Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-12, 12:05
EGR służy do redukcji NOx w spalinach poprzez spalanie z niedomiarem powietrza. cofa się zatem cześć spalin do cylindrów a z nimi całe dobrodziejstwo "smolne" . kolektor dolotowy obrasta tłustą sadzą nie wspominając o samym EGR-e. ogólnie "likwidując" EGR-a robimy kuku nibyekologii ale za to silnik oddycha . egr i tak w czasie jazdy jest zamknięty więc dla silnika nie ma znaczenia czy on jest czy go nie ma. oczywiście w EGR-ach sterowanych serwomotorem a nie podciśnieniem, jego zaślepienie od razu wykryje ECU i zapali "check-a". dlatego jak zawór jest na 100% szczelny to zdejmuje się serwomotor z zaworu i zostawia zapiety co by sobie działał "w powietrzu" a zawór pozostaje zamkniety
co do zaślepiania - to decyzja użytkownika ja mam jak fabryka zrobiła, raz wyczyściłem po 170tys przebiegu i śmigam (chociaz i tak był "czysty" tzn. lekko okopcony)
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Avant
Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 14 Skąd: KRK
Wysłany: 2012-06-12, 19:52
No więc tak odkręciłem serso od części mechanicznej i zostawiłem go z podłączoną wtyczką. Zadowolony po pracy ledwie odpaliłem silnik a tu check a po przejechaniu 100m doszło trc i vsc ;] dlaczego?
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-13, 08:14
widocznie za mądry jest i wykrywa brak zmiany przepływu powietrza przy próbie otwarcia zaworu EGR. niestety przepływomierz, który jest zamontowany służy właśnie do pracy EGR-a. zatem lepiej postaraj się co by EGR był sprawny. wyjmij zawór bez serwomotoru i porządnie wyczyść z nagaru, sadzy w trakcie czyszczenia ruszając + kręcąc trzpieniem i uciskając sprężynę. tylko tak jest skuteczne czyszczenie wszelkich EGR-ów
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Avant
Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 14 Skąd: KRK
Wysłany: 2012-06-13, 08:48
egr czyściłem jakiś czas temu i dymienie nie przeszło ;/ leje tylko BP ultimate albo Verve to raczej nie przez paliwo.. lałem stp do wtrysków i wszelskiego rodzaju uszlachetniacze, czytałem jeszcze że czyszczą ludzie przepływomierz tylko nie wiem gdzie się znajduje...
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-13, 09:12
przepływka jest na rurze za filtrem powietrza. widocznie źle wyczyściłeś EGR-a, to że błyszczy nie znaczy że jest wyczyszczony i trzopień nie zacina się
Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Avant
Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 14 Skąd: KRK
Wysłany: 2012-06-13, 11:08
Egr czyściłem wg instrukcji z forum, trzopień się nie zacina na pewno, chodził bez oporów najmniejszych, czyściłem egra pożądnym środkiem. a wrzuci ktoś zdjęcie gdzie dokladnie znajduje sie przepływomierz?
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-13, 11:30
kolego przestań po co ci zdjęcie? patrz gdzie wtyczka do płaskiego plasticzanego pudełka przykręconego w puszkę filtra przychodzi http://www.toyodiy.com/pa...EFEYW_1703.html
może jak nie wiesz jak wygląda i gdzie siedzi to lepiej sam nie grzeb bo druty w przepływce uszkodzisz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum