Witam. Mam swoją Avensis od 3 miesięcy i niestety ciągle jeździ po warsztatach ponieważ nikt nie może dojść do przyczyny usterki. Otóż powyżej 100 km/h odcina turbinę na jakieś 2-4 sek po czym wraca do pracy ponownie. Dziś odebrałem ją z warsztatu po regeneracji turbiny (stwierdzono przycinanie się geometrii). Wcześniej wyczyściłem w myjce ultradźwiękowej i sprawdzono elektrycznie EGR. Wymieniono zawór sterowania turbiny (n75). Sprawdzono wężyki na dolocie. Nadal usterka występuje. Przed regeneracja potrafiła mulic po mieście. Teraz idzie ładnie do 100km/h po czym na sekundy odcina turbinę. Na komputerze błędów nie ma żadnych. W momencie odcięcia turbiny ciśnienie doładowania spada do 0. Wyczyszczono również czujnik MAP i MAF. Może ktoś miał podobny problem i będzie potrafił mi pomóc bo już powoli tracę cierpliwość do tego samochodu.
Nikt nie odpowiedział to dodam że dzieje się to głównie przy ciepłym silniku. Wczoraj wracając z pracy gwałtownie przyspieszyłem. Rozbujalem auto do 80 km/h poszła płynnie. Po czym miałem gwałtowne hamowanie do 0 km/h i po tym turbina już od razu nie wstała. Dopiero po przejechaniu jakiś 5 km powyżej 50 km/h. Tak to mulila niesamowicie, nawet na wciśniętym pedale gazu do podłogi ciężko było samochód rozpędzić. Zamówiłem na podmianę czujnik Map i zobaczę jak się będzie zachowywać na innym Mapie.
Typ: Avensis T27
Silnik: 1.8 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Wagon Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2020 Posty: 265 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-10-28, 14:45
Sprawdz fizycznie czyli obmacaj i ogladnij czy masz DPF i EGR ( moze byc zaslepiony, sprawdz czy jest zaslepka) Sprawdz co z klapkami wirowymi.
jezeli nie ma DPF, nie ma EGR, coz klapkami robione to moze ktos gmeral w oprogramu komputera i zostalo ono zle zrobione
Sprawdz plynnosc dzialania pedalu przyspieszenia ( komputerem)
sprawdz czy przepustnica czysta oraz czy dziala plynnie
a moze sprawdz tez filtr powietrza moze cos sie tam urwalo i przy pewnej predkosci a wiec i cisnieniu cos sie na moment przytyka
qrcze jesli to systematyczne i regularne to obstawiam na zmienione oprogramowanie komputera.
ok moze to glupie pomysly ale moze cos dadza do myslenia
Jedynie co to może być problem z oprogramowaniem bo to wiem że było robione po wycięciu DPF. EGR osobiście czyscilem i nie było zaślepione. Po moim czyszczeniu EGR poszedł jeszcze do myjki i został sprawdzony elektrycznie. Przepustnicy nie sprawdzałem. Filtr powietrza jest nowy także to odpada. Katalizatory po wycięciu DPF były czyszczone. Wczoraj trafiłem na wątek z walnięta pompa wtryskowa. Można też to obstawiać ? Wtryski ponoć 2-3 letnie oryginalne. Generalnie to już za bardzo nie wiem co robić i chyba jeśli podmiana Mapa nie przyniesie efektów to podjade do zakładu co się zajmuje chipami. Może od tej strony ugryzę temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum