Wysłany: 2013-07-10, 12:30 [Avensis T25] Maksymalna prędkość, maksymalne obroty silnika
Mój silnik kręci na V biegu max do obrotów 3500 i max prędkość 160 km/h. Powyżej silnik strasznie "wyje" pojawia się rezonans w samochodzie i więcej nie wyciągnę. Moje pytanie brzmi czy to normalne, a jeśli nie to co to może być i co z tym muszę robić. Autko zapala bez problemu, nie pojawia się żaden błąd (przynajmniej na liczniku) Proszę o poradę
A czy na niższych biegach silnik bez problemu wkręca się na obroty? czy na 3 biegu można ładnie auto przeciągnąć do wysokich obrotów? jak nie, to może być problem po stronie paliwa - auto za mało go dostaje. Czy auto ma tak od początku, czy pojawiło się to dopiero teraz? Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
komputer wprowadził motor w tryb awaryjny, musiała się zaświecić kontrolka silnika, może to być tylko błąd czujnika lub poważna awaria, nie należy tak jeździć, trzeba zczytać błędy i do mechanika
Też tak mam że na V biegu kręcą się obroty do 3,5 tys. a prędkośc coś koło 160 albo 170 km/h i to wszytsko a zapas gazu pod naga jest ale na niższych biegach kręci do czerwonego i idzie
Bez jaj to 1,6 benzyna kombi 200km/h pojedzie, przynajmniej ja tyle swoją jechałem, a 2,0 diesel max 160-170, chyba jednak coś nie tak.
Sprawdzałem, benzyna 1,6 ma max V 195km/h, reszta benzyn i diesli od 200 do 220 km/h, więc jeśli wszystko niby ok i prędkość 160-170 to ja bym się pozbył samochodu z zajechanym motorem.
1. Układem paliwowym, może filtr paliwa jest jakiś do bani, albo przytkany jest przewód.
2. Warto sprawdzić i wyczyścić przepływomierz. Czy pojawia się może czarny dym z rury?
3. Uszkodzenie potencjometru pedału gazu
4. Zatkany wydech
5. Pompa wstępnego ciśnienia
6. Warto sprawdzić EGR
Objawy jakie opisujesz są typowe jak dla braku paliwa, albo zatkanego wydechu. Można spróbować dać jakiś dodatek czyszczący do paliwa.
Czarny dym, to mało powietrza w stosunku do paliwa, zacznij więc od podstawowych rzeczy - czyszczenia EGR - może stać on w miejscu i silnik dławi się własnymi spalinami, a komputer nie pokaże błędu. Przy okazji warto sprawdzić przepływomierz, tylko w sumie tan jakby się przycinał to komputer by pokazał błąd. Pozostaje jeszcze filtr powietrza. jak to nic nie da, to może być padnięta turbina.
[ Dodano: 2013-07-19, 10:43 ]
Auto wczoraj odebrałem, okazało się że strasznie była zasyfiona przepływka. Teraz auto ciągnie obroty do 4,5tys. Dzięki za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum