Widzę nie tylko ja mam ten problem. Wczoraj jak wracałem z pracy, zapaliła mi się kontrolka silnika. Dzisiaj jechałem na zakupy pali się dalej. Paliwo leję raczej dobrej jakosci. Spróbuję następnym tankowaniem zalać 98 zobaczymy co to da. A, obroty na wolnych lekko falują, spadają do 600/m żeby nagle wzrosnąć do 1300 i od nowa. EDIT. Zgasło. Podejrzewam, że rzecz ma przyczynę w falujących obrotach.
Mam za sobą trasę do Niemiec i powrót i muszę skorygować
spalanie.
Otóż,w trasie przy załadowanym aucie i czterech osobach, średnio 145km\h pali 8,4l\100km
a przy pustym aucie prędkość ta sama pali 7l\100km.
Bardzo ważny widać jest dla auta ładunek!
Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan Pomógł: 46 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 18:02
Wcześniej pisałeś o 160km/h a nie 145km/h. Każdy km/h więcej i spalanie drastycznie rośnie.
Jednak wychodzi na moje Spalanie po skorygowaniu jest już normalne.
to jeszcze tu o moim spalaniu (6,2l/100km na trasie, 2.0 benz.)
http://www.avensisklub.pl...?start=15#18652
a mi też ostatnio check wyskoczył po zatankowaniu jakiegoś bełtu na Bliskiej (noc była i na oparach już się prawie toczyłem), po skasowaniu i zalaniu na "normalnej" stacji już się nie powtórzyło
Pisałem wczesniej o falujących obrotach i zapalonej kontrolce awarii silnika. Potem jeszcze doszło spore spalanie, o ile w trasie palił normalnie, to na wolnych i w cyklu miejskim żarł jak smok i do tego spory spadek mocy. Dzisiaj problem został usunięty, u mnie winna okazała się przepływka.
Mam za sobą trasę do Niemiec i powrót i muszę skorygować
spalanie.
Otóż,w trasie przy załadowanym aucie i czterech osobach, średnio 145km\h pali 8,4l\100km
a przy pustym aucie prędkość ta sama pali 7l\100km.
Bardzo ważny widać jest dla auta ładunek!
Trzeba też wziąć pod uwagę, że zazwyczaj jadąc w kierunku zachodnim bardziej prawdopodobna jest jazda pod wiatr, natomiast z powrotem odwrotnie (z wiatrem) co b.wpływa na spalanie.
Wysłany: 2012-12-17, 11:59 Check engine i spalanie
Witam wszystkich.
U mnie nigdy jeszcze nie zapaliła się check engine po zatankowaniu paliwa i problemów z obrotami też nigdy nie było, ale muszę zaznaczyć od razu, że i jakość paliwa tutaj jest dużo wyższa niż w Polsce. Kolega ma Rav- 4 z 2- litrową benzyną i też ma problemy z zapalającym się check engine, który sam gaśnie. Pierwszą przyczyną była winna sonda lambda (są dwie), bo to wyszło po podpięciu kompa. Po wymianie lambdy i podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów, natomiast od czasu do czasu kontrolka zapala mu się i gaśnie, a spalanie ma normalne, bo średnio wychodzi mu około 9 l/ 100km.
U mnie natomiast spalanie średnie oscyluje w granicach 8l/ 100km- komputer pokazuje, że spalanie średnie jest 5.5- 6 l/ 100km, ale tankuję za każdym razem do pełna i po obliczeniach z liczbą przejechanych kilometrów przekłamuje on o 1.9l.
Pozdrawiam.
_________________ Tooyootaa - that's make a difference
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum