Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-31, 18:08
olej w dolocie to normalne a szczególnie w toyocie, bo odma z silnika jest bezpośrednio wpięta na ssanie turbiny, więc wszystkie rury poprzez IC są tłuste w środku . jak z rudy wydechowej zobaczysz kłęby niebieskiego dymu po b. osterj jeździe to wtedy zacznij się przejmować
wtam jak zawsze umie pocieszyc i własnie zauważyłem slady oleju na tej odmie od strony gumy z filtra powietsza. Od poczatku jak mam awke było tam troszke oleju na połaczeniu tych przewodów i na drugim końcu od miski klawiatury uznałem ze tak musi byc a ze oleju nie ubywało za dózo poprostu to olałem
[ Dodano: 2011-04-03, 19:44 ]
Małe pytanko ,może ktoś sie orientuje jaki model ma turbospręzarka w 1CD- FTV.
Numer katalogowy
Wysłany: 2012-12-19, 10:13 brak gumki między wlotem powietr turbo a rurą od filtra powi
Witam podepnę się pod temat .....
mianowicie mój problem polega na braku gumki która była na wlocie powietrza do turbiny na części aluminiowej ( w celu dopasowania) a rurką wychodzącą z filtra powietrza.
Wiem, że mi ją w ciągło do turba do wirnika kompresji i wiem, że mam ją do regeneracji.
Pytanie..... gdzie mogę kupić tą gumkę uszczelniającą ????????
Wysłany: 2012-12-19, 19:30 Re: brak gumki między wlotem powietr turbo a rurą od filtra
Witaj,
W moim przypadku na skutek przepuszczania oleju przez turbo, przy przebiegu 290tys, gumowa rura od filtra spadła od strony turbo i wciągnęło tą uszczelkę. Uszczelka przeleciała przez turbo do silnika, z powrotem do turbo i do rury wydechowej . Niestety turbo słabo to zniosło. Wpadając do środka uszczelka pogięła łopatki i turbo zaczęło hałasować.
Całe zdarzenie miało miejsce na Chorwacji w czasie powrotu z wakacji, na szczęście zatrzymałem się kilometr dalej w przydrożnym warsztacie. Mechanik popatrzył, zmierzył suwmiarką średnicę rury metalowej turbo oraz wewnętrzną średnicę rury gumowej i zniknął na 15min. Po tym czasie wrócił z rurą gumową od jakiegoś innego auta, dociął z niej odpowiednią długość i zamontował.
Koszt 10Euro części z robocizną.
Zakończyło się na wymianie turbo na używane, wymianie filtrów i oleju oraz na czyszczeniu wszystkich rur z oleju.
Koszty z połowy 2012 roku: turbosprężarka z allegro 1200 - miała być w bdb stanie, wymiana turbo 250, olej Mobil 15W40 6l 150, filtr oleju 45, filtr powietrza 55, sprawdzenie i doważenie turbo (nie chciałem wkładać padliny, wolałem ją sprawdzić) 400, czyszczenie układu dolotowego z oleju 250 - ceny białostockie. Razem 2350pln.
A czy po takim zdarzeniu, wciągnięciu gumy do turbo trzeba wymieniać ponownie olej i filtr oleju ?? ( robiłem to jakieś 200 km temu ) oczywiście czyszczenie rur do intercoolera jest wymagane
Ja też wymieniałem oleje i filtry ze 2-3tys wcześniej. Nie wiem czy serwis chciał mnie naciągnąć ale powiedzieli, że tak jest zgodnie ze sztuką i tak się robi. Nie wnikałem auto ma być bezpieczne i sprawne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum