Wysłany: 2012-11-22, 11:56 [Avensis T25] Opony zimowe 215/45/R17 z alufelga lub 205/55/
Witam,
jestem nowy w temacie opon, mam Avensis T25 Kombi, obecnie mam letnie opony 215/45/R17 na alufelgach.
Zastanawiam sie jaka bedzie roznica gdy zaloze zimowa opone na ta sama alufelge 17 o tej samej szerokosci i profilu a zmiana felg na stalowe 16 cali i opone 205/55/R16.
Autem jezdze dopiero od 6 miesiecy i raczej powyzej 130-150 nie zamierzam sie w zimie rozpedzac, wiec jezdze raczej ostroznie.
Zastanawiam sie czy i gdzie odczuje roznice przy 17(na alufelgach) czy wezszej 16(stalowa felga) calowej zimowej oponie.
Czy moze sensowna jest jeszcze opcja wezszej opony na tej samej feldze 17 calowej na ktorej teraz jest ta 215/45.
Tak, wiem mam dwa rozmiary 215/45/R17 i 205/55/R16. Czyli rozumiem ze tylko miedzy tymi dwoma jest sens sie zastanawiac.
[ Dodano: 2012-11-22, 12:12 ]
Ale jak pisalem jest nowy w tym temacie, wiec nie wiem czy zaklada sie czasem inne rozmiary niz te na specyfikacji. Czekam na opinie.
0x4B25A [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-22, 12:14
pikusxtr napisał/a:
Czyli rozumiem ze tylko miedzy tymi dwoma jest sens sie zastanawiac
Moim zdaniem tak... nie kombinował bym... średnica koła całościowo nie powinna być zmieniana, bo będą przekłamania na wskazaniach prędkościomierza itp. Oczywiście można samemu obliczać i są do tego odpowiednie kalkulatory, ale rodzi się pytanie... po co?... chyba, że jesteś zapalonym fanem tuningu
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 30 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-23, 09:20
JAk założysz 16" na zimę, to na pewno zawieszenie bardzo Ci podziękuje za ten gest i odwdzięczy się o wiele dłuższa żywotnością.
Po za tym na śniegu lepiej sprawują się węższe opony.
_________________ Pozdrawiam
Rufus
Jeśli moja wypowiedź okazała się pomocna, kliknij POMÓGŁ - to nic nie kosztuje
0x4B25A [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-23, 09:26
Rufus napisał/a: