Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T22] regulacja obrotów silnika na luzie
Autor Wiadomość
Witold77
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-30, 20:44   [Avensis T22] regulacja obrotów silnika na luzie

Witam
Próbowałem znaleźć odpowiedz ale nie znalazłem. Mam problem z obrotami silnika na luzie. są bardzo niskie ok 500, samochód zaczyna już drgać, mam zagazowane vvti 1,8 2001r , nie mam pojęcia jakie powinny być obroty na luzie i co ważniejsze jak je podnieść czy to kwestia podciągnięcia linki od gazu czy w grę wchodzi elektronika? może mi ktoś poradzić
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-31, 08:05   

Powinno być ok 800-850
było kilka wątków na ten temat
_________________
Pozdrawiam
Jacek

1.8VVT-i, SOL
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Ruff_Ryder 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 65
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-08, 16:48   

A propo obrotów biegu jałowego.
U mnie w 1.8 T25 2004 spadają lekko poniżej kreski 800 obr/min i wtedy czuć drgania.
Trochę mnie to irytuje. Czy da się jakoś ustawić obroty biegu jałowego tak aby silnik utrzymywał je lekko powyżej 800 zamiast poniżej 800?

Jak obroty trzymają się lekko powyżej 800 silnik pracuje równo i cicho i nie czuć żądnych drgań w przeciwieństwie do odrobinę niższych obrotów.

Zamówiłem sobie interfejs ELM 327 może da rade jakoś ustawić wartość tych obrotów?
 
 
 
Witold77
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-12, 14:34   

czy ktoś mi może powiedzieć jak się reguluje obroty biegu jałowego? czy jest u mnie silniczek krokowy? jak je podnieść? czy może ktoś poświecić 5 min...będę wdzięczny
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-12, 15:02   

adi203 napisał/a:
czy ktoś mi może powiedzieć jak się reguluje obroty biegu jałowego? czy jest u mnie silniczek krokowy? jak je podnieść? czy może ktoś poświecić 5 min...będę wdzięczny


kolego nic się nie reguluje, bo przepustnica jest strojona fabrycznie, resztę załatwia komp. temat falowania/nietrzymania obrotów jest znany, trzeba zdemontować i umyć dokładnie przepustnicę i zawór regulacji wolnych obrotów, zrobić reset kompa, zrobić adaptację i po problemie. niczym nie kręć bo narobisz sobie bigosu. jak to nie pomoże, to zawór wolnych obrotów do wymiany
 
 
Witold77
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-13, 19:41   

no nareszcie jakiś konkretna odpowiedź... tylko tak gdzie ten zawór wolnych obrotów jest? bo przepustnica była już wymyta i nic nie dało, a komputer wystarczy wy-resetować przez odłączenia akumulatora? i co to znaczy zrobić adaptacje? bo ja z tych mniej kumatych mechaniko-elektonikę moto.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-14, 07:34   

Adaptacja polega na tym aby po resecie kompa, czyli odłączeniu akumulatora (nie wiem ile czasu potrzeba, kilkanaście minut, pół godziny ?) dostosować komp do pracy dlatego zalecane jest uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym aż do włączenia wentylatora chłodnicy. Są różne teorie na temat ile razy powinien się włączyć wentylator, w Uno pamiętam, że chyba 3 razy, w Toyocie gdzieś pisał ktoś, że wystarczy raz
_________________
Pozdrawiam
Jacek

1.8VVT-i, SOL
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-14, 16:57   

adi203 napisał/a:
no nareszcie jakiś konkretna odpowiedź... tylko tak gdzie ten zawór wolnych obrotów jest? bo przepustnica była już wymyta i nic nie dało, a komputer wystarczy wy-resetować przez odłączenia akumulatora? i co to znaczy zrobić adaptacje? bo ja z tych mniej kumatych mechaniko-elektonikę moto.


http://www.toyodiy.com/pa...LMEKW_2211.html zawór to część o nr 22210 i jest pod przepustnicą. zaworki te zacierają się bo są podgrzewane płynem chłodzącym i panuje tam wysoka temperatura

co do adaptacji to różna auta różnie mają, ja niezaleznie od marki stosuję taką metodę:
- robię reset na zimnym silniku, odpalam zimny i zostawiam na wolnych obrotach aż nagrzeje się do wł. wentyla, później jadę w krótką trasę tak z 8km, z róznym obciązeniem i prędkościami, wł. i wył. okresowo klimę.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-15, 06:36   

Ale czy 1.8 VVT-i w T22 to ten sam motor i osprzęt co w T25 ?
Ciekawy patent z tym zaworkiem, dotychczas sądziłem , że tak jak w innych samochodach wolne obroty reguluje silnik krokowy...
_________________
Pozdrawiam
Jacek

1.8VVT-i, SOL
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-15, 17:07   

bo ludzie mylą pojęcia, są zaworki i są silniczki krokowe, a większość na każde rozwiązanie mówi "silniczek krokowy"
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Witold77
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-19, 21:33   

przybrałem się do wyciągnięcia tego silniczka czy zaworu jak tam kto woli, niestety moja ambicja szybko się skończyła, nie mam pewności czy to to co myślę, jak go wykręcić i gdzie go znaleźć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl części opony