Wys³any: 2011-08-27, 10:10 [Avensis T25] Problemy po naprawie turbo, 2.0 D4D
Witam wszystkich ponownie, jak zwykle sprowadzaj± mnie tu problemy.
Mianowicie, jakie¶ 3 miesi±ce temu strzeli³a turbosprê¿arka. Odda³em do regeneracji, niestety facet okaza³ siê partaczem, bo po 5000 km znowu by³a do zrobienia, auto powy¿ej 2000obr./min d³awi³o, maksymalnie co mi siê uda³o ujechaæ to 100km/h ASO stwierdzi³o luz na osi wirnika turbiny, jak po wykrêceniu sprawdzi³em luz by³ do¶æ du¿y, bo prawie 5 mm.
Turbinê tym razem sam zawioz³em do Mielca, a w³aciwie do Chorzelowa.
Tam turbo zrobili, mechanik za³o¿y³, przed tym sprawdzili¶my ci¶nienie oleju w miejscu, gdzie smarowana jest turbosprê¿arka, by³o ksi±¿kowe takie jak podali w ASO, od 2,5 - 6.
Wiêc nie by³o przeciwwskazañ. Auto zrobi³o ko³o 500 km zgodnie z zaleceniami itd.
I znowu siê zaczê³y problemy, tym razem auto zachowuje siê trochê lepiej, ale nadal co¶ jest nie tak.
Przy 2500, 3000 obr./min auto znów d³awi, ale trochê inaczej ni¿ przy awarii po pierwszej regenracji. Dodatkowo na zimno s³ychaæ dziwny ³omot przy wciskaniu na obroty oko³o 2000. Wydawa³o mi siê, ¿e to ³o¿ysko przy rolce napinacza paska klinowego, bo mia³o lekkie luzy, ale to nie to, bo ³o¿ysko wymieni³em. A dochodzi to w³a¶nie z tamtych okolic.
Jeszcze jedno, jak gaszê silnik to s³ychaæ jakby co¶ pod mask± z wysokich obrotów zwalnia³o, wcze¶niej tego nie by³o...
Je¶li potrzebujecie do pomocy wiêcej szczegó³ów, pytajcie.
Ja ju¿ nie mam ani si³y ani pomys³u :/
To przy gaszeniu co Ci 'zwalnia' to ³o¿ysko alternatora, po zgaszeniu silnika jeszcze przez chwilê 'huczy'. Najprawdopodobniej zaraz mo¿e Ci si±¶æ alternator.
A co do turbiny, mi siada³a dwa razy, w koñcu okaza³o sie ¿e pocz±tkiem jej koñca by³ nagar w silniku, który zabi³ otwory i nie by³o nale¿ytego jej smarowania, rozebra³em silnik wyczy¶ci³em i chodzi jak z³oto i zero dymienia
Z tym, ¿e smarowanie powinno byæ, manometr by³ w miejscu gdzie olej wchodzi do turbiny, nie przy pompie i ci¶nienie by³o od 2,5 do 6 w zale¿no¶ci od obrotów, a taki zakres poda³ mi Serwis Toyoty...
[ Dodano: 2011-09-04, 21:14 ]
Koledzy i kole¿anki, problem rozwi±zany. Objawy nie ustêpowa³y, a nawet siê nasila³y.
Wymontowali¶my katalizator zaraz za turbin±, odpiêli¶my t³umiki wraz z drugim katalizatorem. Jednak auto nadal nie jecha³o tak, jak trzeba.
Wymienili¶my filtr paliwa, wyczy¶cili¶my porz±dnie egr i samochód zbiera siê jak nigdy. Przejecha³ tak ju¿ 1000 km i jest jak najbardziej OK.
Dziêki wszystkim za pomoc.
Gdyby kto¶ kiedy¶ s³ysza³ o regeneracji turbin w Sanoku odpychaæ od tego pomys³u ka¿dego. Facet robi to 'na odpieprz', nic nie wywa¿a, tylko piaskuje obudowê.
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum