Wysłany: 2012-03-10, 15:23 [Avensis T25] problem z rozruchem
Mam problem z rozruchem silnika a mianowicie po zapaleniu odrazu spada z obrotów i gaśnie,gdy dodam i odrazu puszcze pedał przyśpieszenia jes to samo gaśnie.Tylko jak delikatnie przytrzymam to jest wszystko normalnie.A jeszcz przy niskich obrotach potrafi nierówno pracować.Co to jest? Cz miał ktoś coś takiego?Świece żarowe nowe i filtr paliwa.
A po chwili auto działa normalnie? Takie objawy jak gaśnięcie przypominają zatkany filtr paliwa, lub nieszczelność w układzie paliwowym. Przy spalonych świecach żarowych stare diesle po rozruchu nierówno pracowały kopciły i podskakiwały. D-4D tak już nie mają, jak już zapali to chodzi normalnie od razu. Opisz więcej - czy tak silnik zachowuje się cały czas, czy tylko po rozruchu. Na początek spróbuj przed odpaleniem podpompować paliwa do filtra i wtedy zobaczyć jak auto się zachowa.
Filtr jest nowy,pompka ręczna jest twarda.Silnik zachowuje się tylko tak przy rozruch i to nie zawsze.Tak jak pisałem gdy wejdzie w więsze obroty to jest wszystko ok,nie ma tędęcji do spadku obrotów i gaśnięcia.Morze przyczyną jest słabe paliwo?
Od paliwa też dużo zależy. Nic nie zaszkodzi dodać jakąś formułę do paliwa np STP do czyszczenia układów wtryskowych. Ostatnio użyłem tego i widzę poprawę przy rozruchu a i przy wyprzedzaniu na wysokich obrotach kopcenie się zmniejszyło.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-16, 21:29 Re: problem z rozruchem
rob_budzik napisał/a:
Mam problem z rozruchem silnika a mianowicie po zapaleniu odrazu spada z obrotów i gaśnie,gdy dodam i odrazu puszcze pedał przyśpieszenia jes to samo gaśnie.Tylko jak delikatnie przytrzymam to jest wszystko normalnie.A jeszcz przy niskich obrotach potrafi nierówno pracować.Co to jest? Cz miał ktoś coś takiego?Świece żarowe nowe i filtr paliwa.
pewnie wtryski padają, normalka w AD , paliwo nie ma nic do rzeczy.
Kolego byłem dzisiaj w warsztacie i oznajmił że to nie wtryski .Podłączli kompa i nie wykazał żadnego błedu nawet w momęcie wystąpienia usterki.Przypuszcza że może to zawór EGR?.Samochodem jeżdze trzy lata i do EGR nikt nie zaglądał.A o zaworach opinnie wydał najnormalniejszy mechanik.Co o tym śądzicie?
Witam wszystkich
Ja również mam problem z moja toyotą tzn. samochód ma problemy z odpalaniem, po przekręceniu kluczyka zaczyna kręcić kilka razy i dopiero zaskakuje po chwili.
Wymieniłem wszystkie świece na denso, sprawdziłem akumulator (bez zarzutu), EGR już został wyczyszczony, na kompie nic nie widać. Problem pojawia się tylko po kilku godzinnym postoju (jak jest całkiem zimny), a jak już odpali bardzo mocno kopci - przynajmniej przez kilka pierwszych minut, kiedy auto osiągnie wyższą temperaturę - problemy znikają jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki
Jeżdżę od mechanika do mechanika ale nikt mi nie może pomóc!
Może ktoś z was będzie miał jakieś pomysły, lub pomoże mi wskazać kogoś kto mógłby mi pomóc w okolicach Opola.
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-22, 17:43
rob_budzik napisał/a:
Kolego byłem dzisiaj w warsztacie i oznajmił że to nie wtryski .Podłączli kompa i nie wykazał żadnego błedu nawet w momęcie wystąpienia usterki.Przypuszcza że może to zawór EGR?.Samochodem jeżdze trzy lata i do EGR nikt nie zaglądał.A o zaworach opinnie wydał najnormalniejszy mechanik.Co o tym śądzicie?
takie podłaczanie do kompa to można sobie wsadzić. tu nie chodzi o błędy tylko o parametry z silnika (korekcje na zimno, ciśnienie w CR-e, itd....) z d4d jexdzij do takich co się znają a takich mało
2.2 jak nie chce palić to do ASO na upgrade softu
EGR nic nie ma wspólnego z problemami z odpalaniem.
[ Dodano: 2012-03-22, 17:47 ]
pero29 napisał/a:
Witam wszystkich
Ja również mam problem z moja toyotą tzn. samochód ma problemy z odpalaniem, po przekręceniu kluczyka zaczyna kręcić kilka razy i dopiero zaskakuje po chwili.
Wymieniłem wszystkie świece na denso, sprawdziłem akumulator (bez zarzutu), EGR już został wyczyszczony, na kompie nic nie widać. Problem pojawia się tylko po kilku godzinnym postoju (jak jest całkiem zimny), a jak już odpali bardzo mocno kopci - przynajmniej przez kilka pierwszych minut, kiedy auto osiągnie wyższą temperaturę - problemy znikają jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki
Jeżdżę od mechanika do mechanika ale nikt mi nie może pomóc!
Może ktoś z was będzie miał jakieś pomysły, lub pomoże mi wskazać kogoś kto mógłby mi pomóc w okolicach Opola.
Z góry dzięki
zacznij od porządnej diagostyi, bo w d4d może być mnóstwo przyczyn zaczynając od prozaicznej czyli tulejek rozrusznika a na wtryskach kończąc
Dzisiaj poszedłem za radą jednego z forumowiczów tzn. przed odpaleniem dopompowałem paliwa na filtrze , żeby sprawdzić czy to coś pomoże?
No i kurcze sam nie wiem wydaje mi się że jest lepiej, ale jutro powtórzę test dla pewności. Jeżeli będzie lepiej to pomyśle nad wstawieniem zaworu uniemożliwiającego wracanie się paliwa. Następny etap to alternator - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zgadzam się co do dobrej diagnostyki, tylko jest jeden problem nie potrafię na Opolszczyźnie takiej znaleźć!!! Próbuje na własną rękę fora itp. ale to nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem.
Ostatnio byłem w serwisie ale tam też chłopaki jakby nie do końca rozgarnięci
Jak by ktoś miał jakieś namiary na dobrego magika od D4D będę wdzięczny.
Najlepiej kup specjalny szuwaks w aerozolu do czyszczenia przepływek.Ja kupiłem w Norauto,ale są też na Allegro.Oszywiście trzeba go wyjąć.Można sobie pomóc,ale bardzo delikatnie miękkim pędzelkiem.Tak żeby druciki były srebrne.Myślę,ze zwykłe nitro,czy aceton też nie zaszkodzą...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum