Wysłany: 2011-03-30, 20:44 [Avensis T22] regulacja obrotów silnika na luzie
Witam
Próbowałem znaleźć odpowiedz ale nie znalazłem. Mam problem z obrotami silnika na luzie. są bardzo niskie ok 500, samochód zaczyna już drgać, mam zagazowane vvti 1,8 2001r , nie mam pojęcia jakie powinny być obroty na luzie i co ważniejsze jak je podnieść czy to kwestia podciągnięcia linki od gazu czy w grę wchodzi elektronika? może mi ktoś poradzić
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 65 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-08, 16:48
A propo obrotów biegu jałowego.
U mnie w 1.8 T25 2004 spadają lekko poniżej kreski 800 obr/min i wtedy czuć drgania.
Trochę mnie to irytuje. Czy da się jakoś ustawić obroty biegu jałowego tak aby silnik utrzymywał je lekko powyżej 800 zamiast poniżej 800?
Jak obroty trzymają się lekko powyżej 800 silnik pracuje równo i cicho i nie czuć żądnych drgań w przeciwieństwie do odrobinę niższych obrotów.
Zamówiłem sobie interfejs ELM 327 może da rade jakoś ustawić wartość tych obrotów?
Witold77 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-12, 14:34
czy ktoś mi może powiedzieć jak się reguluje obroty biegu jałowego? czy jest u mnie silniczek krokowy? jak je podnieść? czy może ktoś poświecić 5 min...będę wdzięczny
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-12, 15:02
adi203 napisał/a:
czy ktoś mi może powiedzieć jak się reguluje obroty biegu jałowego? czy jest u mnie silniczek krokowy? jak je podnieść? czy może ktoś poświecić 5 min...będę wdzięczny
kolego nic się nie reguluje, bo przepustnica jest strojona fabrycznie, resztę załatwia komp. temat falowania/nietrzymania obrotów jest znany, trzeba zdemontować i umyć dokładnie przepustnicę i zawór regulacji wolnych obrotów, zrobić reset kompa, zrobić adaptację i po problemie. niczym nie kręć bo narobisz sobie bigosu. jak to nie pomoże, to zawór wolnych obrotów do wymiany
Witold77 [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-13, 19:41
no nareszcie jakiś konkretna odpowiedź... tylko tak gdzie ten zawór wolnych obrotów jest? bo przepustnica była już wymyta i nic nie dało, a komputer wystarczy wy-resetować przez odłączenia akumulatora? i co to znaczy zrobić adaptacje? bo ja z tych mniej kumatych mechaniko-elektonikę moto.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 15 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 343 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-14, 07:34
Adaptacja polega na tym aby po resecie kompa, czyli odłączeniu akumulatora (nie wiem ile czasu potrzeba, kilkanaście minut, pół godziny ?) dostosować komp do pracy dlatego zalecane jest uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym aż do włączenia wentylatora chłodnicy. Są różne teorie na temat ile razy powinien się włączyć wentylator, w Uno pamiętam, że chyba 3 razy, w Toyocie gdzieś pisał ktoś, że wystarczy raz
Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne Pomógł: 16 razy Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 380 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-14, 16:57
adi203 napisał/a:
no nareszcie jakiś konkretna odpowiedź... tylko tak gdzie ten zawór wolnych obrotów jest? bo przepustnica była już wymyta i nic nie dało, a komputer wystarczy wy-resetować przez odłączenia akumulatora? i co to znaczy zrobić adaptacje? bo ja z tych mniej kumatych mechaniko-elektonikę moto.
http://www.toyodiy.com/pa...LMEKW_2211.html zawór to część o nr 22210 i jest pod przepustnicą. zaworki te zacierają się bo są podgrzewane płynem chłodzącym i panuje tam wysoka temperatura
co do adaptacji to różna auta różnie mają, ja niezaleznie od marki stosuję taką metodę:
- robię reset na zimnym silniku, odpalam zimny i zostawiam na wolnych obrotach aż nagrzeje się do wł. wentyla, później jadę w krótką trasę tak z 8km, z róznym obciązeniem i prędkościami, wł. i wył. okresowo klimę.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 15 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 343 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-15, 06:36
Ale czy 1.8 VVT-i w T22 to ten sam motor i osprzęt co w T25 ?
Ciekawy patent z tym zaworkiem, dotychczas sądziłem , że tak jak w innych samochodach wolne obroty reguluje silnik krokowy...
przybrałem się do wyciągnięcia tego silniczka czy zaworu jak tam kto woli, niestety moja ambicja szybko się skończyła, nie mam pewności czy to to co myślę, jak go wykręcić i gdzie go znaleźć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum