Wysłany: 2009-04-20, 20:07 [Avensis T25] Jechac do ASO czy oddać mechanikowi "gara
Mam pytanie o wymianę tulejek zawieszenia.
Zapewne wszyscy posiadacze Toyek wiedzą jakie ceny kształtują się w ASO...
w związku z tym mam pytanie czy w miarę prostą wymianę tulejek zlecić w serwisie Toyoty czy szkoda tracić pieniądze i można oddać auto do zwykłego mechanika, który ma kanał
tylko że ASO udzieli mu gwarancji na częsci i robociznę a mechanik nie.
Poza tym warto byłoby poszukać oryginalnych tulejek z rabatem - lepsze rozwiązanie niż kupno nawet dobrych zamienników
marqzo [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-22, 21:41
jezeli mechanik jest naprawde fachowcem a nie jakims "lepakiem" to musi dac gwarancje a co do czesci jezeli kupujesz w sklepie i masz na to jakis kwit to gwarancja jest jak najbardziej to nie 3ci swiat i producent musi takowa wystawic w aso maja kosmiczne ceny np. wymiana swiec w tzw. serwisie dobrych cen kosztuje w przypadku mojego silnika 405 zl. lekka przesada moim zdaniem
Silnik: Inny
Rok: 1993
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-28, 09:18
Dobra obale pare mitow.... wymiana swiec tak droga bo swiece sa drogie. Godzina pracy serwisu to 250 zl brutto wiec troszke kasy ale jesli ktos cos ci spier.... to masz pewnosc ze to od razu poprawia bo jest takie cos jak kontrola jakosci. Jesli Henio z garazu cos ci spier to nawet nie bedziesz wiedzial i dowiesz sie o tym probujac zahamowac ze 140 na trasie :(
Jesli chodzi o wymiane tych tulejek to spokojnie mozesz podjechac do jakiegos zapryjaznionego warsztatu - diagnostyka to tylko i wylacznie serwis.
Qzi, a czy świadczona jest usługa zmiany oprogramowania w ECU ?
Czy w T25 zmieniany jest, bywa soft w ECU ? Jest kwestia taka, że auto przerywa, zamula przy 60C na wskazniku. Gdy zimne OK, gdy nagrzane OK. Wykluczone wszystkie błedy mechaniczne, żadnych błędów podczas diagnostyki komputerowej.
Pewien spec, twierdzi, że to może być kwestia złego softu i stąd to poszarpywanie zamulanie przy 60C - tylko przy 60C - przy 90C juz nie, przy 40C też nie.
Auto to Ave T25 2.0 vvti D-4
Po zdjęciu klemy minusowej, zresetowaniu ECU, 3 dni spokoju i problem wraca, więc faktycznie jest cos na rzeczy z mapą wtrysku czy cholera wie czego w sofcie sterownika.
Silnik: Inny
Rok: 1995
Nadwozie: Inne Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 29 Skąd: polska
Wysłany: 2009-05-01, 09:10
Dawid na 100-we jest coś takiego jak zmiana softu ale w dieslach( i to wg informacji technicznej z Toyoty) jeżeli chodzi o benzynkę nie robiliśmy nic takiego
do pracy wracam dopiero 4.05.2009 więc spytam i przedstawie chłopakom twój
opis usterki a oni powinni coś wymyślić choć może być problem bez podpięcia testera znaczy się na odległość i bez auta
_________________ Doradca Serwisowy ASO ....... juz nie toyota
Qzi, to częsty problem w 2.0 D-4.
Spotkalem się juz z kilkoma takimi opiniami.
Faktycznie zdjęcie klemy pomaga na krótko. Jeśli auto przerywa na calkiem zimnym silniku, często są to świece zamienniki, lub ORI wymagające juz wymiany, ale jeśli zamula i przerywa na lekko nagrzanym, ale niedogrzanym i ustępuje po zdjęciu klemy na krótko, to faktycznie wygląda to na jakiś problem z oprogramowaniem.
Pasowałoby to do usterki sobdy lambda, wówczas miałoby prawo zamulac, przerywać przy danej temperaturze, ale nie pomogłoby resetowanie sterownika. Skoro tu daje to efekt na jakis czas, to albo pamiec w sterowniku walnieta, albo pojawia się jakis blad po danym czasie i to on powoduje.
Ciekawa sprawa o tyle, ze dosc powszechna w tym modelu 2.0 D-4
Jak bedziesz cos wiedzial, to krzycz glosno
_________________ Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl
Witam mam pytanko.Zakupiłem ave 2.0 d4d 2004r. i jestem na etapie wymiany rozrządu, pompy wodnej,filtru paliwa, powietrza, płynu chłodniczego, hamulcowego,olej w skrzyni biegów olej silnikowy ale mam zamiar zalać go molulem 5w30.Byłem w aso w Krakowie i ceny dosyć wysokie. Czy ktoś ma namiar w Krakowie lub okolicy na dobrego mechanika i na części interesują mnie orginalne.
rozrzad bym wymienil w aso a reszte u jakiegos dobrego lub znajomego mechanika
poco masz przeplacac w aso
Ja rowniez bym tak zrobił rozrzad w ASO a reszta albo samemu albo w mechanika. Ja raz zawiodlem się na ASO Toyoty w Lublinie w sprawie zawieszenia i nigdy nie oddam auta w tej sprawie do ASO. A oddałem im w sprawie tłuczenia z przodu powiedzieli, że tłucze łącznik i trzeba będzie go wymienic i juz 1 sprawa po co go wymieniać skoro mozna zmienic gumy, ale ok zgodziłem się na wymianę i po wymianie auto zaczęło sciagać na lewo. Wrociłem tam wku...ny i powiedziałem co jest i o dziwo udało mi sie odzyskać mój drążek i wymienili same gumy. Ale i tak juz tam z zawieszeniem nie pojade
_________________ Części samochodowe online - Motostacja
witam własnie jestem po wymianie rozrzadu pompy oleju w skrzyni filtr paliwa powietrza w ASO cena 2200 i po tej wymianie mój znajomy powiedział ze ma znajomego ktory pracuje w ASO podobno kumaty gosc 10 lat tam pracuje i zrobił by mi to taniej po fakcie ale nastepne robotki bede walił do niego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum