Witam mam pytanie odnośnie klimatyzacji.Rok temu w okolicach początku maja nabijałem klime. Dziś stwierdziłęm że klima nie chłodzi. Czy jest możliwe że poprostu się skończyła. Używana standardowo w ciepłe miesiące a użytkowanie zakończone około listopada. W cieplejsze dni w miesiącach zimowych też odpalana kilka razy dla rozruchu. Dziś po odpaleniu auta i włączeniu AC obroty skoczyły i słychać było że mechanizm się załącza. Czy jest może jakaś inna przyczyna tego że nie działa?
Być może masz jakąś nieszczelność w układzie i nie masz już czynnika chłodzącego. Tak czy inaczej musisz lecieć do serwisu z klimą, bo istnieje ryzyko uszkodzenia sprężarki, a to koszt dość spory.
Możesz sam sprawdzić ,czy wogóle jest gas odkręć nakrętkę plastikową osłaniającą zaworek i delikatnie go przyciśnij.Tak jak byś sprawdzał ciśnienie w oponie.Ale bez podłączenia do maszyny raczej się nie obędzie.
Miałem identyczny przypadek w zeszłym roku po zimie, (całą zimę nie była włączona), niestety nie obyło się bez wizyty w serwisie, nie pamiętam dokładnie diagnozy, ale naprawa była szybka i dość tania ok 70 PLN. Na odchodnym gość do klimy powiedział abym w przyszłą zimę co jakiś czas włączał klimę na 5 minut, niezależnie od temperatury.
_________________ TOYOTA AVENSIS 2.0VVTi 147KM HIGH/PRESTIGE
W weekend byłem rozwiązać problem klimy. Gość powiedział że układ napewno posiada mikroszczeliny, po podłączeniu maszyny orzekł że cały środek z klimy nie uciekł-pozostało 15 jednostek ( cały ukłąd ma 40 ) więc niska zawartość powodowała że klima nie chłodziła jak powinno. Sprawdzanie i rozbieranie wszystkiego określił jako niecelowy a tematem można było by się zająć w przypadku gdyby układ posiadał dziurę i był zupełnie pusty.
Lepiej jedź do innego warsztatu, bo zniszczysz sobie sprężarkę. Normalny roczny ubytek czynnika to ok. 15-20%. Nieszczelności układu dość łatwo jest stwierdzić, np. próba z pianą (woda z mydłem) lub podświetlenie miejsc wrażliwych na wycieki lampą UV (po dodaniu kontrastu do czynnika chłodzącego). Nie trzeba przy tym niczego rozbierać. Zwykle nieszczelności pojawiają się na połączeniach węży gumowych lub gdy chłodnica jest dziurawa. Wszystko o powyższym jest w necie.
Byłem w innym warsztacie i diagnoza była już rzeczowa i trafna-uszkodzony przewód od skraplacza do ściany grodziowej. Cena w ASO 725 zł brutto!!!. Używkę zakupiłem dziś za 150 pln.
W prawidłowo zrobionej klimie samochodowej czynnik nie powinien ubywać praktycznie wcale (to tak jakby co roku uzupełniać czynnik w lodówce). Najczęściej czynnik ucieka na połączeniach skręcanych. Niestety materiały i rozwiązania dotyczące układów klimatyzacji są coraz tandetniejsze i takie otrzymujemy tej polityki efekty.
Znajomy ma od nowości Civica z 1998 roku, i oprócz corocznej dezynfekcji parownika nie robił jeszcze nic przy klimie, a latem jej nie oszczędza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum