Witam,dzisiaj rano zauważyłem przy pierwszym hamowaniu praktycznie brak hamulca nożnego oraz słyszalny szum z przednich kół po użyciu nożnego.Póżniej problem zanika ,chociaż i tak nie jest to takie hamowanie jak było.Po przyjeździe do firmy kilkakrotnie nacisnąlem pedał hamulca i zaświeciła się kontrolka hamulca ręcznego,po czym zgasła.
Podczas wymiany opon na zimowe w warsztacie powiedzieli że kończą się klocki hamulcowe. Czy wspomniane objawy na to wskazują czy może jeszcze coś innego.
Proszę o pomoc
raczej nie. może przy odwilży coś się dostało i przytrzymało klocek i tarło. co do kontrolki to diesel tak ma. szybkie naciśnięcie kilka razy pedała hamulca powoduje zaświecenie się kontrolki. vacum nie daje rady na wolnych obrotach.
Gdy kończą się klocki tłoczki muszą mocniej wypychać klocki i czujnik w zbiorniczku płynu wykrywa niski stan płynu. Podejrzewam, że pedał musi Tobie dość głęboko schodzić, jak jeszcze trochę pojeździsz to kontrolka ręcznego będzie się zapalała przy podjeździe pod górę, lub przy ostrym ruszaniu. Przerabiałem to w ubiegłym roku, najpierw zapalała się raz na jakiś czas kontrolka ręcznego i pedał coraz niżej schodził. Po przejechaniu jakiś 500km klocki skończyły się całkowicie. Za wymianę kompletu z przodu i z tyłu klocki TRW i tarcze ATE wraz z regeneracją prowadnic zapłaciłem ponad 900zł i teraz mam hamulce jak brzytwy.
Temat powinien być przeniesiony do działu - Zawieszenia
Gdy kończą się klocki tłoczki muszą mocniej wypychać klocki i czujnik w zbiorniczku płynu wykrywa niski stan płynu. Podejrzewam, że pedał musi Tobie dość głęboko schodzić, jak jeszcze trochę pojeździsz to kontrolka ręcznego będzie się zapalała przy podjeździe pod górę, lub przy ostrym ruszaniu. Przerabiałem to w ubiegłym roku, najpierw zapalała się raz na jakiś czas kontrolka ręcznego i pedał coraz niżej schodził. Po przejechaniu jakiś 500km klocki skończyły się całkowicie. Za wymianę kompletu z przodu i z tyłu klocki TRW i tarcze ATE wraz z regeneracją prowadnic zapłaciłem ponad 900zł i teraz mam hamulce jak brzytwy.
Temat powinien być przeniesiony do działu - Zawieszenia
zrób sobie mały eksperyment: zapal samochód i na niskich obrotach wciśnij 6-7 razy mocno pedał hamulca. jeśli zapali się kontrolka ręcznego to będziesz znowu klocki wymieniał?
Zgadzam się ze kontrolka się zapali, ale hamulec trzeba naprawdę dużo razy naciskać. Tu bardziej chodzi o to, że Ivona71 napisał:
"przy pierwszym hamowaniu praktycznie brak hamulca nożnego oraz słyszalny szum z przednich kół po użyciu nożnego. Póżniej problem zanika , chociaż i tak nie jest to takie hamowanie jak było"
Wg mnie to objaw rozpadającej się okładziny klocka hamulcowego i dlatego pewnie kontrolka ręcznego zapala się pewnie nawet po 3 silnych wciśnięciach hamulca. Dlatego też napisałem o tym, żeby sprawdzić czy pedał nie wpada przypadkiem mocno w podłogę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum