Wysłany: 2012-03-25, 19:11 [Avensis T25] 2.0 D4D 116 2004 rok- chwilowy brak mocy
Witam.
Od dwóch dni zauważyłem ze w mojej Avensis po wcisnieciu pedału gazu czasami jest chwilowy brak reakcji. Dzieje się to prawie na każdym biegu, ale najczesciej na pierwszym.
Wciskam pedał gazu, obroty ida w góre , ale autko kompletnie na to nie reaguje[nie przyspiesza]. Dopiero po pewnym czasie jest duze szarpniecie i jest juz ok. Przez jakis czas jest ok i znowu przy redukcji,zmianie biegów historia sie powtarza.
Prosze o porade w tej sprawie.
Czy może byc to wina paliwa [własnie zatankowałem do pełna] ?
Czy moze przyczyna lezy gdzieś indziej ?
Ja tak miałem, gdy paliwo mi zamarzało w najsilniejsze mrozy. Wg mnie zatkany filtr paliwa - kiedy go wymieniałeś i co to za filtr. Może paliwo zatankowałeś na Auchan lub innej dziadowskiej stacji....
Jak byłaby wina paliwa albo filtra , powiedziałbym, że obroty by nie rosły tylko by go dławiło.
Według mnie wygląda to na sprzęgło, które się ślizga.
Ale jak kolega msblondyn miał taki sam przypadek to lepiej sprawdzić najpierw łatwiejsze sprawy.
Nie doczytałem, ze obroty idą w górę a auto nie przyspiesza - to faktycznie raczej nie paliwo, bo mój się dławił. Jeżeli jest szarpnięcie to znaczy ze tarcza sprzęgłowa raczej jest ok, a problem może tkwić w układzie hydraulicznym sprzęgła - sprawdzałeś poziom płynu przy sprzęgle? Może też to być wysprzęglik.
Jak chcesz sprawdzić czy się sprzęgło ślizga to jedź na 5 biegu z prędkością około 70-90km/h najlepiej pod jakąś górkę,wzniesienie, żeby auto miało ciężej i zrób tak:
Wciśnij sprzęgło podczas jazdy, dodaj gazu i puść gwałtownie sprzęgło - jakbyś chciał ruszyć z piskiem opon , tylko, że podczas jazdy i na 5 biegu.
Jak obroty gwałtownie pójdą w górę, a auto nie będzie przyspieszało, to sprzęgło na pewno się ślizga,a jeśli obroty spadną do normalnych i auto zacznie powoli przyspieszać, to sprzęgło masz ok.
[ Dodano: 2012-03-26, 22:19 ]
Schwefel napisał/a:
Pewnie docisk się kończy. Tak czy siak wymienia się komplet czyli tarczę, docisk, łożysko.
No właśnie do wymiany od razu komplet, niezależnie czy to docisk, czy tarcza.
Na allegro LUK i/lub AISIN znajdziesz za 500-800zł.
No i jeszcze ciekawe jak tam koło dwu masowe.?
Bo jakbyś chciał z tym wymienić to operacja koło 3000 tysi, albo na koło sztywne zamienić za 1200-1500zł, ale to poczytaj o tym sobie w innym wątku.
Witajcie ponownie.
Sprzegło jest ok [ sprawdzone 100%].
Dodatkowa informacja.
Tak jak pisałem jest nagły brak reakcji a potem nagłe szarpniecie i autko idzie jak burza, ale zauwazyłem ze wtedy jest za mna czarna smuga .
WSZYSTKO DZIEJE SIE DOPIERO NA ZAGRZANYM SILNIKU.
W zakładzie gdzie sprawdzałem sprzegło powiedzieli ze moze byc to Egr.
Miałem go już wyczyszczonego ok rok temu., gdy autko zaczeło kopcic.
Były wtedy sprawdzane wtryski i wszystko wskazywało norme. Wyczyszczono mi więc Egr. Przez pare dni było wszysko ok . ale potem po malutku znów zaczynał coraz bardziej kopcic. Miałem go wymienic ,ale nie dzis nie dałem rady.
Czy moze to byc przyczyną ?
Prosze o pomoc
Autkiem nie da sie jezdzic
Pozdrawiam
Sławek
Spotkałem się 2x z takim przypadkiem, który ma podobne objawy jak opisujesz: w Peugeocie partnerze 2.0 HDI i Oplu Astrze II 1.7TDI. Przyczyną był uszkodzony przepływomierz. Objawy były następujące, przy przyśpieszaniu auto raz przyśpieszało normalnie a czasem jakby nie działała turbosprężarka. Czasem też podczas przyśpieszania zaczynał normalnie a potem zdychał. Auto może kopcić, bo wtedy zła mieszanka powstaje. Samochód też dużo palił. Po wymianie przepływomierza i w Oplu i Peugeocie wszystko wróciło do normy.
_________________ BLONDYN
Engine: 1CDFTV 2000CC DIESEL TURBO
Krzysztof83 [Usunięty]
Wysłany: 2012-04-14, 09:56
... chmm może by trzeba sprawdzić ten przepływomierz, ale ja bym sprawdził turbinę w dobrym warsztacie, bo z tego co teraz piszesz "lavado" to prawdopodobnie turbina w swoim dolnym zakresie obrotów nie pracuje prawidłowo. Jakby się zacinała, auto ciągnie, ale tak jak byś jechał z zaciągniętym ręcznym, a dopiero później rusza turbo i jeszcze chmura dymu z zebranego wcześniej nie przepalonego paliwa
Ja kiedyś też miałem takie objawy.
Auto nie miało mocy, dopiero po osiągnięciu jakiś tam obrotów ruszało z kopyta i czarna chmura. Po jakimś czasie mocy nie było w ogóle.
EGR był pierwszym podejrzanym. Odkręciłem i był czyściutki.
Potem trafiłem do "mechanika, który trzymał auto 3 tygodnie. Chciał wymieniać turbinę, wtryski i coś tam jeszcze.
Wziąłem auto do domu, otwarłem maskę, zdjąłem osłonę silnika i co się okazało?
Urwany wężyk z zaworu sterowania podciśnieniem (VRV) - chyba tak to się nazywa.
Po prostu złamała się plastikowa część na którą wchodził jeden z dwóch cienkich przewodzików powietrza.
Naprawa kosztowała mnie kilkanaście złotych. Tyle kosztował klej do kominków którym to skleiłem.
A więc warto najpierw posprawdzać najpierw najmniej kosztowne możliwe przyczyny awarii zanim zaczniemy wymieniać cokolwiek.
Tak ,Tak masz 100% racji.
Dzisiaj zostało wszystko przeczyszczone . Na razie autko nie kopci , moc wróciła więc jezdze i nic nie wymieniam. Jeśli sie coś zmieni bede pisał i prosił o dalszą porade.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje.
[ Dodano: 2012-04-19, 11:52 ]
Witajcie ponownie .
Po trzech dniach jazdy po miescie autko zaczyna znowu powolutku kopcić[Moc jest , ale od tego sie zaczelo }
Ewidentnie przyczyną jest Egr który chyba czas już wymienić bo czyszczenie na dłuższa mete nic nie daje.
Stad moje pytanko do Was.
Macie moze jakiegos sprawdzonego czlowieka [np na allegro] ktory ma pewne czesci do Ave ?
Prosze o porade.
Pozdrawiam
Slawek
[ Dodano: 2012-08-05, 23:40 ]
Powrót do tematu.
Witam ponownie.
Jakieś dwa tygodnie temu postanowiłem upewnić się na 100 % czy jest to całkowita wina zaworu EGR.
Wyeliminoałem więc cały zawór [ zaslepiłem] - oczywiscie wyskoczyły zaraz błedy , ale autko przestało w końcu kopcić.
Postanowiłem wiec kupić egr będący w duzo lepszym stanie [ nie nowy].
Znalazłem więc ogłoszenie kolegi z forum i kupiłem od niego .
Przy mozntażu oczywiscie wszystkie błędy zostały wykasowane i wszystko od nowa wyczyszczone [kolektor itd]
Niestety po kilku dniach jazdy znów wszystko wróciło do normy. KOPCI !!!
Już sam nie wiem czy co jest przyczyną kopcenia [egr był na 90% sprawny.].
Moze jakies nowe rady.
Dziękuje za info odnosnie przepływki .
A jak moge ją sprawdzic sam ?
Czy moge ja odłaczyc i zobaczyc czy objawy ustana ?
Może to głupie pytania , za co przepraszam , ale mam w temacie ''0" pojęcia.
[ Dodano: 2012-09-04, 19:17 ]
Dziś odkręciłem i wyczysciłem po raz kolejny Egr i przepływomierz.
Egr był znów baaaardzo brudny. Wygladał jak stary i mocno okopcony przewód kominowy [ dwa otwory wewnatrz silnika do której jest przykrecony wygladały podobnie].
Najdziwniejsze jest to ze wszystko było wyczyszczone na błysk jakies 4 tygodnie temu , a autko zrobviło tylko ok 2 tys km.
Powoli zaczynam sadzic ze chyba cos sie dzieje z wtryskami [ moze jednak którys leje] to to az nie jest możliwe zeby tak szybko Egr był tak brudny.
W dodatku mam ostatnio małe wrazenie ze autko wiecej pali.po za tym jak cofam na wstecznym to czasami na wyswietlaczu zeruje mi sie ilosc km do przejechania i zaczyna bardzo przekłamywac]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum