylko Corollę i Camry...
 
 
Tomi-stereo 
Śpi na forum



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-03, 21:29   

Schwefel napisał/a:
RAFAŁ napisał/a:
że u mnie są klocki z wersji amerykańskiej ???

Kiedy w Ameryce nie sprzedawali Avensisa tylko Corollę i Camry...


więc na jakiej podstawie takie stwierdzenie, tak się znają?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
matti 


Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne
Pomógł: 37 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 408
Skąd: dd
Wysłany: 2015-10-05, 14:17   

w USA na podłodze Camry czyli bazie do Avensisa robili Avalon i moze to stad mowa o wersji amerykańskiej
 
 
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-05, 19:59   

RAFAŁ napisał/a:
więc na jakiej podstawie takie stwierdzenie, tak się znają?

Najłatwiejszy sposób żeby spławić kłopotliwego klienta.
W T22FL Toyota zaszalała z wersjami układów hamulcowych, było ich kilka w różnych konfiguracjach wielkości tarcz z przodu i w połączeniu z bębnami/tarczami z tyłu.

Z przodu były co najmniej 2 rozmiary tarcz - 260 i 275mm. Układy były ATE i Akebono, i klocki nie są zamienne. Widziałem też tarcze podwójnie wentylowane (na kołnierzu miały otwory).

Avensis nie ma żadnego związku z Avalon/Camry. Tamte samochody miały dużo wspólnego z Lexusami a Avensis z Corollą/Cariną E.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Tomi-stereo 
Śpi na forum



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-07, 12:07   

Tarcze podwójne wentylowane właśnie takie mam, ale z tyłu tylko tarcze, u mnie nie ma bębnów!
 
 
msblondyn 
Moderator



Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 601
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-07, 19:18   

W wersjach po lifcie raczej podwójna wentylowana tarcza to standard. Wersje przed FL miały słabsze tarcze, często się paliły i wichrowały. Niby końcem 2000r zmieniono je na "lepsze" ale cudu jakiegoś nie uzyskali. T22 ma dość słabe hamulce, a korozja to wielki wróg zacisków i tarcz. Najlepiej przynajmniej raz w roku przy zmianie kół rozbierać zaciski i czyścić. Przez pięć lat 2 razy już przez źle odbijający klocek spaliła mi się tarcza z przodu. Z tyłu mam tarcze pojedyncze.
Ta na zdjęciu już wygląda nieciekawie i dawno wylądowała na złomie...

TARCZA.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 200,14 KB

_________________
BLONDYN

Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-08, 01:20   

msblondyn napisał/a:
W wersjach po lifcie raczej podwójna wentylowana tarcza to standard.

Skoro standard to dlaczego na zdjęciu masz zwykłą tarczę?

Żeby było jeszcze ciekawiej to w przejściówce z 2000 rocznika, czyli stara buda ale już z D4D montowali tarcze różniące milimetrami - 275mm o grubości 28mm i 276mm o grubości 25mm.

To, że T22 ma spowalniacze a nie hamulce to chyba każdy wie, ale przez 16 lat nie musiałem nic przy nich robić poza wymianą klocków i tarcz.
 
 
Tomi-stereo 
Śpi na forum



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-09, 13:44   

Moim zdaniem mam bardzo dobre hamulce. Jeździłem już kilkunastoma samochodami i naprawdę nie można narzekać na hamulce w toyocie, może to sprawa tego, że dużo jeżdżę? Samochód nie stoi ani dnia, dodatkowo dużo hamuje silnikiem więc tarcze nigdy nie są gorące.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 956
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-10, 00:31   

Nie można narzekać? 40m drogi hamowania przy tak lekkim samochodzie ~1200kg to kosmos. Chyba nie jeździłeś nowymi modelami skoro tak twierdzisz. Toyota zawsze oszczędzała na hamulcach, nawet do sportowych odmian Corolli ładowali mikroskopijne tarcze 275mm, które po 2-3 hamowaniach nie istniały.
Od T27 poszli po rozum do głowy, bo konkurencja już zupełnie odjechała i zamontowali 290mm do benzyn i 320 do dizli. Efekt? W końcu nie ma aż tak odczuwalnego faddingu, ale 38m to co najwyżej średniak. Taka Octavia ma 35m :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony