Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Lis 2017 Posty: 1 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-16, 22:14 [Avensis T25] Problem z modulatorem ABS - często się załącza
Witam,
Mam dość nietypowy problem z działaniem modulatora (prawdopodobnie) ABS. Dlaczego nietypowy? Bo nikt nie może mi pomóc tego zdiagnozować i żadne błędy się nie świecą... ale od początku.
Problem objawia się przy normalnym hamowaniu, w ostatniej fazie (poniżej 10 km/h) załącza się modulator ABS (dźwięk podobny jak ten przy pierwszym ruszaniu po odpaleniu - typowe w T25), jednak fizycznie koła nie buksują. Na początku zdarzało się to średnio co 10te hamowanie, obecnie częściej.
W działaniu usterki zauważyłem pewną zależność, mianowicie jadąc np. 70 km/h i zaczynając hamować wciskam mocniej pedał hamulca i go delikatnie odpuszczam (nie można całkowicie podnieść nogi), aż w ostatniej fazie załączy się ten modulator.
Jak już wspomniałem żadne błędy się nie świecą. Podłączyłem komputer diagnostyczny. Wszystkie czujniki ABS wskazywały tą samą prędkość i napięcie, więc je bym wykluczył. Natomiast w momencie testów drogowych z podpiętym komputerem, wyłączony był układ ABS (świeciły się na tablicy ikonki ABS, TRC i VSC) ani razu nie udało się wywołać opisywanego zjawiska. Elektrozawory również się nie otwierały, ale jedno wynika z drugiego.
Czy ktoś z Was spotkał się z problemem, albo go przerabiał? Lub ma doświadczenia z innych modeli? Czy w ogóle mój trop jest logiczny?
Natknąłem się na wątek, gdzie ktoś wymieniał pompę ABS z tymi samymi numerami seryjnymi i wywalały mu kontrolki - potrzebna tam jest jakaś kalibracja? Mam pompę 44540-05033.
Witam,
U mnie ten sam problem. Pytanie do autora postu Mike_7 - czy znalazłeś rozwiązanie? Jeśli tak, to bardzo proszę napisz. Może ktoś inny ma też jakiś pomysł?
Dzięki za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Zaobserwowałem dodatkowo ciekawą zależność - zaświeciły mi się kontrolki check engine, kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (prawdopodobna przyczyna to wartość STFT poza oczekiwanym zakresem, przypadek dość znany w silnikach 1ZZFE podczas niskich temperatur, wówczas zapała się check engine, wyłącza się kontrola trakcji i stabilizacja toru jazdy) i opisywane w postach wyżej zjawisko jakby załączania się pompy ABS przestało występować. Kontrolki check engine, kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy zgasły samoczynnie po 2 dniach i załączanie się pompy ABS podczas końcowej fazy hamowania powróciło. Może to komuś coś podpowie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum