w wersji bez podgrzewanej przedniej szyby grzeja sie razem z tylnia.
Prawdopodobnie padla ci mata grzewcza w lusterku. zeby sprawdzic czy dochodzi do maty prad musisz sciagnac wklad (lustro). To generalnie dość proste, jednak przy pierwszym podejsciu moze budzic strach ustaw lusterko tak zeby patrzylo maksymalnie w strone auta. wsun cos miedzy wklad, a obudowe i podwaz z wyczyciem. jak wyjmiesz wklad to zobaczysz przyklejona do niego mate grzewcza z podlaczonymi do niej dwoma kablami.
jak u mnie jedno lusterko nie grzalo to czekalem na okazje az trafilo sie cale lusterko wraz z obudowa (mialo obcieta kostke). Wsadzilem z niego wklad do swojego lusterka, a tamto dalej puściłem w obieg żeby nikt mi nie zarzucal, że komuś sprzedalem lusterko z uszkodzonym wkladem dodam, ze stary wklad leży na oknie w garażu i czeka na gorsze czasy
Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne Pomógł: 37 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 408 Skąd: dd
Wysłany: 2013-01-22, 19:25
krzysiek6210 prozaiczne pytanie:
1.
czy wcześniej grzało ?
2.
czy jesteś pierwszym właścicielem auta - bo może się zdarzyć że poprzednikowi zdarzyła się jakaś "przygoda" i w ramach oszczędności wstawił lusterko bez funkcji grzania które jest o połowe tańsze
3.
czy masz funkcje składania elektrycznego i czy ona działa (patrz pkt 2)
4.
spróbuj delikatnie ściągnąć ten trójkąt z przodu w rogu szyby (z "gwizdkiem" wysokotonowym) i zobacz jaką masz wiązkę - ilu kablową - 3 - "zwykłe lusterko tylko sterowanie ustawieniami, 5 - z grzaniem, 7 - z grzaniem i składaniem elektrycznym.
5.
jeśli wskazówki Tarlepa nie przyniosą rezultatu a chcesz dalej szukać to czeka Cię chyba demontaż boczku drzwi /szukaj na forum wątek był poruszany/ i sprawdzenie czy masz napięcie na kostce połączeniowej i ile kabelków dochodzi do kostki "od strony" auta (patrz pkt 2) - bo już widziałem auto które od lewej "pełen zestaw" (7 kabelków) a z prawej tylko "podstawa" - okazuje się że "przygoda" była.
Pewnie podejdzie, ale z lewej masz w oryginale asferyczny wklad (lusterko wygiete na koncu w celu ulatwienia obserwacji martwego pola - z pionowa linia) i lepiej by bylo takie znalezc.
Pogoda w połączeniu z przechowywaniem auta pod chmurką prowokują do użycia podgrzewanie lusterek. Problem w tym że po włączeniu grzania tylnej szyby lusterka pozostawały zaparowane. Posiadam na przedniej szybie pas do podgrzewania piór wycieraczek. Jakież było moje zdziwienie (po 18 miesiącach eksploatacji) gdy odkryłem że po włączeniu podgrzewania przedniej szyby grzeją się także lusterka. Ciekawa logika Toyoty. Wszystkie Toyoty mają podgrzewaną tylną szybę, większość lusterka. Nieliczne przednią. W tych z przednią lusterka uruchamia się przyciskiem od przedniej szyby, a w tych tylko z tylną przyciskiem od tylnej szyby. Instrukcja to potwierdza tylko trzeba uważnie czytać.
Żaden Avensis nie ma podgrzewanej przedniej szyby, tylko miejsce na ogrzanie piór wycieraczek, tak jak pisze kolega w poście wyżej. Posiadam taką opcje, ale fordowski system ogrzewanie całej przedniej szyby jest na pewno dużo lepszy. Metoda działania dokładnie taka jak opisana przez antec2.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum