Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Nadgar w kanałach dolotowych głowicy
Autor Wiadomość
Highlander 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-13, 18:50   [Avensis T25] Nadgar w kanałach dolotowych głowicy

Witam serdecznie ,

Odebrałem dzis auto Toyote T25 2.0 benzyna z przegladu przy 127 000 km ,wyczyszczono tam przepustnice ,zdemontowano i wyczyszczono kolektor - przy tym jest adnotacja ze w kanałach dolotowych głowicy jest duzo nadgaru - Pan w serwisie stwierdzil aby sie nie przejmowac gdyz naprawa kostuje ok 5 tys zlotych (wymiana pierscieni demontaz glowicy) i jezdzic dalej tylko przy najblizszej okazji przejechac na maksymalnych obrotach najlepiej 2 biegu ok 6-7 tys obr/min to daje ok 110 km/h okolo 20 km w celu spalenia oleju znajdujacego sie w konalach dolotowych.
Moje pytanie brzmi : Czy warto katowac tak samochod i czy jest to bezpieczne dla silnika ?
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Shotgun 
Natret


Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2010
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 326
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2010-05-13, 20:10   

oj oj oj to bardzo dziwny zabieg według mnie 6 tyś obrotów na drugim biegu przez 20km chyba mu się coś pokręciło ja bym tego nie praktykował według mnie to jest jakiś bezsens.

pozdro
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2010-05-13, 21:02   

Bo i to jest bezsens totalny. Przepędzić na wysokich obrotach można, ale nie do przesady 20km.

Nie wiem czy nie ma takich środków pomagających usuwać nagar z kanałów dolotowych ale nie jestem do końca pewien.

Najlepszą sprawą byłoby wyczyszczenie ich własnoręcznie, bo jak ktoś się na tym zna to nie ma z tym tak dużo zachodu :-P

Ja mojego Diesla rozbierałem prawie na części pierwsze i drugiego dnia składałem (wymieniając sprzęgło, regulując zawory, czyszcząc egr wymieniając turbinkę) dla chcącego nic trudnego :-P
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
matti 


Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne
Pomógł: 37 razy
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 409
Skąd: dd
Wysłany: 2010-05-14, 18:37   

metoda o której tu wspominacie jest zalecana przez niektórych mechaników i speców tylko że:
doprowadzasz silnik to temperatury roboczej, rozpędzasz autko tak do ok 4,5 - 5,5 tys obr na 2-biegu, utrzymujesz to przez ok 2 a nie 20 km, odpuszczasz gaz aby zeszło do minimum przed zaduszeniem silnika, przejeżdżasz potem "normalnie" (2-2,5 tys obr) ok 5 km, i powtarzasz całą procedurę jeszcze raz.
Takie są, przynajmniej teoretycznie podawane, założenia "przepalania" w benzynie. Czy pomaga nie wiem, ja to zastosowałem ze 2 razy w mojej poprzedniej Primerce benzynowej i jakieś znacznej różnicy nie zauważyłem.


PS jakbyś uznał że post był pomocny zwracam uwagę na taki klawisz "pom..." ;-)
Ostatnio zmieniony przez matti 2010-05-15, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
odyso 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-14, 22:23   

Temat był już wałkowany, przy czym w kanałach dolotowych zbiera się wszelaki szlam, ale raczej na pewno nie jest to nagar, bo nagar to efekt uboczny spalania oleju i jeśli się zbiera to na tłoku, w cylindrze, a nie w kanałach dolotowych. Zaszlamienie kanałów to przypadłość D-4, gdyż nie są oczyszczane benzyną (wtrysk bezpośredni) i głownie przejawia się w postaci przyrostu mocy (charakterystyczny kop) po przekroczeniu 3000 obrotów.
Jeśli faktycznie odkręcili ci kolektor (jak pytałem o to w ASO to nie chcieli się tego podjąć bo za dużo roboty i wredny dostęp) to nie rozumiem dlaczego nie wyczyścili całości. Z opisów na forach wynika, że zajmuje to (pomijając odkręcenie i skręcenie) c.a. godzinę i nikt nie demontował do tego głowicy - czyszczono głównie mechanicznie, ewentualnie zamykano zawory, nalewano rozpuszczalnik (naftę) potem wyciągano "strzykawką" i tak kilka razy, powtarzano w kolejnym cylindrze itd.
Sprawdź na fakturze, czy skasowali cię za uszczelki kolektora dolotowego, bo service manual wymaga ich wymiany przy odkręceniu kolektora - jeśli nie to potwierdzi się, że wcisnęli ci kit.

PS. Co daje jazda na drugim biegu z obrotami 4-5 tys? Słyszałem i czytałem o pozbywaniu się nagarów poprzez wlewanie przez przepustnicę wody z płynem hamulcowym, a lbo preparatu Seafoam (auto na luzie, obroty na 2-3 tys.) co powodowało wzrost ciśnienia, i wydmuchanie nagarów, ale katowania na drugim biegu nie potrafię przełożyć na jakiekolwiek zjawisko fizyczno-mechaniczne które mogłoby pomóc.
 
 
Highlander 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-18, 20:54   

Dziekuje za pomoc ,

Zrobilem nastepujaco :
Pieknej nocy (przed opadami) udalem sie na trase do Wwa-Wyszkow w kierunku Wyszkowa popedzilem ile dala fabryka ok 210-220 km/h ale silnik nie byl przemeczony obroty ok
5 tys/min w drodze powrotnej przejechalem około 10 km na trzecim biegu z obrotami 6 tys/min (około 150-160 km/h) po tej jezdzie zauwazylem nastepujaca rzecz :
Auto jest bardziej zrywne lepiej przyspiesza i pracuje ciszej wiec jak dla mnie bomba ale usterki falujacych obrotow 700-900 obr/min na rozgrzanym silniku i przy postoju nie usuneli a po to oddalem auto do serwisu (serwis wyciscil przepustniece i wyczyscil kolektor) wiec podjade po wyjasnienie .Dziekuje wszystkim za pomoc .
PS.
Co ciekawe jadac w z predkoscia 210 km/h wyprzedzil mnie kolega Toyotka Corolla :)
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
gurszczak 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 133
Skąd: Mława/Ciechanów
Wysłany: 2010-05-19, 08:59   

Highlander napisał/a:
Co ciekawe jadac w z predkoscia 210 km/h wyprzedzil mnie kolega Toyotka Corolla :)


Dobrze ze nie na kogutach hihihi :D

Highlander napisał/a:
uto jest bardziej zrywne lepiej przyspiesza i pracuje ciszej wiec jak dla mnie bomba ale usterki falujacych obrotow 700-900 obr/min na rozgrzanym silniku i przy postoju nie usuneli a po to oddalem auto do serwisu (serwis wyciscil przepustniece i wyczyscil kolektor) wiec podjade po wyjasnienie


Może jeszcze wymień świece - u mnie na obroty pomogło czyszczenie przepustnicy.
_________________
Pozdrawiam Gurszczak
 
 
 
odyso 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-19, 17:06   

Zacznij od wyczyszczenia przepływomierza, za falujące obroty głownie on odpowiada, o ile nie jest to falowanie spowodowane klimą ;-)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga