Wczoraj zabrałem się za kolektor ssący i przepustnicę.
Powiem tak roboty co niemiara, żeby go wyciągnąć, ale jaki efekt końcowy.
Ale dobra po kolei: Żeby go wyciągnąć to konieczne jest odkręcenie przewodów wysokiego ciśnienia z wtryskiwaczy i z listwy CR. Żeby dostęp był w miarę to ja wyciągałem akumulator i obudowę filtra powietrza, ponadto poluzowałem mocowania przewodów. Po odkręceniu przewodów wystarczy wyjąc piankową osłonkę nad listwą i widać już śruby 8-)
W moim kolektorze było tyle nagaru, że zastanawiałem się jak to jeszcze chodziło.
Teraz efekt końcowy po moczeniu w ropie i myciu pod myjką kolektor lśnił jak nowy a po założeniu i jeździe próbnej ździwko - samochód ma teraz całkiem inna charakterystykę - jest cichszy, lepiej reaguje na gaz i ciągnie jak durny dzisiaj udało mi się nim dojechać do 190km/h i skończyła się dobra droga i dodam jeszcze, że skończyło się dręczące mnie kopcenie, teraz przy 190km/h prawie dymku nie widać (kolega gonił za mną i sprawdzał :-> )
Podsumowanie: Jeśli zastanawiasz się nad tym czy czyścić odpowiadam TAK CZYŚCIC
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Pieter, mam 2 silnik D-4D w garażu (w celu doszkalania się w zakresie diesla) więc jak będę miał czas wolny to cyknę kilka zdjęć jak to rozebrać (tylko motor który mam w garazu jest bez wiązki, więc w silniku zamontowanym jest trochę trudniej, ale dam zdjęcia, żebyś wiedział co i jak)
Tylko tak Pieter, zdjęcia najwcześniej w przyszłym tygodniu zrobię, bo jutro mam trasę i przez 2 dni mnie nie będzie.
A i jeszcze przy tym silniku nie ma też kabli od wtyczek i przewodów, także przy rozbieraniu swojego będziesz musiał pozaznaczać sobie który wężyk gdzie idzie (na szczęście weżyki są tylko od przepustnicy), żeby poźniej nie było problemu ze znalezieniem, gdzie węzyk ma siedzieć
Na dzisiaj mogę podpowiedzieć, żebyś zobaczył czy dasz radę wykręcić obudowę filtra powietrza, oraz wyciągnąc akumulator (jak wyciągasz akumulator to najpierw odkręcasz - klemę!). Jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza to reszta z moimi zdjęciami pójdzie jak z platka 8-)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
71janusz ja słyszałem, że powinno się maksymalnie co 150 a powinno co 100 tysięcy. I ja osobiście zalecam czyszczenie, bo zdarzają się przypadki pęknięć kolektorów z powodu olbrzymiej ilości nagaru (kolektor bardzo się nagrzewa i długo trzyma ciepło)
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
Witam serdecznie wszystkich. Również mam podobne zamiary. Dzwoniłem nawet do ASO żeby zamówić taką usługę, jednak w serwisie dowiedziałem się, że sama usługa to koszt rzędu 180pln, ale żeby ją wykonać potrzebna będzie wymiana kolektora ssącego. I tu już zaczynają się schody, bo wymiana kolektora to 1260pln. I teraz moje pytanie jest następujące. Czy rzeczywiście potrzebna jest zmiana kolektora? Plesser, rozumiem że Ty tylko czyściłeś, bo z tego co napisałeś nie wynika że wymieniałeś kolektor, no chyba że się mylę. No i w końcu, czy w ASO przypadkiem nie szukają jelenia?
Moja maszyna to t25 d-4-d 126KM 2007r. 100000tys. przebiegu.
przedwoczoraj oddałem znajomym auto do czyszczenia egr. Przebieg 165 tys egr był brudny ale nie tragicznie brudny, za to filtr paliwa syf na maxa dziwili sie że auto jeździło (tankuje na orlenie,bp, shell, ostatnio na carrefour i nawet lepiej jeździł). Wymieili filtr paliwa,powietrza i wyczyścili EGR, auto moge powiedzieć że jeździ o jakieś 30-40% lepiej i na zimnym ciszej pracuje. Pytałem o czyszczenie kolektora i przepustnicy stwierdzili że to dużo roboty bo żeby cały dolot wyczyścić to trzeba głowice ściągnąć a tak w ogóle to nie ma takiej potrzeby bo tylko wystarczy EGR wyczyścić a zalecana jest wymiana co 50 tys przez ASO. Skasowali mnie tylko po znajomości za filtry. Napiszcie coś o tym kolektorze bo wiem że czyściliście czy to prawda że trzeba głowice ruszyć? i czy jak EGR nie był tak tragicznie brudny to jest konieczność czyszczenia reszty. Ci mechanicy raczej są dobrymi fachowcami długo pracowali w ASO jako mechanicy teraz robią wszystkie japońskie i koreańskie auta w swoim serwisie. PLESSER czekam na twoją opinię jako praktyka, pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 65 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-17, 12:10
Witam.
Czy orientujecie się jak wygląda czyszczenie kolektora wraz z przepustnicą w silniku beznynowym (1.8 VVTi)?
Czy przy demontażu kolektora konieczna jest wymiana uszczelki między kolektorem a głowicą? Czy da się to zdemontować bez jej uszkodzenia i nada się do ponownego użycia?
Nie trzeba wymieniac kolektora,wystraczy go rozebrac i porzadnie calego umyc Rzeczywiscie,zeby wyczyscic te pierdzikółko to trzeba sciagnac glowice.Ale wtedy auto doslownie bedzie mialo wszystkie "rury" przeczyszczone
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum