Hejka...żeby nie zanudzać odrazu do konkretu......wróciłem z pracy i weekend testowałem swoją AVKĘ......po wymianie zaworu scv narazie jest super,auto ma równe obroty silnika oraz jest zrywne,nie dławi się i nie dymi......oby tak było jak najdłużej.
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Inne
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: swietokrzyskie
Wysłany: 2016-04-17, 11:14
witam, posiadam Avensis T25 2004 silnik 2.0 116 KM (1CD-FTV), wczoraj turbina załączała się przy obr. 2200 lub przy 2800, na dwójce go szarpie, ogólnie porażka brak mocy spalanie około 8-9 litrów, czy jest to problem z filtrami powietrza, paliwa czy raczej turbina padła, z tego co wiem to poprzedni właściciel wymieniał filtry w 2014 roku, ja do tej pory przejechałem około 15 tys km, zazwyczaj żona użytkuje go po mieście, będę wdzięczny za wszelką pomoc
8-9 litrów w mieście to norma. Opis jest zbyt ogólny żeby stwierdzić co to może byc... Może byc EGR, przepływomierz, zaworki SCV, regulator turbiny, zatkany wydech, filtr paliwa, smok w baku, pompa wysokiego ciśnienia itd...
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-17, 23:23
kisiu26 napisał/a:
turbina załączała się przy obr. 2200 lub przy 2800
No to w końcu przy ilu obr, bo 600obr w przypadku diesla to duża różnica. Jak przy 2200 to w miarę normalnie, choć tak na prawdę to już od 2000 powinno być czuć.
Filtr powietrza to kilka zł, więc nie zaszkodzi jak wymienisz. Z resztą sprawdzenie to najwyżej minuta.
Witajcie, od 2 dni moja Avka po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury traci moc w dolnym zakresie obrotów (do 2200 rpm), do momentu włączenia turbiny. Ruszam ze świateł i jakbym pchał samochód, prawie zero przyspieszenia. Po dojściu do ok. 2200 obrotów włącza się turbo i samochód leci normalnie. Oczywiście za autem czarna chmura.
Dziś podpiąłem się pod kompa i wyskoczył błąd P0087 "Przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia paliwa lub stały sygnał wyjściowy czujnika". Piszecie, żeby wyczyścić EGR (filtr paliwa wymieniony). Wymienić ten czujnik czy to może być coś innego? Z góry dziękuję za pomoc.
2004 to silnik 1CDFTV. Całkiem możliwe ze w EGR jest tyle nagaru ze się najzwyczajniej zacina przez co dławi się spalinami. Wyczyścić go na pewno nie zaszkodzi. Nie jednemu to całkowicie rozwiązało problem.
czy zapala się u Ciebie Check? Ciekawi mnie ten błąd czujnika ciśnienia paliwa...
Dzięki Blondyn. Check się nie pali. Dziś rano wyjazd z rodziną nad morze i na autostradzie A1 serce w gardle. Jak tylko obroty spadały do 2600 na piątce, avka muliła. Raz przy wyprzedzaniu. I co dziwne - problemy się skończyły wraz z autostradą - na obwodnicy szedł jak trzeba, potem górki Kaszub aż do morza same wchodziły pod samochód. Mam nadzieję, że z powrotem też będzie w porządku, ale już mam umowionego mechanika na czyszczenie EGRa. Co jeszcze przy okazji warto wyczyścić?
A mimo prawidłowej pracy jest dalej dymienie na czarno?
Przy wyprzedzaniu doszedł do pewnego momentu po czym nie mógł kręcić wyższych obrotów i kopcił, czy po prostu zdychał...?
Witam, dziś powrót z wakacji. Avka po rozgrzaniu znów gubiła moc przez pierwszych 60 km. Dymu nie puszcza, wyłącznie przy redukcji biegu. Po raz pierwszy przy spadku mocy podczas podjazdu pod górkę pojawiło się lekkie szarpanie, jakby paliwo nie dopływało. Ostatnie 120 km bez zarzutu.
Wyskoczył Check Engine? Widocznie coś z układem paliwowym. Może to być:
1. Zatkany smok w baku, nieszczelne przewody paliwowe, (opcja najbardziej optymistyczna)
2. Druga strona układu zasilania, czyli, zaworki SCV na pompie (powinien wybijać check) przepuszczający wtryskiwacz, uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia. Każdy z tych elementów powoduje nieprawidłowe ciśnienie na listwie CR i auto będzie zdychało.
Przy uszkodzonej pompie (patrząc na rocznik to może mieć już ona 300-400tys przebiegu) może się zdarzyć tak, ze ma zimnym silniku będzie ok, a po 30 min jazdy zacznie zdychać i im dalej tym gorzej....
Melduję, że nie zapala się check engine. Problemy z utratą mocy pojawiają się w 1 godzinie jazdy, bez względu na to, czy to autostrada czy wojewódzka. Potem ustaje i samochód płynnie przyspiesza na każdym biegu, łącznie z niskimi obrotami (przed włączeniem turbiny).
Avka jest z 2004 roku, ale ma faktyczny przebieg 203kkm (osobiście kupowałem 4 lata temu w DE z plikiem faktur za wszystko, co przy niej robiono; w Niemczech jest o tyle fajnie, że na fakturze jest VIN auta).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum