Wysłany: 2009-11-08, 21:12 [Avensis T25] problem z wysokim spalaniem
Witam.
Jestem nowy na forum. Szukałem podobnych objawów u innych użytkowników, ale nic nie znalazłem.
Mam Avensis 2005 2.2 d-cat. No i mam problem ze spalaniem, mianowicie jest ono wg mnie za duże, komputer w mieście pokazuje mi nawet 13l/100km poza miastem nawet ponad 10. Po tankowaniu wychodzi mi średnia około 10l/100km.
Dodatkowo czasami przy niskich obrotach potrafi mi porządnie zakopcić. dzieje się to zwykle tuż po uruchomieniu, jak jej dodam więcej gazu. Po krotkim czasie kopcenie przechodzi, ale muszę ją wczesniej powkręcać na obroty trochę. Później nie kopci wogole, chyba ze pojedzie na niskich obrotach w korku, wtedy znowu przy wkręcaniu na wyższe obroty przez chwilę porządnie zakopci.
Kolego , napiszę krótko - czas sprzedać ten samochód. Jest to wada fabryczna , na chwile obecna nie do naprawienia - wadliwe oprogramowanie nad którym niby Toyota pracuje. Mialem podobny problem. przechodzilem gehenne z tym kopceniem . bylem w 4 serwisach w Polsce , kontaktowalem sie z głównym szefem serwisu Toyoty w Polsce, wymienilem wwtryskiwacze, katalizator i nic. dopiero jak to wszystko wymienilem i tracilem juz cierpliwosc szef serwisu Toyoty powiedzial mi o tym wadliwym oprogramowaniu.
Wystarczy ze odepniesz piaty wtryskiwacz i wszystko mija , jednak dluzsza jazda bez piatego wtrysku spowoduje uszkodzenie ( zapchanie ) katalizatora wiec nie polecam .
Co kolwiek bedziesz robil nic nie zdzialasz do poki Toyota nie napisze aktualizacji do oprogramowania.
Technicznie wyglada to tak :
piaty wtrysk podaje paliwo ktorego katalizator nie jest w stanie przepalic ze wzgledu na zbyt niską jego temperature . i tu jest wlasnie problem - katalizator nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury zeby przepalic to paliwo.
Problemy pojawiaja sie wlasnie w tym okresie kiedy na dworzu jest zimno. \Jak bylem w lato w Chorwacji gdzie temperatura byla ok 30 stopni to usterka nie wystapila ani razu .
Życze powodzenia
czyli nie ma szans na rozwiązanie tego problemu od ręki? Czy serwis toyoty określił, kiedy można spodziewać się tej aktualizacji i czy w ogóle taka będzie? Dzisiaj byłem w serwisie w Częstochowie i panowie tam pracujący nie kojarzyli tych objawów z niczym konkretnym. Czy mógłbyś podać mi namiary tego serwisu, gdzie w końcu powiedzieli Ci o tej usterce, będę próbował dowiadywać się na bieżąco.
A jak się zachowywał twój d-cat? Kopcił zawsze przy niskich temperaturach, czy tylko czasami? Jak rozumiem d-cat zamieniłeś na d4d?
Nie ma żadnych szans na chwile obecna zeby rozwiazac ten problem . nie wiadomo kiedy pojawi sie jakies lekartwo . mialo byc w styczniu 2009 dzisiaj mamy listopad :( .
informacje otrzymałem w Poznaniu i tak jak juz pisałem od szefa serwisów Toyota w Polsce p. Stanisaława Kucharskiego. Poza tym onui wszyscy bardzo unikaja konkretnej odpowiedzi. Nie kopcił zawsze . Np gdy przejechałem kilka kilometrów obwodnicą trójmiasta i dojechałem do bramek na autostradzie po ruszeniu kpcił.
Na 100% jest to ten sam problem co u mnie i nie tylko .
Bardzo żałowałem jak sprzedawałem swoje auto - miałem na pełnym wypasie w idealnym stanie i niestety .... :( .
zamieniłem na D4D 150 KM.
Byłem na przeglądzie u znajomego mechanika Toyoty, zalał mi odpowiedni olej (C1) powymieniał filtry, przeczyścił sobie wiadome podzespoły i jak na razie problem wysokiego spalania oraz kopcenia zanikł. Zalałem jeszcze orlenowskiej vervy z dodatkiem specyfiku do czyszczenia wtrysków. Spalanie w zasadzie chyba w normie. Jak na jazdę 140-160 na trasie 600km z polataniem po mieście i 30km na autostradzie 180-210km/h, spaliła mi 8,3l/100km. Zobaczymy jak dalej będzie się zachowywała.
Aha to co pokazuje mi komputer jeśli chodzi o spalanie, po zatankowaniu okazuje się o 1,5l za dużo w porównaniu z rzeczywistym spalaniem.
Ostatnio zmieniony przez rademenez 2009-12-04, 17:57, w całości zmieniany 1 raz
Proponuje Ci cos sprawdzic . przejedz sie na autostradzie ok 10 km z predkoscia 130 - 140 km/h , zatrzymaj sie na chwilke ( ok 1 min ) i rusz dając mu troche kopa. obserwuj tylne lusterko i patrz czy kopci . mysle ze na 99% bedzie kopcil.
ewentualnie dugi sposob : jedz przez pare kilometrow spokojnie i tez nagle mu depnij i spojz w lusterko czy kopci.powodzenia,
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-CAT diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon Pomógł: 8 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 136 Skąd: Milton Keynes, UK
Wysłany: 2009-11-13, 22:24
Nie wiem jak wyeliminować Twoje kopcenie (o ile nie zostało już wyeliminowane), ale w swojej tego nie zauważyłem. Czasem tylko puści dymka, ale chyba jest to właśnie związane z przepaleniem niezużytego paliwa. Druga sprawa to taka, że ja mam dopiero niecałe 20000mil na liczniku, więc może jeszcze zacznie kopcić. Co do wysokiego spalania, to nie przejmuj się. U mnie też pali w granicy 10l/100km w mieście i już się do tego przyzwyczaiłem. Coś za coś. Nawet w Polsce w serwisie facet powiedział, że D-Caty są paliwożerne.
Ej panowie. czemu ja nic o tym nie wiem. jeździłem wieloma D-Catami i za wieloma jechałem i nei widziałem grama dymku. Ja przypuszczam, że być może są to wadliwe oprogramowania tylko w autach z danego okresu produkcji, bo jakby zdarzało się to od początku do końca to już dawno wybluzgali by ten motor, a nie chwalili go jak tylko można.
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
A wiec:
kolega avensisgdansk miał całkowitą rację co do symptomów i usterce fabrycznej. Już tydzień temu miałem jechać do ASO na wymianę oprogramowania sterującego, by zobaczyć czy może to coś da. Dobrze że się wstrzymałem bo dopiero 2 dni temu serwisy Toyoty otrzymały informację, że powstało nowe oprogramowanie zaktualizowane o usunięcie tej usterki.
Tak więc dzisiaj moja Ave otrzymała nowy soft i jak na razie problem się nie ujawnia. Co prawda pojawia się jakieś małe kopcenie ale jest to raczej minimalne i wywołane oczyszczaniem się układu. Za parę dni jak się jeszcze bardziej ochłodzi będę miał więcej do powiedzenia i napiszę wtedy jak się sprawuje nowy soft. Przy okazji zauważyłem poprawę kultury pracy silnikai (chyba)lepszą reakcję na gaz.
Koszt usługi około 150-190 PLN w zależności od ASO.
coś chyba nie tak . gdyby mieli nowe oprogramowani to powinno byc ona wgrane w ramach kampanii. Myślę że chyba ktoś chciał trochę zarobić na tobie i wcisnął Ci usługę za 190 zl .
temperatura ktora jest obecnie wystarczy aby wymusić dymienie. najlepiej tak jak pisalem wczesniej - przejechac spokojnie ok 90 - 120 km/h przez jakies 10-20 km nastepnie ustac na minute i ruszyc dajac mu po garach. jak nie zadymi to wszystko jest ok .
powodzenia
właśnie o to chodzi, że nie musieli mi nic wciskać, bo byłem zdecydowany na zmianę tak czy inaczej. Poza tym w ramach kampanii są wgrywane za friko oprogramowania do wybranych modeli, sprawdzają to po numerze nadwozia. No i dodatkowo mają całą mapę procesów z symptomami tej usterki oraz czynnościami sprawdzającymi przed wgraniem oprogramowania, żeby wyeliminować inne przyczyny kopcenia. Skserowałem sobie to w przypadku gdyby kopcenie nie zostało wyeliminowane zmianą oprogramowania ECU, bo w ASO nie chciałem tego robić i nie miałem zbytnio nawet czasu na to. Poza tym mój mechanik większość z tego posprawdzał już wcześniej.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie czy kopci czy nie, to uwierz mi dałem popalić mojej Ave na różne sposoby dzisiaj, łącznie z zatrzymywaniem na parę minut, plus półgodzinny korek i potem ostre wciskanie. Wcześniej przy nawet mniejszym obciążeniu dawała kopcia jak stary Ikarus przez jakiś czas. Teraz nie widać z tyłu nawet cienia dymku.
Tylko jedno mnie zdziwiło. Toyota całkowicie zrezygnowała z usunięcia tej usterki z d-cat 2.0. Podobno tylko na rynku niemieckim były te 2.0 i nie ma już tych modeli na gwarancji więc nie interesuje ich poprawianie tego modelu. Co najmniej dziwne to jest dla mnie- takie wypięcie się na klientów tylko dlatego, że już nie ciągną tego modelu 2.0.
właśnie o to chodzi, że nie musieli mi nic wciskać, bo byłem zdecydowany na zmianę tak czy inaczej. Poza tym w ramach kampanii są wgrywane za friko oprogramowania do wybranych modeli, sprawdzają to po numerze nadwozia. No i dodatkowo mają całą mapę procesów z symptomami tej usterki oraz czynnościami sprawdzającymi przed wgraniem oprogramowania, żeby wyeliminować inne przyczyny kopcenia. Skserowałem sobie to w przypadku gdyby kopcenie nie zostało wyeliminowane zmianą oprogramowania ECU, bo w ASO nie chciałem tego robić i nie miałem zbytnio nawet czasu na to. Poza tym mój mechanik większość z tego posprawdzał już wcześniej.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie czy kopci czy nie, to uwierz mi dałem popalić mojej Ave na różne sposoby dzisiaj, łącznie z zatrzymywaniem na parę minut, plus półgodzinny korek i potem ostre wciskanie. Wcześniej przy nawet mniejszym obciążeniu dawała kopcia jak stary Ikarus przez jakiś czas. Teraz nie widać z tyłu nawet cienia dymku.
Tylko jedno mnie zdziwiło. Toyota całkowicie zrezygnowała z usunięcia tej usterki z d-cat 2.0. Podobno tylko na rynku niemieckim były te 2.0 i nie ma już tych modeli na gwarancji więc nie interesuje ich poprawianie tego modelu. Co najmniej dziwne to jest dla mnie- takie wypięcie się na klientów tylko dlatego, że już nie ciągną tego modelu 2.0.
witaj,
ja mam identyczny problem jak Ty opisywałeś, jutro mam jechać na wgranie nowego oprogramowania, i mam nadzieję że to pomoże, ciekawi mnie bardzo co zrobił mechanik o którym pisałeś, co on czyścił: może przepływomierz, przepustnice i EGR- bo słyszałem że to też jest niedomagające w tych modelach?
pozdrawiam,
problem powinien zniknąć po wgraniu oprogramowania. Cały proces jest dość skomplikowany, bo zanim wgrają oprogramowanie, zaproponują Ci właśnie sprawdzenie przepływomierza, EGR i paru innych rzeczy, aby wyeliminować inne przyczyny jak oprogramowanie. Jako, że miałem już to sprawdzone wcześniej, zrezygnowałem z tego i wgrałem tylko nowe oprogramowanie, które zostało stworzone właśnie z myślą o tej usterce. W moim przypadku pomogło to. Teraz tylko czasem mam małą chmurkę dymu, a temperatury są bardzo niskie ostatnio. Jeszcze poobserwuję przy temperaturach około 0 stopni aby mieć pewność, że nie dzieje się to nadal.
Daj znać jak po zmianie oprogramowania u Ciebie i czy robiłeś coś jeszcze oprócz komputera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum